Futbol oynarken nelere dikkat etmeliyiz

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Futbol oynarken nelere dikkat etmeliyiz ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Futbol oynarken nelere dikkat etmeliyiz





  2. 2
    Galus
    Özel Üye





    Cevap: Futbol oynarken dikkat edilecek olan hususlar

    Gerçek: Sıradan futbolcuların yüzde 90′ı maça yetersiz sıvı (hidrasyon) seviyeleriyle başlarlar. Bu beş aşamalı yöntemle tehlikelerden sakının ve performansınızı artırın.

    1-Susuz kalmak oyununuzu berbat eder

    Susuz durumdayken futbol oynamak sadece fiziksel performansınızı azaltmaz, aynı zamanda da beyninizin sersemlemesine neden olur, maç esnasında doğru kararlar almanızı engeller. Yeni Zelanda’daki UCOL Teknoloji Enstitüsü’nden bir araştırma ekibi 45 dakika sonunda sadece orta seviyede sıvı eksikliği yaşayan oyuncular üzerinde yaptıkları incelemelerde hem form, hem de konsantrasyon seviyelerinin sıvı takviyesi yapılmadığı takdirde azaldığını ortaya çıkardı.

    2-Sıvı, bir futbolcunun yakıtıdır

    Akıcı futbol vücuda çok yüklenitmesine sebep olur, özellikle de kaslara ve onları besleyen glikojene. Uluslararası Spor Besinleri Enstitüsü Dergisi’nde yayınlanan bir araştırmaya göre futbolcular bir maçın yüzde 85′ini en yüksek kalp atışı seviyelerinde oynayabiliyorlar. Brezilya’daki Escola Paulista de Medicana’da görevli bilim adamları kaybedilenin telafi edilebilmesi için devre arasında 150-300 mikro karbonhidrat temelli sıvı tüketilmesi ve maç esnasında oyun durdukça birkaç yudum sıvı alınması gerektiğini ortaya çıkardılar.

    3-Spor içecekleri en iyi seçeneğiniz

    Diğer her şeyin yokluğunda, su da aynı işi görür. Fakat eğer kaslarınız yorulmaya başladıysa, dayanıklılığınız yüzde 50 oranında azalacaktır. Kas glikojeni karbonhidrattan oluşur, bu sebeple kaybedilen glikojeni geri kazanmak için ihtiyacınız olanı hemen alabileceğiniz bir sonuca ihtiyaç duyarsınız. Edinburg Üniversitesi’nde yapılan yeni araştırmalar spor içeceklerinin karbonhidrat, sodyum, potasyum, magnezyum ve kalsiyum içerdiklerini ve sporcuların, karbonhidratsız bir plasebo verilen oyunculardan yüzde 24 oranında daha uzun süre mücadele etmelerine olanak verdiğini gösteriyor.

    5-Her daim yeterli sıvı

    Maç sonrası içilen içeceklerle ilgili araştırmalar yakılan glikojeni tazelemeyen oyuncuların son maçlarından sonraki 60 saat boyunca kaslarının çok daha zayıf olduğunu gösteriyor. Maçlar arasındaki zamanda bile sıvı, özellikle de su ve performans artırıcı besinler tüketmek büyük önem taşır. İspanya’daki Castilla-La Mancha Üniversitesi’ndeki son araştırmalar sıradan futbolcuların yüzde 90′ı maçlara yetersiz sıvı seviyeleriyle çıktıklarını gösteriyor. En iyi performans için her maçtan önce her maç esnasında ve sonrasında sıvı takviyesi yapmanız gerekir.







  3. 3
    Ziyaretçi
    Futbol akıl ve beden ile oynanan oyun olduğu için her açıdan kendimize dikkat etmemiz lazım..







+ Yorum Gönder
futbol oynarken nelere dikkat edilmeli,  futbol oynarken nelere dikkat etmeliyiz,  futbolda nelere dikkat etmeliyiz,  Futbol nelere dikat edilmeli
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi