The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth II (PC) Ön İnceleme

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Tam Çözüm ve İncelemeler Bölümünden The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth II (PC) Ön İnceleme ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth II (PC) Ön İnceleme

    Reklam



    The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth II (PC) Ön İnceleme

    Forum Alev
    On numara bir konsept

    Battle for Middle-Earth inanılmaz sevildi ve birçok oyuncu tarafından zevkle oynandı. Yaklaşık bir sene önce piyasalara sürülen ve beğenilen Battle for Middle-Earth için devam oyunu da duyuruldu ve herkesi çok memnun etti. The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth 2�nin yapımı başladı ve serinin fanatikleri bu haberle yine çok mutlu oldular.

    Devamının kalitesinden de hiç şüphemiz yok. Verilen bilgilere de bakacak olursak, bunu çok daha iyi anlayabiliriz. Öncelikle, Orta Dünya�nın keşfedilecek birçok yeri olduğunu, 2. oyun ile birlikte daha iyi anlayacağız. Bizi daha geniş savaş alanları, ordular ve özel efektler bekliyor olacak. Savaşmanın yanında, etrafı keşfetmek ve keşfettiğimiz yerleri savaşlarda kendi lehimize kullanmak çok önemli bir unsur haline gelecek. Bu da, bir yandan strateji öğelerinin daha da artacağının göstergesi.

    Oynanabilir ırklar artıyor

    Bahsedilmesi gereken en önemli konuların başında, oynanabilir ırkların arttırılması geliyor. Battle for Middle-Earh 2�de, Orta Dünya�yı korumaya çalışabileceğimiz gibi, karanlık taraf ile Orta Dünya�yı ortadan kaldırabilme şansına da sahip olacağız. Rohan ve Gondor ordularının yanında, yönetebileceğimiz orc�lar, goblin�ler ve hatta bu goblin�lere dahil olarak emrimize amade Mirkwood Ormanı�nın örümcekleri de bulunacak. Yine iyi tarafta yönetebileceğimiz diğer önemli ordular ise, elf�ler ve dwarf�lar. Hepsi kendine has özelliklere, birimlere ve gelişmelere sahipler.

    Takdir edersiniz ki, orduların kendilerine özel önde gelen kahramanları bulunuyor ve savaşlar içerisinde onları yönetip özelliklerinden faydalanabilme şansına sahibiz. Battle for Middle-Earth 2�de karşımıza çıkan yepyeni bir özellik, tamamen orijinal ve kendi hayal ürünümüz olan kahramanı da oyunda yaratabileceğiz. Yaratabileceğimiz karakterin silahları, görünüşü ve hatta sahip olmasını istediğimiz özellikleri tamamen bizim isteğimiz doğrultusunda olacak. Bu kahraman yaratma olayı kesinlikle eğlencelik değil. Onu savaşlarda kullanabileceğimiz gibi, komuta ettikçe daha çok savaş deneyimi kazanacak ve bu deneyim puanları ile level atlayacak, buna da paralel olarak kullanabileceği yeni güçler ortaya çıkacak.



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth II (PC) Ön İnceleme

    Reklam



    İlk oyunda, binaları dikebileceğimiz belirli yerler vardı ve buraları kullanabiliyorduk. Battle for Middle-Earth 2�de bu durum da elden geçirilmiş ve oyunda maksimum özgürlüğün sağlanması adına, artık istediğimiz binaları stratejik olarak istediğimiz yerlere yapabileceğiz. İşte bu da dünyayı keşfetme ve bu keşfettiğimiz yerlere stratejik binaları kurmak ile bağlantılı. Kurduğumuz binaları, ırkın özelliğine göre çeşitli duvarlar ile koruma altına da alabileceğiz. Binalar yapılmakla kalmayacak, onları ilerledikçe upgrade edebileceğiz ve bunun sonucunda da savaşmaya hazır daha güçlü askerler, hatta özel güçler elde edebileceğiz.

    Bize vaadedilen önemli özellik ise özgürlük. Bu hem binaları yapma, hem ordularımız için taktik geliştirme ve hem de oyun dünyasını keşfetme adına geçerli bir kelime. Zaten saydığımız bu özellikler de, özgür olma ve istediğimizi yapabilme adına da birbirleriyle bağlantı sağlayacaklar. Savaş mekanları da daha geniş bir hal alınca, çok çetin savaşlar yaşanacağını tahmin etmek hiç de zor değil. Taktiksel öğeleri çok iyi kullanmak gerekecek. Bu konuda yapay zekanın da bize yardımları olacak. Şöyle ki, ordumuz ile savaşa giderken, okçular arkadan ilerlerken, mızraklı ya da yakın dövüş silahına sahip diğer ordu elemanları, onları korumak için önden yürüyecekler. Yapay zeka bunları, ordudaki adamlarımızın çeşitlerine ve sayılarına göre akıl edecek. Yine de kendi formasyonlarımızı oluşturabilmek ya da hazır formasyonlardan da yararlanabilmek mümkün olacak.

    Herşey strateji demek

    Stratejik bir diğer öğe ise arkadan saldırılar. Fırsatı yaratıp düşmana arkadan saldırmak, hem adam kaybı oranımızı iyiden iyiye düşürecek, hem de etkili saldırılar yaparak düşmanı yolumuzdan rahatça çekmiş olacağız. Adamlarımız, savaşlarda hayatta ne kadar fazla kalırlarsa, o kadar fazla deneyim kazanıp level atlayacak, bunlar da daha sonra bize özel güçler ve etkili saldırılar olarak da geri dönecekler.

    Kaynak sağlamak ve bunları elimizde tutmak ve çok önemli. Keşfettiğimiz oyun dünyasında, kendimize kaynak sağlayabileceğimiz çiftlik gibi çeşitli yapılar ile karşılaşacağız. Bunlara bir kere rastlayıp, ele geçirip sonra boş bırakmak kesinlikle akılcı bir çözüm olmayacaktır. Unutmamak lazım ki, düşman devamlı tetikte ve ele geçirdiğimiz yerleri yakıp yıkmak için fırsat kollamakta. Bu yüzden de, ele geçirdiğimiz ve bize iyi miktarda kaynak sağlayan yerleri elimizde maksimum zaman uzunluğunda bulundurmamız gerekiyor. Bu da, orduları stratejik kullanmamız gerekmesinin bir başka nedeni.







  3. 3
    InKusTe
    Usta Üye
    Deniz savaşlarına da hazırlıklı olun. Battle for Middle-Earth 2�nin getirdiği yeniliklerden bir tanesi de deniz savaşları olacak. Her ırkın kendine göre değişik gemileri olacak ve bu gemilerde okçular barındırabileceğiz. Bu gemiler ve okçular da upgrade edilebilecek ve daha ölümcül hallere de getirilebilecekler. Tüm bu savaşlar ve büyüler kullanılırken, karşımıza oldukça iyi ışık ve gölgeleme efektleri çıkacak. Ateşli okların havada süzülüp hedefe düşmesi ya da yapılan büyülerle ortaya çıkan özel efektler göze oldukça güzel görünecek ve hatta bunlar parçacık efektleriyle de birleşerek daha da gelişecekler.

    Irkların bazı özelliklerinden de kısaca sözetmek gerekirse; Dwarf�lar genelde madencilik ile kaynak sağlayıp, kendilerine özel tüneller açabilecekler. Bu tüneller ile, düşmana sürpriz saldırılar yapabilmek ya da saldırılardan korunmak adına yer altına saklanabilmek mümkün olacak. Baltacı ırkımız, deneyim kazandıkça yeni ordu elemanlarına da sahip olacaklar. Özellikle, taşıdıkları mancınıklar çok önemli bir yer tutacak, hatta upgrade olayının son noktası olan, özel birim Mighty Catapult ile, en sağlam duvar ve binaların üstesinden de gelebilecek durumda olacaklar. Bunların dışında, stratejik noktaları ve bina tepelerinde konuşlandırılabilecek balta atan elemanlarımız da upgrade edilen adamlarımıza önemli bir örnek teşkil edecekler.

    Karanlık tarafa ait ırklardan birisi olan goblin�ler ise içlerinde birçok tehlikeli yaratığı barındıracaklar. Her ırkın avantajları ve dezavantajları bulunuyor. Goblin�ler binalarını, duvarlar ile koruma lüksüne sahip değiller ancak komutalarında çok ölümcül birimler bulunuyor. Öncelikle, yerlere açtıkları delikler sayesinde ani pusular düzenleyebilecek ya da buralardan devamlı birim takviyesi yapabilecekler. Örümcek ve devler de bu gruba dahiller. Mirkwood�un örümcekleri, geliştirilebilecek ve ortaya at sürer gibi örümcek süren birimler çıkacaklar. Bunların dışında, tepeden saldırılar ile diğer orduların yanını sıkacak, diplerinde bulunduğu zaman da onları kaçmaya kadar zorlayabilecek devler bulunacak. Bir başka ölümcül birim ise, sürüngenler. Bu sürüngenler de upgrade edildikçe, ateşli saldırılar yapabilir hallere gelecekler.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi