Basit şeker hangi besinlerde bulunur

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Basit şeker hangi besinlerde bulunur ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Basit şeker hangi besinlerde bulunur





  2. 2
    Ensar
    Özel Üye





    Cevap: Karbonhidrat Hangi Besinlerde Bulunur?


    Karbonhidrat Nelerde Bulunur? Karbonhidratların en önemli görevi vücuda enerji sağlamasıdır. Karbonhidratların içinde insan beslenmesinde başlıca enerji kaynağı olan şeker ve nişasta yer alır. Tüm dokular, enerji ihtiyaçlarını karşılamak için karbonhidratları kullanır. Günlük alınan enerjinin %55-60’ı karbonhidratlardan, %10-15’i protein, %25-30’u ise yağdan karşılanmalıdır.

    Karbonhidrat Çeşitleri Nelerdir?

    Basit ve kompleks olmak üzere iki tür karbonhidrat vardır. Meyve, sebze ve bakliyat kompleks karbonhidrat grubuna girer. Şekerler ve şekerli sodalar ise basit şeker karbonhidrat tipine örnektir. Basit karbonhidratlar çok kolay olarak sindirilir ve hızla kana karışır. İnsülin hormonunun salınımını arttırır ve kan şekerini hızla düşürürler. Kompleks karbonhidratlar sindirim sırasında daha çok metabolik enerji harcarlar. Sindirimleri daha uzun sürdüğü için, kan şekerini çabuk yükseltmezler. Kandaki şeker düzeyinin sabit kalmasına yardım ederler.

    Karbonhidratların en çok ve yaygın bulunan çeşitleri şeker, lif ve nişastadır. Her karbonhidratın temel yapı taşı bir şeker molekülü, karbon, hidrojen ve oksijenden meydana gelir.
    Karbonhidrat Hangi Besinlerde Bulunur?

    Ekmek, makarna, simit, mısır unu, mısır gevreği, yulaf ezmesi, hamur işleri, beyaz pirinç, bulgur, mercimek, patates, fasulye, nohut, elma, kayısı, şeftali, erik, kiraz, ananas, greyfrut, çilek, lahana, karnabahar, kereviz, kuru üzüm ve bal karbonhidrat içeren besinler arasındadır.

    En Sağlıklı Karbonhidratlar

    Meyve sebzeler de karbonhidrat içeren besin kaynaklarındandır, ama söz konusu sıraya göre, orta-yoğunluklu ve düşük-yoğunluklu karbonhidrat sınıfındadırlar. Daha önce glukoza çevrilmeleri gerektiğinden kan dolaşımına daha yavaş dahil olurlar.

    Karbonhidrat Ne İşe Yarar?

    • Karbonhidratlar karbon, hidrojen ve oksijenden oluşan organik bileşiklerdir. İnsan ve hayvan vücudunda glikojen, bitkilerin yapısında nişasta ve sellüloz olarak bulunurlar. Beyin dokusu ve alyuvarların enerji yakıtı olarak kullandığı glikoz en önemli karbonhidratlardan ve en fazla üzüm ve üzümden yapılan besinlerde, balda bulunur.

    • Yüksek karbonatlı besinlerin sağlığa sayısız yararları vardır. Dayanıklı nişasta, doğal olarak olgunlaşmamış muz, kuru fasulye ve tam tahıllı ekmekte bulunur ve sağlıklı barsaklar için gereklidir.

    • Yağların metabolize olması için gereklidir. Karbonhidrat eksikliğinde vücut enerji için yağları kullanmak zorunda kalır fakat yağlar çok fazla enerji verdiği için yağların kullanımı neticesinde vücut asiditesi artar ve keton cisimciği denilen zararlı maddeler meydana gelir.

    • Yüksek karbonhidratlı besinler, adeta bedenin yakıtı gibidir. Bir çok fizyolojik fonksiyonu düzenledikleri gibi, adale daralmalarına engel olurlar. Gün içinde enerjik, dinç ve hevesli hissetmenize neden olurlar.

    • Karbonhidrat yetersizliği B vitaminleri, bazı aminoasitler ve lif eksikliğine yol açar. Halsizlik, sindirim sistemi rahatsızlıkları, sinir sistemi bozuklukları, proteinin vücut tarafından kullanılamaması nedeniyle yapım ve onarımda azalma ortaya çıkar.

    • Yetersiz miktarda karbonhidrat tüketimi, merkezi sinir sistemi fonksiyonunda bozukluk yaratır. Kompleks karbonhidratlı besinler, aynı zamanda sindirimi kolaylaştıran, kan şekerini düzenleyen ve enerji düzeylerini koruyan yüksek lifli besinlerdir.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi