Tüketim alışkanlıkları ile ilgili afiş

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Tüketim alışkanlıkları ile ilgili afiş ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Tüketim alışkanlıkları ile ilgili afiş





  2. 2
    Ensar
    Özel Üye





    Cevap: Tüketicilerin ve ailelerin çevre ile ilgili olarak üzerinde durması gereken
    hususlardan bazıları şunlardır;



    • Kağıt, plastik, pet, cam, pil ayrı toplanmalı, bu konuda önderlik
    edilmelidir.
    • Bu tür malzemeden yapılan ambalajlar daha az tercih edilmeli, geri
    dönüşebilir ve doğa dostu malzeme seçilmelidir.
    • Her türlü deterjan yeterli ölçüde kullanılmalı, daha fazla kullanıldığında
    ekonomik açıdan zararın yanı sıra çevrenin kirleneceği unutulmamalıdır.
    • Su gereksiz tüketilmemeli, daha az kullanma olasılığı varsa bu
    değerlendirilmelidir.
    • Daha az elektrik enerjisi kullanılmalıdır
    • Kullanılmış piller ayrı toplanmalı, çocuklara oynamaları için
    verilmemelidir. Pillerin nikel ve kadmiyum gibi kimyasal maddeler
    içerdiği unutulmamalı, doldurulabilir piller tercih edilmelidir.
    • Hava kirliliğini arttırmamak için seçilen yakıt ve yakma tipine dikkat
    edilmelidir.
    • Konuyla ilgili kampanyalara karşı duyarlı olunmalı, katılmalı ve çevreye
    karşı uyarıcı olmalıdır.
    • Konuttaki gürültüyü önlemek için yüksek sesle konuşulmamalı, ev
    eşyalarını sürüklememeli ve gürültülü araç kullanılmamalıdır.
    • Markasız, etiketsiz plastik malzemeler kullanılmamalıdır.
    • Kullanılan araç-gereç ve eşyaları seçerken sadece estetik kriter göz önünde
    bulundurulmamalıdır

    Çocuğa okul öncesinde verilecek eğitimin bir başka boyutu da erken yaşta
    doğru tüketim davranışlarının kazandırılmasıdır. Çocukların küçük yaşta
    öğrendikleri tüketim alışkanlıkları, gelecekte yetişkin olduklarında çevreyi
    etkileyecek en önemli faktörlerdendir. Aile, çocukların tüketici olarak
    sosyalleşmesinin başladığı ilk yerdir. Çünkü tüketim alışkanlıkları ve kalıpları
    öncelikle ailede kazanılmaktadır. Bir başka deyişle aile, çocuk büyürken yalnızca
    gelişimini yönlendirmekle kalmaz, aile içinde veya dışında çocuk için tüketim
    davranışlarıyla ilgili bir davranış modeli oluşturur. Üstelik çocuklar hangi havayı
    soluyacaklarını, hangi suyu içecekleri, hangi yiyecekleri tüketecekleri, hangi
    giysiyi giyecekleri konusunda tamamen anne-babalarının tercihlerine uymak
    zorunda kalmaktadır (Anon, 1994). Bu yüzden ailelerin bilinçli tüketim
    davranışları ile ne satın almak istiyorlarsa, bu ürünlerin sonradan çevreye tekrar
    kazanılabilir olup olmadığına dikkat etmeleri, yeniden kullanılabilen ürünleri satın
    almaya özen göstermeleri ve bu ürünlerin kullanımını alışkanlık haline getirmeleri,
    çocuğun bu davranışları örnek alması bakımından önemlidir (Kocakurt, Güven,
    2005).

    Çevre korunmasında bilinçli bir tüketiciye düşen görev ve sorumluluklar şöyle
    sıralanabilir;
    •Tüketiciler ihtiyaç önceliklerini saptayarak gerçekçi ve planlı satın almayı
    benimsemelidirler. Böylece para, zaman ve enerji tasarrufu sağlanabilir.
    •Tüketiciler satın alma sırasında ürünlerin etiketlerine, içerdikleri maddelere
    dikkat ederek, doğaya zarar vermeyen, fazla ve zararlı atık oluşturmayan ve
    yeniden kullanılabilen maddelerden yapılmış ya da bu tür maddelerle
    ambalajlanmış ürünleri tercih etmelidirler (ambalajda “yeşil nokta” uygulaması
    tüketicileri bu konuda uyarmak açısından önemlidir.)
    •Evsel atıkları azaltmak ve verimli hale getirmek gerekmektedir. Örneğin; boşalan
    cam, plastik ve kağıt ambalajlar saklanarak ya da diğer atıklardan ayrı toplanarak
    yeniden kullanılabilir.
    •Ailelere çocuklarının bilinçli bir tüketici olarak sosyalleşmesinde önemli
    sorumluluklar düşmektedir. Aile bu sorumluluğunu çocuğun çevre koruma
    olgusunu anlamasını ve bilinçlenmesini sağlayarak yerine getirmelidir.
    •Tüketiciler çevre korunması konusunda etkin sonuca ulaşabilmek için
    örgütlenmelidirler. Bugün batı’da özellikle gelişmiş ülkelerde bu örgütlerin pek
    çok örneğini görmek mümkündür. Türkiye’de de bu konuda faaliyet gösteren
    çeşitli dernek, vakıf ve organizasyonlar bulunmaktadır. Çevreyi ve doğayı koruma bilincinin tabana yayılmasını sağlayabilmek için bu tür örgütlerin küçük ve yerel boyutlara indirgenmesi önemlidir (Gönen, Hablemitoğlu 1992).







+ Yorum Gönder
tüketim alışkanlıkları ile ilgili sloganlar,  bilinçli tüketici afiş örnekleri,  su ile ilgili afişler,  tüketici hakları ile ilgili afiş örnekleri,  tüketim ile ilgili sloganlar
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi