Manhunt 2

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Tam Çözüm ve İncelemeler Bölümünden Manhunt 2 ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    Manhunt 2

    Reklam



    Manhunt 2

    Forum Alev
    Fırtınalı bir gecede, bir hücrede gözlerimizi açıyoruz. "Yapma Danny!" sesleri arasında ellerimiz arasından beyaz önlüklü birisinin cesedi kayıyor. Kim olduğumuzu, orada niye bulunduğumuzu bilmiyoruz. "Başardık, beni takip et." Diyor birileri... Karakterimiz üzerinde kafa karışıklığı ve paranoya hakim, çeşitli kararmalar yaşıyor. Bulunduğumuz ortamda kaos rüzgarları esmekte, bina yıkıma uğramış, vahşetin izleri her yere dağılmış, kan ve cesetler var her tarafta. Bir anda, böyle bir yerden sağ çıkabilmek için engel olan herkesi yok etmek zorunda olduğumuzu fark ediyoruz. Aklımızdaki soru işaretlerini silmek ve yaşamımıza devam edebilmek için önümüze çıkanı öldürerek ilerliyoruz.

    18+

    Dixmore Asylum

    Karakterimiz Daniel(Danny) Lamb, "Pickman Project" isimli gizli bir projede "Cortexa" adlı bir ilacı geliştiren bilim adamları arasındadır. Projenin maksadı ise normal insanlardan süper katiller meydana getirmek. Bir gün tartışmalı çalışma metodları nedeniyle projenin maddi kaynakları kesilene kadar her şey yolunda gidiyormuş gibi görünür. Fakat bu kesinti projenin sonlandırılması anlamına gelmektedir. Sonuca çok yaklaştığını düşünen Dr. Pickman(projenin kurucusu) vazgeçmek istemez, deneylere gizlice devam etmeyi planlar. Danny ve birkaç meslektaşı yardımcı olmak için deneylerde kobay olarak yer almayı kabul ederler. Fakat tedavide bir terslik meydana gelir, kobaylarda önceden görülmemiş yan etkiler gözlenir. Olanların duyulmaması için hasta denekleri akli dengesi bozuk suçluların tutulduğu Dixmore Hastanesine kapatırlar. Bu olanlardan altı yıl sonra bir gün çıkan fırtınanın etkisiyle hastanenin elektrikleri kesilir, güvenlik sistemi devre dışı kalır. Danny'nin tutulduğu hücrenin kapısı açılmıştır. Aynı nedenden dolayı Dixmore'da tutulan meslektaşı Leo Kasper Danny'e kendisini takip etmesini söyleyip koşmaya başlar. Danny için seçimini yapar, kaçmaya karar verir. Artık hayatını kendisinden alanlardan geri alma, geçmişte kim olduğunu bulma zamanı gelmiştir. Oyunumuz da tam olarak burada başlıyor.

    Üçüncü kişi görüş açısından oynuyoruz. Kamera Danny'i takip ediyor ve kamera kontrolü üçüncü kişi görüşündeyken bizde değil. Burada kontrolün bizde olmaması zaten yavaş ilerleyen oyunda bir de köşelerde ve dönüşlerde kameranın zamanında yetişememesi sebebiyle sorunlara yol açıyor. Mesela siz düşmanla yüz yüze geliyorsunuz ama kamera yetişemediği için adamı zamanında göremiyorsunuz. Bu noktada sol alt köşedeki radar ve birinci kişi görüşü devreye giriyor. L3 tuşuna bastığımızda birinci kişi görüşüne geçebiliyoruz, kamera kontrolü bizde dilediğimiz yöne bakabiliyoruz. Radarda ise yakın mesafedeki düşmanlar görülüyor. Radardan düşmanın hangi yöne baktığını ve düşmanları gösteren simgelerin renklerine göre yaklaştığımızın farkına varıp varmadıklarını anlayabiliyoruz. Oynanış ilk başlarda biraz zor gelse de zamanla alışınca sorun olmayacağı kanaatindeyim.




    Grafiklerden bahsetmek gerekirse ilk bakışta görüntüdeki çizgilenme/cızırtılanma efekti göze çarpıyor. Menüden kapatılabilen bu efekt, senaryoda verilmek istenen karmaşık duyguların bir nevi tamamlayıcı faktörlerinden biri olarak görev yapıyor. Giriş videosu ve ara videolar yeterince kaliteli hazırlanmış. Karakter tasarımları yerinde, özellikle karakterimiz Danny kalın gözlükleri ve suratındaki izlerle kelimenin tam anlamıyla bir psikopat-katil görünümünde, takdire şayan bir tasarımı var. Grafikler kalite olarak ilk Manhunt oyunuyla benzer, pek fazla aşama kaydedilmiş görünmüyor. Görsel olarak Rockstar oyunlarına aşinalığı olan birisi aradaki benzerliklerden bir Rockstar oyunu olduğunu hemen çıkarabilir. Genel olarak bakacak olursak, birkaç ufak bug dışında, grafikler oyunla gayet uyumlu görünüyor.



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: Manhunt 2

    Reklam



    Execution

    İlerleyebilmek karşımıza çıkan bütün düşmanları yok etmemiz lazım. Bunu yaparken genel olarak iki yöntemimiz var. İlk oyunu oynayanlar bilir, birinci yöntem düşmanı direkt olarak karşısına çıkarak yumruk ve ya silah kullanarak öldürmek. Bu yöntemde düşmanlar da size karşılık veriyor, arkadaşlarını da uyararak karşılık vermekle kalmayıp onları da başınıza topluyor. Dolayısıyla bu yöntemde öldürülme riski yüksek. İkinci tekniğimiz ise asıl kullanılması isteneni, Manhunt�ın doğasına uygun olan yöntem: Execution. Oyunda ışık düşmeyen kuytu alanlarda düşman sizi göremiyor. Bundan faydalanarak önce, ses çıkararak vs. düşmanı istediğimiz bölgeye çekebilirsiniz. Sonra elinizde herhangi bir silah varken, düşmana hissettirmeden arkadan yaklaşıp L1 tuşuyla beraber R1 ve ya kare tuşunu kullanarak kurbanınıza korkunç ölümler hazırlayabilirsiniz. İlk oyundaki gibi üç seviye öldürme şiddeti uygulayabiliyoruz; beyaz, sarı ve kırmızı. Bunu tuşa basılı tutma süresi belirliyor. Executionlarda kamera açısı değişiyor ve kurbanımızın ölümünü güzel bir açıdan keyifle seyrediyoruz. Ayrıca radarda kurukafa işaretiyle belirtilmiş execution noktaları var. Bu noktalarda düşmana arkadan yaklaşabilirseniz silah kullanmadan, orada hazır bulunan ekipmanları kullanarak kurbanınıza dehşet dolu sahneler yaşatabilirsiniz.


    Oyunda sağda solda bulabileceğimiz ve ya öldürdüğümüz düşmanlardan alabileceğimiz envai çeşit silah var. İlk başlarda çöp poşeti, cam parçası, şırınga tarzında yakın mesafede etkili silahlar kullanırken ilerledikçe ateşli silahlar da edinebiliyoruz. Her silahın ayrı ayrı üç çeşit execution seviyesi olduğunu düşündüğümüzde çeşitlilik konusunda sorun yaşamayacağımız sonucuna varıyoruz.

    "Aklı Başında" ve "Deli"

    Oyunu çalıştırdığımızda karşımıza sade bir açılış menüsü çıkıyor. Başlarken iki zorluk seviyesi var. "Sane" ve "Insane". Seçiminizi "Insane" seviyesinde radar bulunmadığını da göz önünde bulundurarak yaparsanız iyi olur. İlk oyunu oynamamış olanlara aklı başında bir seçim olan "Sane" seçeneğini tavsiye ederim. Düşmanlar koşma esnasında çıkan ayak seslerini, çarptığınız objelerden çıkan sesleri vs. duyarak alarma geçiyorlar. Çok dikkatli olmak lazım ufak bir hatada başınıza üşüşüyorlar. Bazı bölümlerde ayak seslerini müzik, gürültü vs. sesler bastırıyor. Buralarda atış serbest, düşmana gözükmeyin yeter. Bazı noktalarda ise execution yapabilmek için gerçekten sabırla beklemek gerekiyor. Kısacası yapay zeka iyi bir oyuncuya bile zor anlar yaşatacak seviyede diyebiliriz.



    Bölümler içerisinde sık sık checkpointler yer alıyor. Buraları geçtikçe menüyü açarak save yapabiliyoruz. Öldüğümüzde yine bu noktalardan başlıyoruz.

    Sesler ve müzik konusunda eleştirecek pek bir şey yok. Müzikler sahnelere gayet başarılı senkronize edilmiş. Oyuncuyu devamlı gergin tutan bir ses düzeni var. Ayak sesleri, arka planda kalp atışları, çevresel efektler vs. başarılı hazırlanmış. Diyaloglar argo içerik bakımından bayağı sağlam. Siz karanlıkta saklanırken ve ya kaçarken düşmanlar arkanızdan çokça sövüyorlar.

    Manhunt 2 genel anlamda iyi iş çıkartıyor. Gerek insanı merak içinde bırakan, filmlere taş çıkartacak girift senaryosu ve kurgusu, gerekse senaryoyla uyumlu grafik ve ses unsurlarıyla oynayıp bitirmeye değecek bir yapım. Toplamda 14 bölümden oluşuyor. Oynayışa bağlı olarak 2 farklı bitiş bölümü mevcut. Anlayacağınız oynama süresi bakımından da tatmin edici.

    Sonuç olarak ne kadar başarılı başarılı bir yapım olsa da Manhunt 2 bol miktarda şiddet unsuru içeren bir oyun. 18 yaşın altındakilere kesinlikle tavsiye etmiyoruz. Üstündekilere de tavsiyemiz oyunu birkaç saatlik seanslar halinde oynamaları. Eğer oynarken annenizin elindeki sürahiye, bakıp "Vay be bunla ne executionlar yapılır." diye düşünmeye başlarsanız hemen PS2'yi kapatın, çıkın park-bahçe gezip biraz hava alın. Yine de bu ruh halinden kurtulamıyorsanız, gözünüz bir park bekçisine bir taşmış çöp kutusunun yanında duran boş şişeye kayıyorsa, en yakın hastanenin psikiyatri servisine başvurmanız tavsiyemizdir.







+ Yorum Gönder
manhunt 2 tam çözüm
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi