Suyun hayatımızdaki yeri ve önemi

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Suyun hayatımızdaki yeri ve önemi ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Suyun hayatımızdaki yeri ve önemi





  2. 2
    HARBİKIZ
    Bayan Üye





    Cevap: suyun hayatımızdaki yeri ve önemi
    Su gerçekten hayattır. Her yetişkin insanın vucudunun % 65′i sudan oluşur. Su yaşamımızın sürdürülmesi için temel besinlerdendir. Bedenimizin ısı dengesi, hücre içi yaşamın devamı, besinlerin yakılması, sindirilmesi gibi birçok yaşam fonksiyonumuz suya bağlıdır. Suyun az alınması halinde ciddi sağlık sorunlarına kapı açılmış olur.Su ihmal edilmeye gelmez

    Su az tüketildiğinde bedenimizdeki yağ oranı yükselir buda çağımızın sorunu olan aşırı kiloluluk problemine yol açar, böbrekler yeterli su alamayınca karaciğerin görevi ağırlaşır ve böbreği ikame etmeye çalışır. Yağ deposunu enerjiye çevirmesi gereken karaciğer işini aksatır ve yağların eritilmesi yavaşlar.

    Su aynı zamanda bedenimizdeki toksinlerin temizlenmesinde de etkilidir. Soğuk içildiğinde kana daha hızlı karışır.O yüzden soğuk içmenizi öneririz, elbette,çay , kahve ,ayran vs.. gibi içiceklerinde içerisinde su vardır fakat kana karışma mevzusundan dolayı suyu soğuk tüketmekte fayda görüyoruz.

    Bir yetişkin günde yaklaşık 10 bardak su kaybeder. Bu sebeple kaybedilen suyun yerine yenisinin konulması gerekir. Her ne kadar diğer içeceklerden de su ihtiyacımızı karşıladığımızı düşünsek de kahve, çay ya da colalı içecekler aslında idrar söktürücüdür ve bedenimizin ihtiyacı olan suyu kaybetmemize sebep olurlar! Bu çok önemli.

    Su kalori içermez. Bu sebeple diyetlerde öne çıkan bir içecektir. Bununla birlikte suyun yağı yakmaya yardım etmesi, toksinleri temizlemesi özellikle diyet ve egzersizlerde abartılmaması gereken bir durumdur. Zira aşırı su tüketimi halinde bedenimiz ihtiyaç duyduğu vitaminleri de kaybedebilir. Sudaki kristal maddeler ise aşırı tüketim halinde böbreklerde birikerek taşsal kalıntılara sebebiyet verebilir.

    Diyet ya da sağlık amaçlı yapılan egzersizlerde suyun egzersizden yarım saat sonra ve egzersiz bittikten on beş dakika sonra içilmesi daha uygun olacaktır.

    Su yaşamımızda vazgeçilmez olmasına karşın temel problem, su içme kültürünü geliştiremeyişimizdedir. Hem kendimiz hem de çocuklarımız için su içme kültürünü kazanmalıyız. İşte ya da evde mutlaka suyu yakınlarımızda tutmalıyız. Hatta su içmeyi kendimize hatırlatmalıyız. Günlük içeceklerden su almak yerine suyu olduğu gibi karışımsız içmeliyiz.

    Haydi şimdi kalkıp bir bardak su bu yazıdan sonra içelim.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi