Slogan Nedir Nasıl Olmalıdır

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Slogan Nedir Nasıl Olmalıdır ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1

  2. 2
    DESTE
    Bayan Üye





    Cevap: Slogan nedir?
    Slogan, bir grup, örgüt veya kurumun amaç ve araçlarını genel olarak tanımlayan bir deyiş veya sözcük topluluğuna verilen isimdir.

    Slogan Nasıl Olmalıdır

    ORJINAL OLMALI Marka sloganinin en büyük gücü orijinal olmasidir. Luna yillar önce Sana ile giristigi rekabette, “Yoksa siz hala annenizin margarinini mi kullaniyorsunuz” seklinde orijinal bir slogan gelistirmisti.

    BASIT OLMALI Basit sloganlar, olusturulmasi en zor sloganlardir. Burada da ürünün tercih edilme nedeni basitçi vurgulanir. Yillar öncesinden bir slogan, “Bence BMC” basit ve kolaylikla hatirlanan bir slogan.

    INANILIR OLMALI Inandiriciligi olmayan bir sloganin etkisi de olmaz. Deterjan piyasasinda fiyat rekabetini baslatan ABC deterjanlari burada “Farki Fiyati” sloganini kullanmis ve istedigi etkiyi yaratmisti.

    HATIRLANABILIR OLMALI Reklam sloganlarin hatirlanabilir olmasi için kafiyeli kelimelerin birbiri ardina gelmesi geliyor. Örnek: Sek Süt için, IçSek, BüyüSek.

    MARKA ISMINI ÇAGRISTIRMALI Ideal bir slogan marka ismini ya içermeli ya da marka ismi söylenmeden markayi çagristirmali. “Aç kapa aç kapa Artema”, bu anlamda en basarili marka çagristiran slogan örneklerinden.

    ÜRÜNÜN ANA ÖZELLIGINI IÇERMELI Bu özellikte birkaç cümleyle markanin ve ürünün tüketiciye saglayacagi yarar özetleniyor. Tokai çakmaklarinda bu kafiyeli bir sekilde ele alinmis: “Tokai çakar çakmaz çakan çakmak”

    MARKAYI FARKLILASTIRMALI Sloganda temel hedef markayi farklilastirmaktir. Sloganla farklilastirmada genellikle iddiali vurgular yapilir. “Kalebodur, seramik budur”, bu vurguyu net bir sekilde yapiyor.

    OLUMLU DUYGULAR YARATMALI Duygusallik sloganlarda vurgulanarak markanin sadece tüketim için olmadigi, insani yönlerinin de bulundugu ifade ediliyor. “Demirbank iyi günler diler” bir dönem bunu büyük bir sadelikle yapmisti.

    MARKANIN KISILIGINI YANSITMALI Markanin kisiligi tüketiciyle kurdugu iletisimde vurguladigi noktalardan olusur. Bir marka karakter özelligi olarak yenilikçiligi benimsemisse sloganda bu vurgulanmalidir. Arçelik de, “Arçelik demek yenilik demek”le bunu yapiyor.

    REKABETÇI OLMALI Markalar sloganlariyla kendilerini öyle bir ortaya koymalilar ki, rakiplere bu slogan üzerine söylenecek bir söz birakmamalilar. Efes Pilsen bunu yillardir yapiyor: “Bira bu kapagin altindadir”







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi