Futbolcu neyle beslenmelidir

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Futbolcu neyle beslenmelidir ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Futbolcu neyle beslenmelidir





  2. 2
    Ensar
    Özel Üye





    Cevap: Futbolcu neyle beslenmelidir

    Galatasaray Sağlık Komitesi Başkanı Prof. Dr. Mehmet Kurtoğlu futbolcuların beslenme programını anlattı:
    Saat 10.00 - Kahvaltı: Protein ağırlıklı bir kahvaltı. Kahvaltı mönüsünde peynir çeşitleri, tereyağı, reçel, zeytin, mısır gevreği, fındık ezmesi, ekmek, yumurta (omlet, haşlanmış veya sahanda olabilir).
    13.00-13.30 - Öğlen yemeği: Makarna (az domates sosu veya kıyma soslu), beyaz et, patates püresiden oluşur. Sıvı alımı gazlı içecekler de dahil, serbest. Ayrıca herhangi bir sütlü tatlı ve bol meyve verilir.
    17.00 - Kahve molası: Çok abartılı olmayan, sabah kahvaltısının dörtte birini içeren bir öğün. Kahve, çay bisküvi ve kek. Akşam antrenman varsa, 1-1.5 saat önce yapılmalı.
    19.00-19.30 - Akşam yemeği: Sebzesi bol bir öğündür. Mönü genellikle salata, zeytinyağlılar, makarna veya pilav, kırmızı veya beyaz etten oluşur.
    Otobüste karbonhidrat takviyesi
    Maç yemeği: Maçın olduğu günlerde sahaya çıkmadan ortalama üç saat önce yenen en önemli öğündür. Karbonhidrat ağırlıklıdır. Çok az et vardır ki bu genellikle beyaz et olur. Fazla şeker içermeyen kompostolar ve sütlü tatlılar bulunur. Sebze yer almaz. Maçtan hemen sonra futbolculara karbonhidrat takviyesi yapılır. İlk yarım saat içinde, genelde otobüsteyken, bir elma, birmuz veya bir sandviçle 100 gram karbonhidrat verilir.


    Günde 5 bin kalori
    Futbolcular ne kadar sağlıklarına dikkat etseler de yakalanmaları muhtemel hastalıklar var. Sakatlıklar nedeniyle yüksek tetanos riski taşıyorlar. Hepatit türleri, sık seyahat ettikleri için bağırsak enfeksiyonu, stresli bir iş yaptıkları için mide hastalıkları da futbolcuların sağlığını tehdit ediyor.
    Vücutlarında yağ oranı yüzde 10'un altında olmalı. Futbolcularda genellikle yüzde 5'ler civarında.
    Yetişkin bir insanın alması gereken günlük kalori miktarı ortalama 2 bin 500, ama futbolcularda bu oran 5 bine kadar çıkıyor.
    Futbolcu aldığı kaloriyi koşarak harcıyor. Bir maçta harcanan kalori ortalama 1500-2000. Orta saha oyuncusu bir maçta ortalama 10 kilometre, santrfor altı-yedi kilometre, defans oyuncusu ise beş-altı kilometre koşuyor.
    Antrenman ve maç günlerinde bir futbolcunun ortalama üç-dört litre suya ihtiyacı oluyor.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi