Estetik Bilinç Gelişimi Ne Demek

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Estetik Bilinç Gelişimi Ne Demek ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Estetik Bilinç Gelişimi Ne Demek





  2. 2
    EFSER
    Bayan Üye





    Cevap: Estetik Bilinç Gelişimi Hakkında Bilgi

    Çocuklar düşünce ve duygularını vücutlarıyla nasıl ifade ederler? Hareket sayesinde çocuğun kendisini estetik bir şekilde ifade "duygunun formları" olarak bize öğrettiği- çok önemli bir edebilme yeteneği -filozof ya da sanatçı Suzanne Langer' in "duygunun formları" olarak bize öğrettiği- çok önemli bir bilişsel yetenektir. Bu yetenek sadece çocuktaki hareket zeka gelişiminin de temelini oluşturmaktadır.

    Normalde günlük hayatta "vücut dili" yardımıyla düşünce ve duygularımızı ifade etmek için vücudumuzu kullanırız. Yani ifadesi, el hareketi ve bütün vücut hareketleriyle gerçekte ne hissediyor ve düşünüyorsak o şekilde iletişim kurarız. Fakat estetik hareket fiili bir jesttir. Küçük çocuğun gerçek hareketleri çocuğun iç dünyasını simgeleyen fiili bir dünya yaratmak için kullanılır. Bu fiili dünyada, estetik hareket yoluyla çocuğun ifade etmesiyle duygu ve düşünce de bir arada bulunur. Bu yüzden estetik hareket "bedensel formu" yani çocuğun öznel deneyimlerinin dış görünümünü zapt eder. Bu şekilde estetik hareket -muhtemelen bütün sanatların en eskisi- bazı çocukların en derin zihni amaçlarının düşünceli bir ifadesidir.

    Çocukların estetik hareket becerilerinin gelişimi. ilk sanatsal "kuvvet'in hareket yoluyla olduğu tartışılmaktadır (Martin, 1939). Çocuklar öncelikle kendilerini estetik olarak vücutları; yüz ifadesi, jest ve duruşlarıyla ifade ederler. Birinin düşünce ve duygularını hareket yoluyla ifade etme kapasitesi çok ehemmiyetli ama iyi anlaşılmayan bir yetenektir. O zaman soru şudur: Hangi beceriler vardır ve bunlar nasıl gelişirler? Çocukların ilk hareketlerinin duygusal çağrışımları olduğu biliniyor. Çünkü harekete işaret gönderen duygu alıcıları direkt olarak duyguyu meydana getiren beyinin bu parçalarıyla bağlantılıdır (Gellhorn, 1964). Başını eğerek cevap vermeyi öğrenmek ya da dini ve diğer toplantılarda çocuklar için duygusal anlamları vardır. Üç ya da dört yaş civarındaki çocuklar denge, ritim, yön, güç gibi daha dinamik hareket özelliklerine duyarlı olurlar (Werner&Kaplan, 1984). Kendilerini küçük bir sandalye üzerinde dengeleyebilir ve basit bir dans için doğru ritmi tutabilirler. Sağ-sol ve aşağı-yukarı hareketlerini örnekleyebilirler. Bunun yanında vücutlarının konteynır içinde yer kaplayan fiziksel bir nesne gibi olduğu düşüncesine de sahiptirler (Seitz, 1993). Böyle vücut jesti kabiliyetlerinin gelişimi oyun ve ayinleştirilmiş oyunlar yoluyla pekiştirilir (Bruner, 1973). Fakat altı yaşına geldiklerinde hareketlerin psikolojik temelleri olduğunu bilirler. Üzgünlüğü aşağı çevrilmiş bir kafa jestiyle ya da elini çenesinin altına koymuş düşünen bir adamı göstererek ifade edebilirler. Sonuç olarak,eğitimciler okul öncesi eğitiminde dans hareketlerinin öğretilmesinin çocuğun sosyal olarak gelişimine yardımcı olduğunu iddia ediyorlar. Ayrıca bu eğitimcilere göre bu hareketler duygu ve düşüncelerini ifade etme ve organize etme kabiliyetlerini kazanmaya da yol açıyor. (Seitz, 1992)







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi