Direksiyon hakimiyeti nasıl kazanılır

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Direksiyon hakimiyeti nasıl kazanılır ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Direksiyon hakimiyeti nasıl kazanılır





  2. 2
    Forumacil
    Özel Üye





    Cevap: direksiyon hakimiyeti nasıl kazanılır



    direksiyon hakimiyeti nasıl kazanılır hakkında bilgi



    Virajları Dönerken Nelere Dikkat Etmeliyiz? Bir virajı güvenli bir şekilde dönmek için özellikle bilmediğimiz yollarda viraj öncesi direksiyon ve tekerlekler düz durumdayken frene basılır, hız düşürülür, gerekirse vites küçültülür. Kesinlikle viraj içersinde frene basılmaz. Aksi halde merkezkaç kuvvetinden savrulma daha çabuk gerçekleşir.

    Yağmurlu Havalarda Nasıl araç Kullanılır? Biliyoruz ki yazın yerlerin kuru olmasından dolayı sürücüler yakın takip araç kullanmayı alışkanlık haline getiriler. Ancak yağmurun düştüğü anda ülkemizde bir cok kaza meydana gelir. Yağmurlu havalarda fren mesafesi uzayacağı için takip mesefesini attırmamız gereklidir. Etkili fren yapılmamalıdır. Yağmurlu havalarda yollarımızdaki altyapı yetersizliğinden dolayı göllenmeler olabilir. Şayet bu göllenmelere hızlı bir şekilde girerseniz aracınızın lastiği ile yolun teması su nedeni ile kesilir. Biz buna aquaplaying su üstünde yüzme diyoruz. Böyle durumda yapıladcak tek şey gaza, frene ve debriyaja basmamaktır. Aracın kendi ağırlığıyla yavaşlamasını beklemeliyiz.

    Güvenliğimiz İçin Direksiyonu Nasıl Tutmalıyız? Direksiyon doğru tutuş şekli saate göre dokuz onbeş gibi tutulmalıdır. Nedeni direksiyonu ancak böyle tutuş sayesınde daha fazla cevirme yani daha fazla tur imkanı elde edilmektedir. Hakimiyet açısından doğru tutuş pozisyonudur.

    Güvenliğimiz İçin Sürücü Koltuğunda Nasıl Oturmalıyız? Güvenli ve rahat bir sürüş için öncelikle koltuk ayarımızın çok iyi olması gereklidir. Koltuk ayarı için; 1- Pedallara en uygun biçimde nasıl basıldığı ayarlanmalı 2- Dizlerimizi direksiyona çarpmayacak şekilde ayar yapılır. 3- Sırtımız koltuğa yasladığımızda bileklerimiz direksiyon simidin üstünde olmalıdır. 4-Direksiyon Simidi ile göğsümüz arasında takribi 25 cm mesafe olmalıdır.

    Gereksiz Yakıt Harcamamak İçin Aracımızı Nasıl Çalıştırmalıyız? Eski araçlarda araba çalıştırıldıktan sonra motorun ısınması için bir süre beklenirdi. Artık yeni nesil otomobillerde bu ortadan kaltı. Aracınız çalıştırıldıktan sonra yağ pompası devreye giriyor ve sonra aracınız hareket etmeye hazır duruma geliyor. en fazla 2 dakika sonra harekete hazırsınız.

    Aracı Boşta Kullanmak Zararlı'mıdır? Aracınız çalışırken vitesi boşa atıyorsanız araç rölanti durumuna geçer ve daha fazla yakıt yakar ayrıca fren boşalmasına da sebep olabilir. Yeni nesil otomobillerde yokuş aşağıya inişler uygun vites secilerek inilirse hem yakıt tasarrufu olur hemde güvenli iniş yapılmış olur.

    Araç Kullanırken Lastiklerİmiz Nasıl Olmalıdır? Aracın lastik havaları tavsiye edilen değerden az olduğu zaman yol tutuşunuz azalacak ve aracınız daha fazla yakıt harcayacaktır. Lastiklerimizin profil derinliği 3 mm olmalıdır. 3mm altında ise yol tutuş azalacak ve frenleme mesafesi ile durma mesafesi artacaktır.

    Hangi Durumlarda Fren kullanmamak Gerekir? Fren aracınızı önce yavaşlatır. Durdurma sonra gerçekleşir. Bazı durumlarda frene fazla basmakta tehlikeli durumlar yaratabilirsiniz. Örneğin bir viraja girdiğinizde zemin kaygan ise direksiyonu çevirdiğimizde araç dönmeyip önden kaymaya başladı böyle durumda frene fazla basmamak doğru bir harekettir. Kayan yönün tersine direksiyon hafif çevrilir ve aracın yönünün düzelmesi sağlanır.

    Kaygan Zeminlerde Fren Nasıl Kullanılmalıdır? Kaygan zeminlerde frene yavaş yavaş basarak yani giderek artan frenleme sistemi yapılır. Şayet kaygan zeminlerde aniden frene basarsanız tekerlekler bloke olabilir. Bu abs Fren sisteminde bile işe yaramayabilir. Böyle zeminlerde yapılacak tek şey takip mesafesini artırmak. Daha uzun fren mesefasi bırakmak ve frene yavaş yavaş basmak doğru olandır.

    Frene Basıldığında Araç Kızaklama Yaparsa Ne Yapılır? Araç frene basıldığında kızaklama yapıyorsa kaygan zeminde siniz ve hızınız yüksektir. Böyle durumlarda frenden ayağınız yavaş yavaş çekilir ve böylece tekerleklerin tekrar dönmesi sağlanır. Hem hız azaltılmış olur hem de direksiyon hakimiyeti tekrar kazanılmış olur.







+ Yorum Gönder
direksiyon hakimiyeti hakkındaki tüm cevaplar,  direksiyon hakimiyeti nasıl kazanılır,  Direksiyon.hakimiyetinasıl.sağlanır,  virajları dönerken nelere dikkat etmeliyiz
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi