İnsan vücudu için suyun önemi

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden İnsan vücudu için suyun önemi ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi


  2. 2
    İlk Yolcu
    Bayan Üye





    Cevap: insan vücudu için suyun önemi
    Su, insan yaşamı için oksijenden sonra gelen en önemli öğedir. İnsan yemek yemeden haftalarca canlılığını sürdürebilirken susuz ancak birkaç gün yaşayabilir
    Kanın %92’si, kemiklerin %22’si, beynin ve kasların %75’i sudur. Hücrelerin yaşamsal faaliyetleri, vücut fonksiyonlarının yerine getirilmesi vücudun su dengesinin korunması ile mümkündür. Vücutta biriken toksinleri atmak, vücudun ısı dengesini sağlamak için idrarla 1500, deri yoluyla 500, dışkı ve solunum ile 300’er ml (toplamda yaklaşık 2,5 lt) su kaybedilmektedir.

    İnsan vücudundaki
    Karbonhidratlarının tümünü
    Yağlarının tümünü yitirirse
    Proteinlerinin yarısını yaşam tehlikeye girer.
    Suyunun %10’unu
    % 1’lik su kaybında a Hipotalamusta susama merkezini uyarılır.

    % 3’lük su kaybında a Kan hacmi ve fiziksel performans azalır.

    % 5’lik su kaybında a Birey konsantre olamaz.

    % 8’lik su kaybında a Baş dönmesi, aşırı yorgunluk, soluma güçlüğü oluşur.

    % 10’luk su kaybında a Kas spazmı, aşırı yorgunluk, dolaşım - böbrek

    yetmezliği gibi ciddi sağlık sorunları ortaya çıkar.

    % 20’lik su kaybında a ÖLÜM !

    Vücuttaki su oranının yeterli düzeyde tutulması yaşamsal önem taşıdığından vücuttan kaybolan miktarlarda su alınması zorunludur. İdeal vücut su oranları; metabolizmayı tetikler, hücrelerin kendini yenilemesini sağlar, yaşlanmaya karşı etki gösterir. Kanın akışkanlığını sağlar, böylelikle kalp ve damarların yükünü azaltır. Omurga dahil bütün organlar bundan faydalanır; su oranının bel fıtığına karşı bile büyük katkısı olduğu düşünülmektedir. Ayrıca cildin dolgun, pürüzsüz ve genç kalmasını sağlamaktadır.

    İnsan vücudunun su içeriği yaş, cinsiyet, boy uzunluğu, vücut ağırlığı ve fiziksel aktiviteye göre değişir. Çocukların vücudunun su oranı yüksektir (% 70, yeni doğan bebekte ise % 90) ve yaş ilerledikçe suyun yerini yağ dokusu almaya başlar. Dolayısıyla yaş ilerledikçe suyu daha çok tüketmek gerekir. Yetişkinlerde vücut su oranı % 60, yaşlılarda ise % 50’dir.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi