Kilo almadan ramazanı nasıl geçırebiliriz

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Kilo almadan ramazanı nasıl geçırebiliriz ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Kilo almadan ramazanı nasıl geçırebiliriz





  2. 2
    ahfa
    Özel Üye





    Cevap: Oruç tutarken kilo almamak için ne yapılması gerekir?
    Ramazan ayı boyunca beslenme programımızı metabolizma hızımızın düşeceği ve hareketimizde de normal zaman göre azalacağını göz önüne alarak düzenlememiz gerekir.

    Oruç tutarken nasıl bir beslenme programı izlenmeli?
    Öncelikle tek veya iki öğün şeklindeki alınan gıdaları üç veya dört öğüne yaymak gerekir. Çok çeşitli yemeği bir arada ve hızlıca tüketmek yerine iftarı çorba veya kahvaltılıklar ile açmak 1–2 saat sonra ana yemeğe geçmek en doğru olanıdır.

    İftardan birkaç saat sonra yenilen menüde neler yer almalı?
    Ana öğünde de ağır ve çok yağlı yiyecekler yerine kolay sindirilebilir az yağlı et, sebze veya etli sebze yemekleri, az yağlı yoğurtlar, cacık, salata tercih edilmeli. Yemekle birlikte geleneksel pidemize de az miktarda olmak koşulu ile yer verilebilir.

    iftar sofrasının vazgeçilmez yiyeceği olan tatlıları ne ölçüde yemeliyiz?
    Yemeklerden sonra yenen ağır tatlılar sindirim sisteminin yükünü daha da arttırırlar. Eğer isteniyorsa yemekten 1–2 saat kadar sonra sütlü tatlılar, güllaç, dondurma, meyvelerle yapılmış tatlılar yenilebilir. Ancak meyve en doğru seçim olacaktır.

    İftardan ne kadar zaman sonra yürüyüş ya da spor yapılabilir?
    Ağır yemeklerden sonra yenilenleri yakmak için tok karnına koşmak yürüyüş yapmak ya da diğer sporları yapmak risklidir. Yemekten 2 saat sonra yürüyüş yapmak ise son derece faydalıdır.

    Sahur soframızda ne gibi gıdalar yer vermeliyiz?
    Sahurda bizi uzun süre idare edebilecek glisemik indeksi düşük yani kolay kana karışmayan yiyecekler tercih edilmelidir. Şekerli gıdaların alımı ise hipoglisemiyi kolaylaştırır. Aşırı tuzlu gıdalar vücudun su ihtiyacını arttırır. Bu nedenle aşırı tuzlu ve şekerli gıdalar yerine süt, peynir, yumurta, posalı çorbalar (mercimek, sebze çorbası v.s.) meyve ve kepekli, çavdarlı ekmekler tercih edilmelidir. Su içmeyi de unutmamak gerekir.

    Sahurdan sonra hemen yatmanın bir sakıncası var mı?
    Sahurdan sonra hemen yatmak da doğru değildir. En az 1 saat kadar uyanık ve hareketli olmak gerekir. Sahurda ağız ve diş temizliği de önemli bir konudur. Gün boyunca ağızda mikroorganizmaların çoğalmasına bağlı olarak oluşan koku giderek artar. Onun için sabah mutlaka diş temizliği yapılmalı ve gün içinde de su ile ağız çalkalanmalıdır.


    **********************************************

    Ramazan'da kilo almamak için ne yapmalı?

    Trakya Üniversitesi (TÜ) Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Faruk Yorulmaz, "Ramazanda kilo almamak için mutlaka sahura kalkılmalı ve yemekte domates, salatalık ve meyve gibi yiyeceklere mutlaka yer verilmedir" dedi.
    Yorulmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, iftarda hazmı güç yemeklerden kaçınılması gerektiğin söyledi. İftarı sigarayla açmanın yanlışlığına da değinen Yorulmaz, "Hızlı, aşırı, yetersiz yemek, sahura kalkmamak, hazmı güç hamur işleri, tatlı ve et türü besinleri fazla tüketmek, sahura kadar uyanık kalıp atıştırmak, iftardan yatma saatine kadar atıştırmak, yeteri kadar sıvı almamak, meyve ve sebzeden fakir beslenme yapılan hatalar arasındadır" dedi.
    İftarda fazla miktarda yemek yemenin boş olan mideye yüklenilmesine neden olduğunu ifade eden Yorulmaz, bu durumun sindirimi zorlaştırdığını, midede ağırlık, ekşime, yanma, bulantı, kabızlık ve şişkinlik gibi sağlık problemlerini ortaya çıkardığını söyledi.
    Ramazanda enerji ihtiyacının ramazan öncesinden farklı olmadığını anlatan Yorulmaz, bu nedenle gerekli enerjinin ramazan öncesi dönemde olduğu gibi alınması gerektiğini söyledi.
    Orucun hurma, peynir, domates, zeytin, kepek ekmeği gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle açılması gerektiğini ifade eden Yorulmaz, 15-20 dakika sonra normal yemeğe geçilmesi gerektiğini bildirdi.
    Mutlaka yemekle birlikte salata, ayran, cacık gibi yiyecekler tüketilmesi gerektiğini belirten Yorulmaz, kan şekerini hızla yükselten beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi gıdalar yerine bulgur pilavı ve kepekli ekmeklerin tercih edilmesini önerdi.
    Ramazanda kilo almamak için mutlaka sahura kalkılması gerektiğini ifade eden Yorulmaz, yemeklerin azar azar çiğnenerek yenmesi, domates, salatalık ve meyve gibi yiyeceklere mutlaka yer verilmesi gerektiğini söyledi.

    Alıntı Milliyet..







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi