Muhteşem Uçak Resimleri...Açıklamalı

+ Yorum Gönder
Resimler ve Wallpaper / Resim Bölümünden Muhteşem Uçak Resimleri...Açıklamalı ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    hidayet007
    Üye
    Reklam

    Muhteşem Uçak Resimleri...Açıklamalı

    Reklam



    Muhteşem Uçak Resimleri...Açıklamalı

    Forum Alev
    Görevlerine göre Havadan Yere Füze (AGM), Havadan Havaya Füze AAM ve top taşıyan ayrıca hedeflerin tespiti, gözlenmesi için çeşitli radar, pod lar taşırlar. Avcı uçağı : avcı uçakları kendi aralarında sınıflara ayrılırlar hava üstünlük uçagı,hucum uçağı,hucum destek uçağı,gibi ve Bombardıman uçağı şeklinde tipleri vardır.


    23

    özellikleri:
    F/A-18 Hornet

    Gövde uzunluğu: 17 metre
    Kanat uzunluğu: 12 metre
    Menzil: 2000 km
    Hız: 1.7 Mach
    Taşıdığı Silahlar: 450 kiloluk JSW, 630 kiloluk SLAM ve
    JDAM akıllı bombaları, AIM-7 Sparrow füzesi, AIM-9 Sidewinder füzesi Havadan havaya füzeler ve 20mm top kullanıyor



    Fw 190 mükemmel görüş açısı, ağır silah yükü ve yüksek hızıyla alman pilotların ve rakiplerinin takdirini kazanmıştır. Ancak zannedilenin aksine Fw 190 bir bombardıman önleme uçağı olarak cepheye sürülmemiştir, değişen şartlar ve Bf109'ların yetersiz kalan ateş gücü Fw 190 'ların bu görevleri üstlenmelerine yol açmıştır. Fw 190A serisinin bombardıman guruplarının genellikle tercih ettiği yüksek irtifalarda ciddi performans sorunları vardır

    10 Ağustos 1916'da kurulan Jagdstaffeln (tek-koltuklu avcı uçakları filosu) bu uçaklarla donatıldı. E.III'ler E.II'lerin kanatlarının büyütülüp ve yeniden tasarlanmasıyla ortaya çıkmıştır. 100 bg'lik Oberursel U.I motoruna 81 lit'lik yakıt deposuna sahiptiler. E.III'ler 2,5 saat uçabiliyorlardı ve bu E.II'lerden bir saat fazla idi. Silah olarak ise bir adet Spandau IMG 08 makinalı tüfeğine sahiptiler. Bu silahlara 500 mermi yüklenebiliyordu. Sonraları E.III'lerin çifte tüfeklileri de yapıldı.
    Almanya, Osmanlı Devleti`ne bu uçaklardan 22 tane vermiştir. Osmanlı Devleti bu uçakları Çanakkale Cephesinde ve Sina Cephesinde kullanmıştır

    [IMG]
    _Fighting_Falcon.jpg[/IMG]
    Savaş uçağı, savaşlarda kara ve su üstündeki hedefleri bombalamak, diğer uçakları tahrip etmek gibi askeri amaçlarda kullanılan uçaklardır.

    Görevlerine göre Havadan Yere Füze (AGM), Havadan Havaya Füze (AAM) ve top taşıyan ayrıca hedeflerin tespiti, gözlenmesi için çeşitli radar, pod lar taşırlar. Avcı uçakları kendi aralarında sınıflara ayrılırlar hava üstünlük uçagı (genelde tek kişilik, hızlı, yüksek irtifalı uçaklar Mig 25, Su 27, F-14A, F-15C), hucum uçağı (15-25 ton arası tek motorlu ateş gücü yüksek uçaklardır F-16C, Mırage 2000, Mig 29, F-18C, Mig 23, F-15C), hucum destek uçağı (çok ağır silah donanımları vardır genelde düşman kara gücünü baskı altında tutarlar Mig 27, Su-25, Jaguar, AV 8B Harrier, A-10) gibi ve Bombardıman uçağı şeklinde tipleri vardır.



    Supermarine Spitfire (Süpermarin Sipitfayr), İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetlerine ait ilk yekpare metal tasarımlı ve tek pilotlu avcı uçağı.
    1938'de hizmete girdi ve bütün II. Dünya Savaşı boyunca Kraliyet Hava Kuvvetlerine hizmet etti. 1950'lere kadar Kraliyet Hava Kuvvetleri tarafından kullanıldı. Baş tasarımcısı R.J. Mitchell'dır.
    Türkiye’ye değişik zamanlarda değişik modelleri gelmiştir.


    tasarım özellikleri

    Spitfire'lar Rolls-Royce Merlin motoruna sahiptiler. İnce ve yuvarlağımsı kanatları sayesinde çok keskin dönüşler yapabiliyor ve çok hızlı gidebiliyorlardı. İki kademeli (kapalı, tam) kanatçıklara (İng: Flap, Alm: Klap) sahiptiler. En büyük rakibi BF-109'lar tarafından hız, tırmanma ve dayanıklılık açısından alt edilse de çok iyi tasarımı sayesinde yapabildiği keskin dönüşlerle çoğu kez onları alt etmişlerdir. Ayrıca Spitfire'ların uçak gemilerinden kalkması için tasarlanmış Seafire modeli de vardır.
    Spitfire Mk.Ia
    Mürettebat/crew:1 , motor/engine:Rolls Royce Merlin II, gücü/power:1030HP, kanat açıklığı/ wingspan: 11.25m, uzunluk/length:9.15m, yükseklik/height:3.48m, azami hız/max speed: 590km/h, tavan/ceiling: 10500m, silah donanımı/armament: 8 x 0.303 kalibre/caliper MG
    Spitfire Mk.Vb

    Mürettebat/crew:1 , motor/engine:Rolls Royce Merlin 45M, gücü/power:1585HP, kanat açıklığı/ wingspan: 11.25m, uzunluk/length:9.15m, yükseklik/height:3.48m, azami hız/max speed: 540km/h, tavan/ceiling: 11280m, silah donanımı/armament: 4 x 0.303 kalibre/caliper MG + 2 x 20mm top /cannon

    Spitfire Mk.Vc

    Mürettebat/crew:1 , motor/engine:Rolls Royce Merlin 45, gücü/power:1470HP, kanat açıklığı/ wingspan: 11.25m, uzunluk/length:9.15m, yükseklik/height:3.48m, azami hız/max speed: 590km/h, tavan/ceiling: 10500m, silah donanımı/armament: 4 x 0.303 kalibre/caliper MG + 210kg bomba/bombload

    Spitfire Mk.V(R)

    Mürettebat/crew:1 , motor/engine:Rolls Royce Merlin 45, gücü/power:1470HP, kanat açıklığı/ wingspan: 11.25m, uzunluk/length:9.15m, yükseklik/height:3.48m, azami hız/max speed: 590km/h, tavan/ceiling: 10500m, silah donanımı/armament: 4 x kamera/camera

    Spitfire Mk.IX

    Mürettebat/crew:1 , motor/engine:Rolls Royce Merlin 70, gücü/power:1470HP, kanat açıklığı/ wingspan: 11.25m, uzunluk/length:9.15m, yükseklik/height:3.48m, azami hız/max speed: 640km/h, tavan/ceiling: 12000m, silah donanımı/armament: lütfen yukarıdaki metine bakınız/Please see text above.

