Bilgisayar kullanımı sırasında nelere dikkat edilmelidir

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Bilgisayar kullanımı sırasında nelere dikkat edilmelidir ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Bilgisayar kullanımı sırasında nelere dikkat edilmelidir





  2. 2
    Galus
    Özel Üye





    Cevap: Bilgisayar Kullanırken Ne gibi şeylere dikkat etmeliyiz,sağlığımız için bunlara dikkat edlim .
    işte Bilgisayar Kullanırken dikkat edilecekler


    Bürolarda bilgisayara bağlı çalışanların yanlış oturma şekilleri, bilgisayar hastalığına neden oluyor

    Hareketleri kısıtlayan büro yaşamı risk taşıyor, bir süre sonra kronik bel, kol, bilek ağrısı şikayetleriyle doktorlara başvuranların çoğu kez geç kaliyor. Bilgisayar hastalığını önlemek için masa başında oturma sırasında, göz hizaları ve boyun açılarının ne öne ne de arkaya doğru fazlalık göstermemesi gerekiyor.

    Iste ise yarayacak bazi tüyolar:

    * Gözünüzün bakış açısı 20 - 30 derece yukarıda, ekrandan uzaklık ise ortalama 60 - 70 santim olmalı.

    * Oturduğunuz sandalyenizin yüksekliğini, kalçanın gövde üzerinde dik açı ile duracak şekilde ayarlayın.

    * Sırt, boyun ve belinizi dik tutun. Kesinlikle kambur oturmamaya çalışın. Devamlı kambur oturma eğiliminiz varsa ileride oluşabilecek meslek hastalıklarından korunmak için sırtı dik konumda tutacak postureks ismi verilen korselerden kullanın.

    * Dizleriniz 90 ve 110 derece arası bir açıda duracak şekilde çalışın. Bunu sağlamak için gerekirse ayağınızın altına küçük eğimli bir ayakkabı tahtası koyun.

    * Ayak bileklerinizi dik açıda tutun ve mutlaka yere temas ettirin.

    * Dirseklerinizi çalışmanız sırasında en fazla 90 derece bükün, daha fazla bükerek çalışılmayın.

    * Bilgisayar başındaysanız her saat başı ayağa kalkın ve dolaşın. Tekrar çalışmak zorunluluğunuz varsa 10 dakika kadar boyun ve sırt egzersizleri yapın.

    * Bilgisayarda çalışıyorsanız evraklarınızın ve kullandığınız diğer gereksinimleri yakınınızda bulundurun. Kontrolsüzce bunlara uzanıp, belinizi ve sırtınızı anormal şekilde döndürerek çeşitli risklere girmeyin.

    * Ani hareketlerden kaçının, öne eğilirken belinizin yerine dizlerinizi bükerek eğilin, vücudunuza gelen yükleri her iki bacağınıza veya kollarınıza eşit şeklide dağıtmaya özen gösterin.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi