Hidrolik fren ve direksiyon sistemlerinin çalışma prensibi

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Hidrolik fren ve direksiyon sistemlerinin çalışma prensibi ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Hidrolik fren ve direksiyon sistemlerinin çalışma prensibi





  2. 2
    İlk Yolcu
    Bayan Üye





    Cevap: Hidrolik fren ve direksiyonun çalışma sistemi

    Hidrolik Fren Sistemi Çalışma Prensibi:

    Hidrolik fren sistemi prensibi paskal kanunu esasına dayanır.Paskal Kanunu: Kapalı bir ortamdaki sıvıda basınç tüm yönlere eşit olarak yayılır.Fren pedalına ayak kuvveti uygulandığında merkez pompasında fren hidrolik basıncı oluşur.Bu basınç fren borusu ve hortumları içinden tekerlek fren silindirine kadar eşit oranda yayılır.Burada hidrolik basınç gerdirme kuvvetine dönüşür ve fren pabuçları ile fren kampanalarına yada disklerine baskı uygulanır.

    HİDROLİK DİREKSİYON SİSTEMİNİN ÇALIŞMASI

    Hidrolik Direksiyon Sistemin Çalışması; direksiyon eforu sağlayan iki ayrı tipi vardır, birinci tip motor gücünü kullanan hidrolik bir sistemdir. Diğerinde ise bir elektrik motor kullanılır. ikincisi için, ön bagaj kompartmanı içinde bağımsız bir elektrik motorlu pompa kullanılır. Her ikisi de hidrolik basınç üretir ve bu basınç hidrolik silindir içinde bir piston üzerinde uygulanır. Böylece hidrolik basınç kremayer eforu için pinyona yardım eder. Bu yardımın miktarı basıncın miktarına bağlı olarak pistonun üzerine uygulanır. Bu nedenle, eğer daha fazla direksiyon kuvveti gerekirse, basınç yükselmelidir. Hidrolik basınç içindeki değişim, direksiyon ana miline bağlı bir kumanda valfi ile sağlanır.


    Nötr konumu (düz sürüş)

    Hidrolik yağı pompadan kumanda valfine gönderilir. Eğer kumanda valfı nötr konumu içinde ise hidroliğin hepsi kumanda valfinden geçerek emniyet valfı içine akar pompaya geri döner. Aynı zamanda, hemen hemen hiç basınç oluşmaz, çünkü silindir pistonunun her iki tarafındaki basınç eşittir ve piston bu durumda herhangi bir yöne hareket etmeyecektir.


    Dönüş sırasında

    Direksiyon ana mili herhangi bir yöne döndüğü zaman, kumanda valfı de hareket eder ve hidrolik geçişinin biri kapanır. Diğer geçit açılır ve hidrolik akış hacmi oranında bir değişime neden olur. Aynı zamanda da, basınç oluşur. Sonuç olarak, pistonun her iki tarafı arasında bir basınç farkı meydana gelir ve piston daha düşük basıncın bulunduğu tarafa doğru hareket eder, böylece silindirin düşük basınç tarafındaki hidrolik, kumanda valfinden pompaya geri döner







+ Yorum Gönder
hidrolik fren ve direksiyon sistemlerinin çalışma prensibi,  hidrolik fren ve direksiyon sistemlerinin çalışma prensipleri,  hidrolik direksiyon çalışma prensibi,  hidrolik fren çalışma prensibi,  pascal ilkesi hidrolik fren ve direksiyon
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 8 kişi