    Spitfire Mk.XI

    Mürettebat/crew:1 , motor/engine:Rolls Royce Merlin 61, gücü/power:1565HP, kanat açıklığı/ wingspan: 11.25m, uzunluk/length:9.15m, yükseklik/height:3.48m, azami hız/max speed: 590km/h, tavan/ceiling: 10500m, silah donanımı/armament: 4 x kamera/camer

    Spitfire Mk.XIX

    Mürettebat/crew:1 , motor/engine:Rolls Royce Griffon 65, gücü/power:2035HP, kanat açıklığı/ wingspan: 11.23m, uzunluk/length:9.53m, yükseklik/height:3.40m, azami hız/max speed: 736km/h, tavan/ceiling: 10500m, silah donanımı/armament: 4 x kamera/camera


    MiG-15 Fagot, 1947 yılında Mikoyan Gurevich ofisi tarafından üretilmiş tek motorlu ve tek kişilik bir uçaktır. Rusyanın ilk jet motorlu uçağıdır. Uçaktan İngiliz Rolls-Royce'un Nene turbojet motoru Klimov VK-1 şeklinde isimlendirilerek kullanılmıştır.Mig-15 kore savaşında ünlenmiştir.A.B.D ise bu uçağa karşı f-86 thunder'ı geliştirmiştir.

    1 adet 37mm ve 2 adet 23mm top bulunmakta ve güdümsüz füze taşımaktaydı


    MİG-25 Foxbat 1965 yılında Mikoyan Gurevich tarafından üretilen bu uçak yüksek irtifa av önleme , keşif görevlerinde kullanılmıştır Bu uçak F-106 ve B-70 uçaklarına önleme yapmak için tasarlanmıştır .Çift motorlu ve tek kişiliktir.Sekiz ülkede birçok versiyonu vardır.

    Uçakta;
    AAM(Hava Hava) görevleri için:
    AA-6 ,AA-7 , AA-8 füzelerini kullanmaktadır.

    Uzunluk: 31.34 metre
    Yükseklik: 6 metre metre
    Kanat açıklığı: 12,6 metre
    Ağırlığı:35.000 kg
    Hız : 2.83 Mach
    Servis tabanı: 24.400 metre


    T-50 Golden Eagle (Altın Kartal) KAI (Korea Air Industrie;Kore Havacılık ve Uzay Sanayi) geliştirilen süpersonik ileri seviye jet eğtim uçağıdır. 21.yüzyılda dizayn edilmiş tek supersonik jet eğtim uçağı dır.

    Mürettebat: 1

    Motorlar: 1 General Electric F404-GE-4002 turbofan , (itiş gücü: 53,07 kN/ea)

    Kanat açıklığı: 9,17 m

    Uzunluk: 12,98 m

    Yükseklik: 4,78 m

    Kanat alanı: 9,17 m2

    Boş ağırlığı: 6.263 kg

    Azami kalkış ağırlığı: 11.974 kg

    Enyüksek hız: Mach 1.4

    Uçuş tavanı: 14,500 m

    Menzil: 1,150 mil
    g sinırı: +8/-3


    La-5'ler Sovyet Hava Kuvvetlerinin hızlı bir avcı uçağına ihtiyaç duymasından dolayı yapılmıştır. LaGG'ler tasarım olarak iyi uçaklardı ama yeteri derecede motor gücüne sahip değildiler ve Alman uçakları karşısında zayıf kalıyorlardı. Zaten savaştan önce LaGG'lerin yapılan testlerde yetersiz bir uçak olduğu ortaya çıkmıştı. 1942'lerin başlarında Semyon Lavoçkin ve Vilademir Gorbunov adlı tasarımcılar bu uçaklara Şivetsov ASh-82 radyal motorunu taktılar. LaGG'lerdeki yekpâre tahta tasarımı değiştirmediler. İlk yapılan testler çok başarılı oldu ve bir diğer Sovyet avcı uçağı Yak-7'leri açık farkla geride bırkatı. Bir kaç hafta sonra pilotların görüşünü daha da genişletmek için gövdenin arka kısmı alçaltıldı. Uçağın başarısın gören Stalin tüm fabrikalarını bu uçağı üretmekle görevlendirdi. Sonraları uçağın adı LaG-5 diye değiştirildi sonra ise La-5 diye anılmaya başlandı.

    La-5'ler Alman avcı uçaklarına yüksek irtifalarda yeniliyorlardı ama alçak irtifada Alman avcılarını çok rahat alt edebiliyorlardı. Genelde Doğu Cephesindeki hava savaşları 5.000 metrenini altında gerçekleştiği için Sovyet uçakları daha başarılı oluyordu. Stalingrad savunmasında başarılı oldukları için Stalingrad'ın tahtadan kurtarıcısı adını aldı.

    Sonraları La-5'lerin motorları enjeksiyonlu motorlarla değiştirildi ve bu uçaklar La-5FN adını aldı. Sonraları bu uçaklar iyice geliştirilerek La-7 oldular. La-7'ler savaş sonrası da birçok Doğu Bloku ülkesinde hizmette kaldı.


    Yakovlev Yak-9, Sovyet yapımı II. Dünya Savaşı tek mürettebatlı, tek pervaneli avcı uçağı.

    NATO kod adı Frank (Fırank). Yak-9'lar Yak-3'lerin yetersiz kalmasıyla geliştirilmiştir. Yak-1 temel alınarak tasarlanmıştır. Allison V-1710 motoruna sahiptir. Bu uçaklardan toplam 14.514 tane üretildi. Orta ve yüksek yükseklikte uçmak için tasarlandı.

    Yak-9'lar önceki Yak serilerinin aksine Bf 109G ve Fw 190A'lar ile başa çıkabiliyordu. Aynı zamanda kendi kendini yamayabilen yakıt tanklarına sahiptiler. 37mm'lik mermisi bütün bombardıman uçaklarının gövdesini delebiliyordu bunun için genelde bombardıman uçaklarını düşürme görevlerine verildilier. Yak-9T versiyonu ile çok sağlam zırha kavuştular. Performans ve manevra kabiliyeti Alman uçaklarından daha azdı.

    Yak-9'lar Kore Savaşında Kuzey Kore Hava Kuvvetlerine de hizmet etti. Yetersiz pilot eğitimi yüzünden P-51D Mustang'ler kaşısında başarısız oldular. Ele geçirilen Yak-9'lar Amerika'da incelenmeye gönderilmiştir.


    B-52, ABD'li Boeing şirketi tarafından üretilmiş uzun menzilli stratejik bombardıman uçağı.

    Soğuk savaş yıllarında SSCB topraklarına nükleer bomba taşınabilmesi amacı ile üretilmiş olan B-52'ler, 1954 yılından itibaren ABD Hava Kuvvetleri'nde kullanıma girmiştir.


    Douglas DB-7, A-20 adıyla da bilinen hafif bombardıman ve gece avcısı uçağı.

    1937'den savaşın sonuna kadar kullanılmıştırr. İlk modellerde motor sorunu vardı. İspanya iç savaşında kullanılan DB-7A'ların hızının çok düşük olduğu anlaşılmıştı. Sonraları geliştirilen motorlar 380 km hıza ulaşabiliyorlardı. Sonraları A-20'lere ek zırhlar ve kendi kendini yamayabilen yakıt tankları eklendi. A-20'ler savaşın sonuna kadar Müttefik kuvvetlerine hizmet etti. II. Dünya Savaşının en sağlam uçaklarından biridir.

    F-15 Eagle, her türlü hava şartlarında görev yapabilen, yüksek manevra yetenekli ve hava muharebelerinde üstünlük sağlamak üzere tasarlanmış bir avcı uçağıdır.
    Uzunluk: 19,43 metre
    Yükseklik: 5,69 metre
    Kanat açıklığı: 13,06 metre
    Servis tabanı: 65.000 feet
    Hızı: 2,5 Mach (45 feet'de)
    Ağırlık: 30.600 kilogram (Tam Yüklü)
    Menzil: 2000-5000 Km
    İtme: Çift Motor (6744 lb)


    Convair B-58 Hustler, 2 Mach hız yapabilen yüksek irtifa, yüksek hız için tasarlanmış süpersonik bombardıman uçağı. 1950'lerin sonunda ABD Hava Kuvvetleri Stratejik Hava Komutanlığı için tasarlanmış, 1960-1969 arasında hizmette bulunmuştur
    Mürettebat: 3
    Uzunluk: 29.5 m
    Yükseklik: 8.9 m
    Kanat açıklığı: 17.3 m
    Kanat alanı: 143,3 m²
    Boş ağırlığı:25.200 kg -
    Yüklü ağılığı: 30.786 kg
    Motor: 4× General Electric J79-GE-5A turbojets
    Itiş gücü:69.3 kN
    Maksimum hız: 2.1 Mach
    Menzil: 1815km
    Çıkabildiği maksimum yükseklik: 19.300m


    P-51 Mustang (Masteng), İngiliz-Amerikan ortak yapımı II. Dünya Savaşı avcı uçağı.
    Yüksekten uçup ağır bombardıman uçaklarına refakât etmek için tasarlanmıştır. II. Dünya Savaşının en başarılı uçaklarından biridir.


    B-1B Lancer, ABD Hava Kuvvetleri'nde serviste bulunan uzun menzilli stratejik bombardıman uçağı. B-52 Stratofortress ve B-2 Spirit ile beraber ABD uzun menzilli bombardıman kuvvetinin belkemiğini oluşturur.

    Mitsubishi A6M, uçak gemileri için tasarlanmış, hafif bir avcı uçağıdır. Takma adı Zero (Ziro)'dur.

    1940 ile 1945 yılları arası Japon İmparatorluk Ordusuna hizmet etmişlerdir. Muhteşem manevra kabiliyetleri ve uçuş mesafesinin yüksek olması nedeniyle II. Dünya Savaşı'nın en çok üne sahip uçaklarından biri olmuştur


    Mikoyan-Gurevich MiG-19 (Rusça: -19) (NATO rapor adı "Farmer"), Sovyet yapımı ikinci nesil tek koltuklu, jet motorlu avcı uçağı. Düz uçuşta ses üstü hıza ulaşabilen ilk Sovyet uçağıdır. NATO'da karşılaştırılablieceği uçak F-100 Super Sabre'dir, ancak Vietnam Savaşı sırasında karşısında daha modern F-4 Phantom ve F-105 Thunderchief uçaklarıyla çarpışmak durumunda kalmıştır.

    Eurofighter Typhoon (okunuşu ‡Yurofaytır Tayfuun), Avrupa Birliği yapımı çok amaçlı, ikiz motorlu, delta kanatlı avcı uçağı.

    Tasarımı Fransız Dassault Rafale ve İsveç Saab Gripen uçaklarını temel alınarak yapılmıştır. çeviklik ve gelişmiş elektronik sistem en belirgin özelliklerindendir.

    Silahlar
    Toplar:27mm'lik Mauser (Mavzer) BK-27 topuna sahiptir
    Füzeler:AGM-84 Harpoon (Harpun), AGM-88 HARM, AGM Armiger, AIM-9 Sidewinder (Saydvindır), AIM-132 ASRAAM, AIM-120 AMRAAM, IRIS-T, MBDA Meteor, ALARMs, Storm Shadow [Sıtorm Şadov] (AKA "Scalp EG"), Brimstone(Brimsıton), Taurus, Penguin
    Bombalar:Paveway 2, Paveway 3, Geliştirilmiş Paveway, JDAM




  2. 2
    hidayet007
    Üye

    --->: Muhteşem Uçak Resimleri...Açıklamalı

    Reklam



    yokmu aranızda uçak resimlerini seven...::) neyse herkese iyi forumlar







+ Yorum Gönder
uçak çeşitleri ve isimleri,  uçak çeşitleri,  pervaneli uçaklar,  uçak çeşitlerinin adları,  uçak çeşitlerinin isimleri
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi