Sağlık Temizlik Ve Beslenme ile ilgili Kısa Yazılar

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Sağlık Temizlik Ve Beslenme ile ilgili Kısa Yazılar ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Sağlık Temizlik Ve Beslenme ile ilgili Kısa Yazılar





  2. 2
    Asel
    Özel Üye





    Cevap:
    Sağlık Temizlik Ve Beslenme Ile Ilgili Kısa Yazılar

    Sağlık Hakkında Kısa Yazı


    Sağlık, bireyin fiziksel, duygusal, zihinsel ye toplumsal açıdan çevresiyle uyum içinde işlev görebilme yeteneği.
    Sağlıksızlık hastalıkla eşanlamlı tutulurken, sağlık da özellikle, süren bir hastalığın olmaması olarak tanımlanabilir. Örneğin, ani deniz tutmasında kişinin sağlığım yitirdiği söylenemez. Aynı durum gün boyu son derece sağlıklı yaşarken sabahlan şiddetli mide bulantısı çeken gebe bir kadın için de geçerlidir.

    Hastalık ve sağlıklılık arasında oldukça geniş bir ara bölge yer alır. Örneğin, yemek yedikten 15-20 dakika sonra kan şekerinin yükselmesi kan şekeri iki saatten fazla aynı düzeyde kalırsa bu durumun bir hastalığın göstergesi olabileceği söylenebilir. Bunun gibi sağlıklı kişi aşırı dozda alkol alıp kanındaki alkol oranı belirli bir düzeyin üstüne çıkınca davranış değişiklikleri ve fiziksel bozukluklar görülmeye başlar. Bu durumda genellikle 24 saat süreyle sağlığının yerinde olduğu söylenemez. Bu durumun sık sık yinelenmesi ya da her gün belirli miktarda alkol alınması sarhoşluk belirtilerine yol açmasa bile sağlığın bir daha düzelmeyecek biçimde yavaş yavaş bozulmasına neden olur. Bu nedenle, sıklıkla kolay tanınıp betimlenebilen ve somut göstergeleri olan hastalığın tersine, sağlık daha soyut ve tanımlanması güç bir olgudur. Öte yandan, fiziksel durum ve sağlık birbiriyle karıştırılmamalıdır. Fiziksel durumu yerinde olan, formunu koruyan bir sporcunun sağlığı zaman zaman bozulabilir. Ya da bunun tersine, tek kollu, renkkörü ya da kör bireylerin sağlığının yerinde olması fiziksel durumlarının iyi ya da eksiksiz olduğunu göstermez.


    Temizliğin önemi ile ilgili kısa yazı

    İslam dini temizliğe çok fazla önem verir kılığımızın kıyafetlerimizin tertemiz olması ve bedenimizi temiz tutmamız gerekir Allahın huzuruna çıktığımızda namaza durduğumuzda namaz kılınacak yerinde temiz olması şarttır Abdest aldığımız sulara da dikkat etmeliyiz Müslüman başlı başına temiz olması gerekir Evi ocağı, giyimi herşeyiyle örnek bir müslüman olmalıdır Sevgili “Peygamberimiz bizlere çok güzel bir örnektir” Allah (cc ) dışımızın temiz olduğu gibi içimizide temizlememizin gerektiğini buyurmuştur
    Çevre temizliğinede dikkat etmemiz gerekir elimizde yada evimizde bulunan çöpleri her hangi bişeyi sokaklara atmamalıyız, hatta sokakta cevrede herhangi birşey gördüğümüzde alıp çöpe atmalıyız


    Beslenme hakkında kısa bilgi

    Doğru ve Sağlıklı Beslenme
    Ben Dahiliye ve Diyet uzmanı olmadığımdan fazla detaya girmeden yapılan yanlışlıklar hakkında genel bilgi vermek ve vücut dinamiği konusunda sizleri bilgilendirmek istiyorum.
    İlk önce bir konu hakkında bilgi vereyim. Vücudun beslenme ile ilgili konularda görev alan birçok enzim ve hormon vardır. Bazıları açlıkta, bazıları ise toklukta çalışırlar. Vücudu en iyisi için hazırda tutmaya çalışırlar. Bunlardan birisi de İnsulindir. İnsulin, genel olarak kan şekerimizin kontrolünü sağlar. Kanımızda şekerin çok yükselmesi birçok tehlikeye neden olur. Zaten kanımızda çok yükselmesinin DİABET HASTALIĞI olduğunu biliyorsunuz. İnsulin salgılanması besin alınması ile düzenlenir. Bir insan ne kadar sık beslenirse o kadar sık İnsulin salgılar. Bu şekilde besinlerle artan kan glukozunun birçok biyokimyasal yollarla kandan uzaklaştırılmasını, asıl olarak ise hücrelerin içine alınmasını sağlar. Bizi sağlıklı kılan mükemmel bir sistemin elemanlarındandır. Diabet hastalarının bir kısmında İnsulin salgılanmasında kusur varken, bazılarında ise salgılanan insulinin dokulara etki etmesinde kusur vardır. Her durumda birçok organı etkileyen şeker hastalığı ortaya çıkar.
    İnsulin ve diabet hakkında kısa bir bilgi verdikten sonra gelelim asıl beslenme konusuna. Beslenme, birçok rahatsızlığımızın nedeni olabilmektedir. Mide bağırsak sisteminden, obeziteye, kalp- dolaşım sistemi rahatsızlıklarına vs neden olan rahatsızlıklar beslenme yöntemleri ile aşılabilecek hastalıklar içermektedir.
    Birkaç beslenme önerimizi sizlerle paylaşmak isterim:
    1- Diabetik hastaların beslenme şekli 3 ana 3 ara öğündür. Aynı tarzı normal sağlıklı insanlara da öneriyoruz. Özellikle sabah kahvaltısını çok güçlü yapmanızı, akşam yemeğinizi ise çok abartmamanızı tavsiye ederim. Yemek yemek her ne kadar çok zevkli bir şey olsa da akşam abartılan yemekler gece sadece TV seyredip yatacak bir aile için harcanamayacak olan enerji demektir. Bunun anlamı kullanılmayan enerji, yağ olarak bize geri gelir. Ara öğünler basit meyve suyu, meyve, kuruyemiş gibi basit yiyecekler olarak kabul edin.
    2- Asla çok acıkmayınız ve asla sofradan tıka basa doyarak kalkmayınız. Uzun süren açlıklarda vücut yakacak karbonhidrat bulamayınca daha zararlı olabilecek maddeleri kullanır. Bunun dışında uzun süre açlık sonrasında yapılan beslenmelerde vücut daha sonra da aç kalabileceği için besin depolanmasına gider. Kilo vermeye çalışırken, bir de bakmışsınız uzun bir çıkmaza girmişsiniz. Tıka basa yemek mide bağırsak sistemini özellikle çok rahatsız eder. Özellikle ramazan döneminde çok artan mide bozukluklarının çoğu sahur ya da iftar sırasında dikkatsiz bir şekilde abartılan yemek alışkanlılarıdır.
    3- Yemek sonrası kısa bir yürüyüş iyi gelecektir. Yemekten sonra bir rehavet çökse de en güzeli kısa bir yürüyüştür. Yemekten sonra en az 2 saat süresince oturur pozisyonda kalmanız, asla yatmamanız mide şikâyetleriniz için çok iyi gelecektir.
    4- Yemeklerinizde çok çeşit oluşturunuz. Mutlaka 4 ana besin zincirinden 4'ünü de alınız. Yani kolesterolü yüksek bir insanın bile belirli miktarda et yemeye ihtiyacı vardır. Sürekli sebze yemek, sürekli et yemek gibi sınırlı bir beslenme anlayışı bir çok besinden eksik olmanıza neden olacaktır.
    5- Günlük en az 1 saat yürüyün. Yaşınız ne olursa olsun yürüyüş yapılabilecek eforlar içinde en basit ve en uygulanabilir olmasıdır. Ayrıca yürüyüş sırasında bilinen en güçlü doğal rahatlatıcı olan endorfin salgılanır. Bu sizi rahatlatan bir salgıdır.
    Genç kızlarımız ve kardeşlerimiz kilo ile sıkıntı yaşadıkları için bazı uygun olmayan yollara başvurmaktadır. Bazen bu yollar hastalık derecesine varabilmektedir. Örnek olarak Anoreksia Nevrosa, Anoreksia Bulimia bunlardandır. İlkinde kendini beğenmediği için yemek yememe, ikincisinde ise yediklerini hemen yemek sonrası zorla kusma vardır. Bunların tedavisinde psikiatrik tedavi de gerekmektedir. Eğer aile bu durumun farkına kısa zamanda varmaz ise ölüme kadar giden sonuçlar görülebilir.
    Son olarak söylemek istediğim bir şey var. Eşimin de diyetisyen olması nedeni ile güvenerek söyleyebilirim. Şok diyetler sıkıntıdan başka bir şey vermezler. Aç kalarak kilo vermek işkenceden başka bir şey değildir. Ne aç kalın ne tıka basa doyun. İnanın bana çok rahat edeceksiniz. Eğer kilo ile ilgili probleminiz varsa ilk olarak çayınıza attığını şekerden vazgeçin. Ve günde en az 1 saat yürüyüş yapın. Daha sonra bakın kendinizde değişiklikler olacak mı?
    Sağlıcakla...









  3. 3
    Ziyaretçi
    çok iyi beslenmeliyiz......







+ Yorum Gönder
sağlıklı beslenme ile ilgili yazı,  beslenme ile ilgili kısa yazı,  sağlıklı beslenme ile ilgili yazılar,  sağlık ve beslenme ile ilgili yazı,  temizlik ve beslenme ile ilgili yazılar
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 13 kişi