Akü dikkat ister...

+ Yorum Gönder
Modifiye Bölümü ve Teknik Bilgiler Bölümünden Akü dikkat ister... ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    ÇAKIR
    Üye
    Reklam

    Akü dikkat ister...

    Reklam



    Akü dikkat ister...

    Forum Alev
    Zayıf akülerin otomobili çalıştırmaması, özellikle kış sabahları sık karşılaşılan bir durumdur. Ve yoğun bir günün başlangıcında otomobile binildiğinde marş motorunun dönecek gücü bulamaması, ilk saatleri kabusa çevirebilir. Böyle durumlarda çoğu kimsenin aklına ilk gelen otomobili iterek çalıştırmak ya da yaygın deyişle ``vurdurmak'' olur. Ancak üretici firmalar bu uygulamanın motor ve elektronik sistemlerde hasar yaratabildiğinden sakıncalı olduğunu belirtiyorlar. Bu durumda akü takviye kabloları en önemli donanım haline gelir. Ama bu işlemi yaparken de takviye kablolarının doğru bağlanışı çok önemli olduğundan büyük dikkat ve özen gerekiyor.
    Takviye kabloları çoğunlukla bagajın en dibinde, en karanlık köşesinde veya daha kötüsü evde ya da garajda durur. Oysa ki akünün durumundan da haberdar değilseniz özellikle kışa girerken takviye kablolarını otomobile yerleştirmekte yarar vardır. Soğuk bir geceden sonra marş motoruna yeteri kadar elektrik gitmediğinde motor çalışmayacağı gibi marş motorundaki herhangi bir arıza da takviye kablosuna ihtiyaç duymaya neden olabilir.

    Kutup başlarına dikkat
    Aslında çoğu kişinin uygulamada karmaşa yaşamasına karşın akü takviyesi son derece basit bir işlemdir. Takviye alınacak aracı çalışmayan araca olabildiğince yaklaştırıp akü kutup başları arasında artıyı artıya, eksiyi eksiye bağlamak yeterli. Akü takviyesi yapılırken takviye alınan diğer aracın çalışır durumda olması gerekir. Sanıldığı gibi artı yada eksi kutupların önce bağlanmasının herhangi bir önemi de yok.
    Ne yazık ki çoğu sürücü takviye yaparken kabloların akünün kutup başlarına doğru olarak nasıl bağlanacağını bilmiyor. Doğru bağlantının nasıl yapılacağını bilmek çok önemli, zira sadece bir kez bile ters bağlantı yapmak, siyah ve kırmızı kabloları karıştırıp birbirine temas ettirmek önemli sorunlara yol açabilir. Örneğin eksi kutuba bağlanacak olan siyah kablo motor bölümünde parlak bir parçaya değil de bitmiş akünün eksi kutbuna bağlandığında oluşan en ufak kıvılcım, aküden sızan patlayıcı gazın ateşlenmesine neden olabilir. Bu kimyasal reaksiyon eski akünün sonu demektir ki takviyeyi yapan kişi de zarar görebilir. Akü şarjı için kablo satın alırken kalınlığı ve uzunluğuna da dikkat etmek gerekir. Standart dışı ince bir kablo kullanıldığında, üzerinden yüksek güç geçen kablolar ısınıp zarar görebiliyor. Bu konuda alınan ürünün standart boy ve kalınlıkta olduğunu kontrol etmek gerekir.
    Başka bir otomobilin aküsünden takviye yapılıp motor çalıştığında bitik olan akünün tamamen şarj edildiği anlamı çıkmamalı. Akü hücrelerinin içine güç girmesi için otomobilin en az 10-15 dakika çalıştırılması gerekir. Sürekli başka sürücüleri durdurup, takviye rica etmek istemeyenlerin akülerini şarj ettirmelerinde veya yenilemelerinde yarar var. Tabii bütün kabahati aküye yüklemek yerine şarj dinamosunun da kontrol edilmesi gerekir.




  2. 2
    By_HC
    Üye
    Reklam



    Teşekkürler önerilerin için...







  3. 3
    muammer
    Üye
    Paylaşım İçin Tesekkürler , elinize sağlık







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi