B6 vitamininin hipoglisemiye faydaları nelerdir

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden B6 vitamininin hipoglisemiye faydaları nelerdir ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    B6 vitamininin hipoglisemiye faydaları nelerdir





  2. 2
    fecr
    Özel Üye





    Cevap: Bunu doktoruna sorman gerekir.

    B6 vitamini ile ilgili bilgiler.

    Vitamini

    B6 suda çözünen bir vitamindir. 3 temel formu pridoksin, pridoksal ve pridoksamindir.

    İnsan sağlığı için oldukça önemlidir ve çok çeşitli fonksiyonlar üstlenir. Örneğin protein metabolizmasında görev yapan 100'den fazla enzim için B6 vitamini gereklidir.

    Aynı zamanda kırmızı kan hücrelerinin üretimi için de çok önemlidir. Sinir sistemi ve bağışıklılık sisteminin düzgün çalışması için gerekli olan B6 vitamini, A vitamini sentezi için gerekli olan bir yapı taşıdır.

    Kırmızı kan hücrelerindeki hemoglobin kana oksijen taşır. Vücudumuz hemoglobin üretimi için B6 vitaminine ihtiyaç duyar. B6 vitamini aynı zamanda hemoglobinin oksijen taşıma kapasitesini arttırır. B6 yoksunluğunda kansızlık görülebilir.

    Kalori, protein, vitamin ve mineraller hastalıklarla doğrudan savaşan beyaz kan hücrelerinin oluşumunu sağladığından bağışıklılık sistemi için çok önemlidir. B6 vitamini protein metabolizmasına katıldığı ve hücre gelişimini etkilediği için, bağışıklılık sistemi için çok önemlidir. Lenf bezlerinin sağlıklı çalışması, B6 vitaminine doğrudan bağlıdır. Çalışmalar sonucunda B6 azlığının hastalıklara karşı dayanıklılığı doğrudan azalttığı görülmüştür.

    B6 Vitamini aynı zamanda kandaki şeker oranının normal seviyelerde tutulmasına yardım eder. Alınan kalori miktarının yetersiz olması durumunda depolanan karbonhidratın ve diğer besinlerin glikoza dönüşmesine yardım eder.

    B6 vitamini nörotransmitter denilen sinir hücrelerinde uyarıların taşınmasını sağlayan yapıların sentezi için gereklidir. Araştırmalar depresyon, Parkinson, baş ağrısı, kronik ağrılar ve daha birçok hastalıkla B6 vitaminin doğrudan alakalı olduğunu ortaya koymuştur.



    Günlük alınması gereken B6 vitamini miktarı

    Günlük alınması gereken B6 miktarı 50 yaş altı yetişkin erkek ve kadınlar için 1.3 mg; hamile kadınlarda 1.9 mg, emziren kadınlarda 2 mg'dır.



    B6 Vitamini eksikliği

    B6 vitamini eksikliği, besin değeri düşük veya tek tip beslenen kişilerde görülebilir. Belirtileri ancak uzun süre vitamin alımı düşük olması sebebiyle, eksikliğin ileri seviyelere ulaşması sonucu görülebilir. B6 vitamini eksikliğinde, ani uykusuzluk ve merkezi sinir sisteminin çalışmasında bozukluklar oluşmaktadır. Uyuşukluk, sık sık hastalanma, depresyon, kusma, böbrek taşları görülebilir. B6 vitamini eksikliğinde anemi de görülebilir. Dudak ve dil çatlaması, egzama gibi fiziksel belirtiler görülür.

    Günlük yaşantılarında beslenme alışkanlıkları sebebiyle yeterli miktarlara B6 alamayan insanlar B6 desteği almalıdırlar. Yaşlılar ve alkolikler B6 eksikliği riskini en çok taşıyan gruplardır, çünkü bu insanların günlük beslenmelerinde B6 içeren besinlerin yeri oldukça azdır ve alkol B6 vitamini yıkımını arttırır.



    Fazlasının zararları

    Yaşlılarda bağışıklık sistemini güçlendirmek ve bazı sinir sorunlarını tedavi etmek amacıyla fazla dozda kullanılırsa da, 6 ay süreyle günde 100 miligramdan alınması sinir tahribatına yol açabilir. Günde 2 gramdan fazla dozlar ise, çok daha kısa zamanda sinir sistemi tahribatları yapabilir.


    B6 vitamini kaynakları

    Vitamin B6 kaynakları arasında patates, muz, tavuk eti, bezelye, avokado, bira mayası, ıspanak, yumurta, balık ve bütün bakliyat ve kuruyemişler gelmektedir.



    Aşağıda bazı besinlerdeki B6 vitamini miktarlarını görebilirsiniz:
    • Karaciğer (100 gr): 0.84 mg

    • Böbrek (100 gr) : 0.36 mg

    • Patates (orta büyüklükte) : 0.7 mg

    • Muz (orta büyüklükte) : 0.68 mg

    • Bezelye (yarım kase) 1/2 c: 0.57 mg

    • Tavuk (100 gr) : 0.52 mg

    • Dana Biftek (100 gr): 0.32 mg

    • Alabalık (100 gr): 0.29 mg

    • Ayçiçeği (30 gr) : 0.23 mg

    • Avokado (yarım kase): 0.2 mg

    • Somon balığı (100 gr) : 0.19 mg

    • Ton Balığı Konservesi (100 gr): 0.18 mg

    • Fıstık ezmesi (100 gr) : 0.15 mg








+ Yorum Gönder
b6 vitamini
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi