Turizm Akdeniz Bölgesi 2000-2005

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Turizm Akdeniz Bölgesi 2000-2005 ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1

  2. 2
    Gizliyara
    Frmacil.com





    Cevap: Akdenize Gelen Turist sayısı

    Akdenize Gelen Turist


    Tarihi ve doğal güzellikleri ile Türkiye'nin en büyük Turizm Merkezlerinden birisi olan Alanya özellikle Turizm belgeli tesis sayısı bakımından oldukça hızlı bir şekilde gelişmiştir. 1983 yılında belgeli tesislerdeki 3141 yataklık kapasite 2006 yıl sonu itibarı ile 80.167 yatak kapasitesine ulaşmıştır. Ancak 2006 yılında yapılan denetimlerde eksikleri giderilinceye kadar Alanya'da Turizm Bakanlığının 9 İşletme ve 3 yatırım belgesi ile hizmet veren 984 oda 2003 yatak kapasiteli 12 tesisin Belgeleri iptal edilmiştir. 24 oda ve 56 yataklı bir tesis ise sosyal amaçlı tesise dönmüştür. Yıllardır yatırım belgesi ile hizmet veren 1081 Oda ve2605 yatak kapasitesine sahip 9 tesis işletme belgesi almıştır. 270 oda 590 yatağa sahip 2 turizm işletme belgeli, 2552 oda 7071 yatağa sahip 38 belediye belgeli tesis işletme sahibi değiştirerek veya yeniden yapılanarak farklı isimlerde 2006 sezonunda hizmete girmiştir. Aynı dönemde 4759 oda ve 12967 yatağa sahip 160 tesis özellikle Mahmutlar, Oba ve Tosmur beldelerinde kapanarak konut amaçlı kullanıma dönüştürülmüştür. Yabancılara konut satımının serbest bırakılmasının da bunda büyük etkisi olmuştur. 2006 yılı içinde Irak Savaşı, İran - Amerikan siyasi gerginliği, 2007 yılında yapılacak seçimlerle ile ilgili beklentiler turizm yatırımlarının bir bölümünün durmasına neden olmuştur. Ancak yatırımı devam eden 34 adet turizm yatırım belgeli ve bazı belediye belgeli tesisler 2007 yılında hizmete girecektir. 2006 yılında 2949 oda ve 6390 yatak kapasitesine sahip 19 yeni tesis yatırım teşviki alırken, 1630 oda 3293 yatak kapasitesine sahip 11 tesisin yatırım belgesi iptal edilmiştir. 2006 yılında turizm yatırım belgeli tesislerde patlama yaşanmış, 6791 oda 14692 yatak kapasitesine sahip 34 tesis proje ve yatırım aşamasına gelmiştir.
    Alanya'da 2006 yılında toplam tesis sayısındaki gelişmeye baktığımızda tesis sayısında % 15,3 oranında bir düşüş görülmekle beraber yatak sayısında küçük de olsa bir artış gerçekleşmiştir. Tesis sayısındaki gerileme; özellikle aile pansiyonculuğu, apart otel ve apart pansiyonlarda artan maliyetlere rağmen döviz kurlarında yaşanan gerileme, büyük tesislerin her şey dahil sistemine geçmeleri ve küçük işletmelerin bu sistemle rekabet edememeleri ve sonucunda ekonomik krize girmelerinden kaynaklan-maktadır. Kapanan tesislerin % 55.6 oranındaki büyük kısmının apart otellerden oluşması ve araştırmalar sırasında apart otellerin, apart pansiyon ve pansiyonların büyük bir kısmının konuta dönüştüğünün tespit edilmesi, esnafın büyük bir kısmının turist var ama otellerinden çıkmıyor şikayetleri turizmde bir şeylerin yanlış gittiğini ve acilen bu konuda bir çalışma yapılması gerektiğini göstermektedir.


    Alanya'daki Yatak, Yabancı Turist Konaklama ve Geceleme Sayısı
    Yıllar Tesis Toplam Yatak Yabancı Turist Geceleme
    1997 691 88. 024 698. 628 6. 678. 880
    1998 715 97. 453 617. 312 5. 778. 041
    1999 768 106. 355 418. 537 4. 009. 585
    2000 745 104. 711 677. 340 6. 658. 252
    2001 747 112. 957 866. 130 8. 540. 012
    2002 768 122. 663 1. 029. 350 9. 844. 710
    2003 722 127. 432 988. 785 9. 479. 480
    2004 748 133. 361 1. 133. 616 11. 030. 084
    2005 790 146. 302 1. 464. 686 13. 459. 784
    2006 669 147. 303 1. 357. 554 13. 466. 205

    Türkiye son yıllarda turizmde bir atılım yaşarken özellikle yurt dışında çalışan veya yabancı ülke vatandaşlığına geçen çok sayıda Türk asıllı ziyaretçilerinde turistik ziyaretine uğramaktadır. Bu oran % 5 -15 arasında değişmeye başlamıştır. Ülkemize 2005 yılında 24.124.501 ziyaretçi, 2006 yılında ise 23.148.689 ziyaretçi gelmiştir. Türkiye'ye 2006 yılında gelen turist sayısını incelediğimizde 19.275.948 yabancı ziyaretçi, 3.872.721 yurt dışında yaşayan Türk vatandaşları olmak üzere 23.148.689 kişi geldiğini görüyoruz.

    Antalya'ya gelen turist sayısı 2005 yılında % 20.42 oranında bir artış göstererek 7.281.899 ziyaretçi, 2006 yılında ise % 11.83 oranında bir düşüşle 6.420.636 kişi olarak gerçekleşmiştir. Turist sayısındaki gelişmeler Alanya'ya gelen turist sayısı ve turizm gelirine de yansımaktadır. 2002-2006 yılları arasında turist sayısındaki artış Antalya'da % 29.54, Türkiye genelinde % 74.75 olarak gerçekleşmiştir. Antalya'ya 2006 yılında 6.011.183'ü yabancı ziyaretçi, 409.453'ü de Türk vatandaşı olmak üzere toplam 6.420.636 kişi ziyaret etmiştir. Antalya'ya gelen turist sayısı Türkiye'ye gelen turistlerin % 27.74'ünü oluşturmuştur.

    Yıllar 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006
    Tesis Başına Yatak Oranı 127,39 136,30 138,48 140,55 151,21 159,72 176,50 178,37 185,32 241,88
    Yatak Başına Turist Oranı 7,94 6,33 3,94 6,47 7,67 8,39 7,76 8,43 10,01 9,22

    Alanya'da 1998 ve 1999 yıllarında yaşanan kriz nedeniyle düşen turist sayısına karşılık 2000 yılında yeniden bir yükselme trendine girmiştir. Alanya'ya gelen turistlere ilişkin son 20 yıllık veriler dikkatle incelendiğinde 4-5 yıllık bir süreçte bir artış döneminden sonra bir turizm döneminde kriz yaşandığı görülmektedir. Alanya'da 1997-2006 yılları arasında Alanya'daki otel sayısı % 3.2 azalırken, otellerdeki yatak sayısı % 67.3 oranında artarken turist sayısı % 96.9 oranında artmıştır. Ancak bu dönemde Alanya'da geceleme oranında reel olarak bir ilerleme yaşanarak kişi geceleme oranı 9.56'dan 9.92 gecelemeye çıkmıştır. Gelen turistlerin 2 haftalık tatile doğru geçiş yaptığı anlaşılmaktadır.

    Antalya'ya Gelen Yabancı Turistlerin Aylara Göre Dağılımı

    AYLAR
    2002
    2003
    2004
    2005
    2006

    Ocak 65. 562
    102. 947
    114. 112
    140. 464
    111. 475

    Şubat 106. 168
    113. 935
    157. 040
    185. 510
    110. 601

    Mart 230. 822
    117. 458
    205. 552
    316. 767
    207. 248

    Nisan 311. 753
    188. 094
    383. 959
    432. 106
    442. 700

    Mayıs 529. 930
    385. 780
    682. 088
    835. 073
    650. 287

    Haziran 590. 104
    541. 788
    687. 982
    852. 378
    862. 050

    Temmuz 733. 736
    723. 331
    910. 457
    1. 104. 557
    1. 030. 174

    Ağustos 745. 160
    823. 108
    945. 704
    1. 008.486
    1. 024. 706

    Eylül 706. 112
    668. 848
    796. 520
    893. 191
    763. 347

    Ekim 566. 481
    616. 922
    739. 558
    786. 434
    540. 353

    Kasım 226. 904
    257. 202
    289. 638
    215. 499
    153. 441

    Aralık 125. 672
    142. 535
    134. 558
    113. 559
    114. 801

    TOPLAM
    4. 938. 404
    4. 681. 948
    6. 047. 168
    6. 884. 024
    6. 011. 183


    Alanya kış aylarında açık olan otel sayısının artmasına rağmen özellikle yaz aylarında turizme hizmet veren bir şehrimizdir. Sezon genel olarak Mart-Nisan aylarında başlamakta ve Kasım ayı sonuna kadar uzamaktadır. Alanya'ya gelen yabancı turist sayısı da buna bağlı olarak değişmektedir. Son yıllarda Noel veya Paskalya tatiline gelen turist sayısında da bir artış yaşanmaktadır. Ayrıca Alanya'da konut ve işyeri sahibi olan ve ikamet izni alan yabancı ülke vatandaşlarının da sayısı hızla artmaktadır. Bu nedenle yabancı turist sayılarının aylara göre dağılımlarının bilinmesinde büyük yarar bulunmaktadır. Antalya'ya hava ve deniz yoluyla gelen turistlerin aylık dağılımları yukarıdaki tabloda verilmektedir. Yukarıdaki tablo-dan da görüleceği gibi 2005 yılında gelen turist sayısı rekor kırmış ve 1999 yılında yaşanan turizm krizine göre Antalya'ya gelen turist sayısı % 267 oranında artmıştır. Antalya'da kış aylarında gelen turist sayısı diğer dönemlerin % 10'u civarında gerçekleşmektedir. Alanya'da Kış aylarında da turist sayısını arttırmak için bölgede kış turizmi potansiyeli bulunan Saklıkent ve Akdağ Kayak Merkezlerinin geliştirilmesi için acil teşvik tedbirleri alınmalı ve yaz turizminin alternatifleri acilen geliştirilmelidir.

    Alanya'da yerli turistlerin sayısı ise özellikle bayram tatillerinde ve okulların kapanmasından sonra Haziran-Temmuz dönemlerinde artmakta ve Eylül sonunda okulların açılma tarihine kadar sürmektedir. Alanya'ya gelen yerli turistlerin büyük bir kısmı yazlıkları tercih ederken, özellikle yabancı turistlerin sayısının azaldığı dönemlerde indirime giren konaklama fiyatları nedeniyle turizmin bir kurtarıcısı haline gelmektedir. Ancak yerli turist sayısına ait istatistiksel verilerin tam olarak belirlenmesi mümkün görünmemektedir.

    1980'li yıllardan itibaren Türk turizm sektörünün gelişmesi ve o dönemde başlayan yatırım teşvikleri ve girişimcilerin kendi gayretleri Dünya turizmi yanında Türk turizminin de rekabet edecek seviyeye ulaşması gurur verici bir unsurdur. Ülkemiz, varolan güzellikleri, tarihi ve kültürel zenginlikleri, dünya coğrafyasında stratejik önemi ve turizm tesislerinin kalitesi ile Dünya turizm pastasından en büyük payı almayı hakkeden ülkelerden birisidir. Ancak temel sorunumuz olan ulusal tanıtım çalışmalarının yetersiz olması ; turizm sektörünün yerel turizm sektörünün yerel tanıtım çalışması gerektiğini ortaya çıkarmıştır. Alanya'da hizmet sektörü tesis bazında gelişirken, turizmde hizmet anlayışında yeterli kalite ve profesyo-nellik sağlanamamıştır. Artan tesis sayısı, vasıflı eleman sayısının yeterli olmaması, turizmdeki dalgalan-malar, beklentilerin yüksek olmasına rağmen turizm gelirinin istenen seviyelere çıkmaması, küçük işlet-meler için her zaman bir handikap olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle yatırım fizibilite çalışmalarının tam anlamıyla yapılamaması ve yetersiz finansmanla kredi alınarak yatırıma gidilmesi ekonomik krizler ve turizmdeki dalgalanmalar nedeni ile artan yüksek faizli kredi baskısına düşen işletmeciler için hüsranla sonuçlanmakta ve tesisler el değiştirmektedir. Alanya'da özellikle son yıllarda apart otel olarak çok sayıda tesisin açıldığı, tesislerin birkaç dönem sonunda kapandığı, başka işletmelere kiralandığı ve merkezi otoriteden uzak olan tesislerin verimli bir şekilde işletilemediği görülmektedir.

    2006 Yılında Tanıtım Amacıyla İştirak Edilen Fuarlar
    Fuarın Adı Ülke Şehir Fuar Tarihi
    Vakantiebers Hollanda Utrecht 10 - 15 Ocak 2006
    Reiseliv 2006 Norveç Oslo 12 - 15 Ocak 2006
    Ferien 2006 Avusturya Viyana 12 - 15 Ocak 2006
    Makta Finlandiya Helsinki 19 - 22 Ocak 2006
    ITF Slovakia Tour Slovakya Bratislava 26 - 29 Ocak 2006
    Reisen 2006 Almanya Hamburg 08 - 12 Şubat 2006
    Vakantiesalon Belçika Brüksel 09 - 13 Şubat 2006
    Holiday World Çek Cumh. Prag 23 - 26 Şubat 2006
    EMITT - İstanbul 2006 Türkiye İstanbul 23 - 26 Şubat 2006
    H.F.E Danimarka Herning 24 - 26 Şubat 2006
    Vivattur Litvanya Vilnius 03 - 05 Mart 2006
    ITB Berlin Almanya Berlin 08 - 12 Mart 2006
    Utazas Macaristan Budapeşte 16 - 19 Mart 2006
    Salon Mondial Du Tourisme Fransa Paris 16 - 19 Mart 2006
    MITT Rusya Moskova 22 - 25 Mart 2006
    Reise Camping Almanya Essen 22 - 26 Mart 2006
    Tour 2006 İsveç Göteborg 23 - 26 Mart 2006
    TT Katowice Polonya Katowice 31 Mart - 2 Nisan 2006
    TT Warsaw Polonya Warsaw 21 - 23 Eylül 2006
    Romance of Turkey Property İngiltere Birmingham 21 - 24 Eylül 2006
    MED Travel Türkiye Antalya 02 - 04 Kasım 2006
    WTM İngiltere Londra 06 - 09 Kasım 2006

    Alanya'da hizmet veren turizm tesislerinde bölgenin tanıtım eksikliğinden şikayet edilmesine rağmen ciddi bir pazarlama problemi yaşanmaktadır. Turizm dönemi açılmadan önce seyahat acenteleri ile yapılan pazarlama sözleşmelerinde tesislerin doluluk oranlarını arttırmak için fiyat indirimleri çok yaygınlaşmıştır. Büyük tesislerde ise her şey dahil fiyat anlaşmaları yapılmakta, sürümden kazanma anlayışı yaygınlaşmaktadır. Konaklama tesislerinin gelirleri azalırken yurt dışındaki seyahat ve ulaştırma sektörünün kar oranlarının paket tur içindeki paylarında yükseliş yaşanmaktadır. Dolayısıyla turizm pasta-sından aslan payı yurt dışında kalmaktadır. Uluslar arası turizm pazarında faaliyet gösteren seyahat acentelerinin ise bölgede kiraladıkları tesis veya satın aldıkları tesislerin sayısı ise hızla artmaktadır.

    Alanya'da ALTAV bünyesinde örgütlenen turizmciler bölge tanıtımları için yurt dışı turizm fuarlarına katılarak Alanya ve turizm hizmetleri tanıtmaya başlanmıştır. Bu çalışmalar sırasında basılı malzeme olarak fuarlarda dağıtılmak üzere Alanya takvimi ve Alanya broşürü hazırlanarak yurt dışı fuarlara iştirak edilmiştir. Alanya'nın tanıtımı amacıyla yapılan fuar tanıtımları kadar spor alanında yapılan uluslararası etkinliklerde büyük önem taşımaktadır. Alanya Ticaret ve Sanayi Odasının da büyük destek verdiği Altav bünyesinde yer alan kuruluşlar tarafından ödül konulan yarışma ve müsabakalara her geçen gün ilgi daha da artmaktadır. İspanya denildiği zaman akla gelen Boğa Güreşleri ve Antalya'da yaratılan Golf Turizmi gibi Alanya'da da yaratılan Triatlon, Yüzme Maratonu, Plaj Voleybolu ve Plaj Futbolu gibi etkinlikler Alanya turizminin uluslararası yayın yapan TV'lerin Spor kanallarında yer almaktadır. Alanya'da spor altyapısı Futbol kamplarının da yapılacağı bir özellik taşımaktadır. Yapılacak çalışmalar hem uluslararası alanda tanınmış büyük futbol klüplerinin kamp literatürüne geçirilmesine imkan verirken, sporun gelişme-sine ve tanıtıma da hizmet edecektir.

    Alanya'da Hizmet Veren Turizm Tesisleri
    31. 12. 2005 31.12.2006
    Sınıflandırma Tesis Oda Yatak Tesis Oda Yatak
    Turizm İşletme Belgeli 249 33. 057 77. 131 248 34. 188 80. 167
    Belediye İşletme Belgeli 541 25. 073 69. 171 421 24. 708 67. 136
    Toplam Belgeli 790 58. 130 146. 302 669 58. 896 147. 303

    Alanya'da yıllar itibariyle gelişen turizm tesislerinde büyük bir patlama yaşanmıştır. Belediye belgeli tesisler Turizm Bakanlığından belge alan tesislerin yatak sayısını yakalamıştır. Son yıllarda özellikle apart otel şeklinde yapılan belediye belgeli tesislerin toplam yatak sayısı 2005 yılında % 51.2, 2006 yılında % 48.2 olarak gerçekleşmiştir. Turizm Bakanlığından belgeli 4 ve 5 yıldızlı tesislerin oranının toplam tesis sayısı içindeki oranları % 37.1'e, toplam yatak sayısındaki oranları ise % 61.9'a yükselmiştir.

    Alanya'da turizm doluluk oranlarının belirlenmesi için yapılan çalışmalarda ilk olarak Konaklama Bilgi Sistemi (Konbis) oluşturulmuştur. 4 yıldır Alanya bölgesinde sokak sokak tesis taramasına gidilmek-tedir. İşletmelerin Turizm İşletmecileri Dernekleri, Otelciler ve Pansiyoncular Odası, Esnaf ve Sanatkarlar Odası, Alanya ve Belde Belediyeleri ile Turizm Bakanlığından alınan bilgiler ile çıkartılan Turizm İşletme-lerinin envanterine göre bütün işletmelere tesisler ile ilgili bilgilerin sadece istatistiksel bilgiler için kullanılacağı garantisi verilerek örnekleme yoluyla aylık doluluk rakamları tespit edilmektedir. Ancak tesis-lerin turizm sezonunu farklı dönemlerde uygulaması, yaz sezonu veya bütün yıl açık kalan tesislerin özelliklerinin farklılık gösterdiği aşikardır. Bu nedenle 2005 yılına kadar yayınlanan tesis doluluk oranları bazı kurum ve kuruluşlar tarafından belediye belgeli ve turizm işletme belgesine sahip işletmelerinin geneline kıyaslama yapıldığından ve yanlış anlaşmalara neden olduğundan durdurulmuştur.

    Alanya'nın 1997-2006 Arasındaki Turizm Geliri

    Yıl
    K.B.O.H
    Yab.Turist
    Toplam Gelir

    1997
    758, 0 $
    698. 628
    529. 560. 024 $

    1998
    727, 0 $
    617. 312
    448. 785. 824 $

    1999
    743, 0 $
    418. 537
    310. 972. 991 $

    2000
    823, 0 $
    677. 340
    557. 450. 820 $

    2001
    932, 0 $
    866. 130
    807. 233. 160 $

    2002
    934, 0 $
    1. 029. 350
    961. 412. 900 $

    2003
    943. 0 $
    988. 785
    932. 424. 255 $

    2004
    969. 0 $
    1. 133. 616
    1. 098. 473. 904 $

    2005
    942. 0 $
    1. 464. 686
    1. 379. 734. 210 $

    2006
    893. 0 $
    1. 357. 554
    1. 212. 295. 722 $


    Alanya'nın turizm gelirinin hesaplamasında kullanılan değerler, 1997-2000 yılları arasındaki değerler Merkez Bankasının Turizm Geliri hesaplamasında kullandığı değerlerdir. Turizm Bakanlığı 1991 yılından sonra turizm geliri araştırması yapmamış, Merkez Bankasının araştırma ve değerlerini kullanmış-tır. 2002 yılından itibaren Turizm Bakanlığı ve Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yeniden yapılmaya başlanan "Çıkış Yapan Ziyaretçi Anketi" sonuçları kullanılma başlanmıştır.

    Alanya'ya son 10 yıllık gelen turist sayısı incelendiği en yüksek turist sayısının 2005 yılında geldiği görülür. Turizmde kara yıl olarak bakılan 1999 yılına göre 2005 ve 2006 yılı değerlerini incelediğimizde 2005 yılında gelen turist sayısının 1999 yılına göre % 249.95 oranında arttığı, toplam turizm gelirinde ise toplam gelirinin dolar bazında % 343,7 oranında arttığını, 2006 yılında ise 1999 yılına göre turist sayısında % 224.36, turizm gelirinde ise dolar bazında ise % 289.84 oranında artmıştır. 2005 ve 2006 yıllarını karşılaştırırsak gelen turist sayısına ve turist profiline bağlı olarak turistlerin kişi başına ortalama harcamasının (KBOH) % 5.2 oranında gerilerken turist sayısında % 7.31, toplam turizm gelirinin ise dolar bazında % 8.79 oranında azaldığını görüyoruz. Ancak turizmde değerlendirme yapılırken 2003 yılı başında 1,6397 YTL olan 1 $'ın 2006 yılı başında 1,3418 YTL ve 2007 yılı başında 1,4056 YTL olduğu, diğer taraftan TUİK tarafından hesaplaması değiştirilen yıllık fiyat artışları endeksine göre 2005 yılında % 5.9 ve 2006 yılında % 9.6 olarak arttığı göz önünde alınarak değerlendirilmesi gerekir. Türk Lirasının $ karşısında değer kazanması ve enflasyon artışı yanında Alanya'ya gelen turistlerin profiline bağlı olarak KBOH miktarının da azalması turizmcilerin gelirlerinde ciddi azalmalar yaşatmaktadır. Gelen turistlerin kişi başına ortalama harcamasına bakıldığında en yüksek harcamayı gerçekleştiren turistler 1993 yılında gelmiştir.

    Antalya'ya gelen turist profili ve turistlerin miktarlarındaki değişimler turizmciler için gelecek sezona hazırlık yapmak için büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle Antalya gümrük kapısından giriş yapan yabancıların milliyetlerine göre dağılımları ve giriş yapan yabancıların toplam giriş içindeki payları (%) olarak incelemeye alınmıştır. 2000 yılından itibaren Türkiye'ye gelen yabancılar milliyetlerine göre ince-lenmiş Antalya'ya gelen yabancıların yoğunluğu dikkate alınarak 21 ülke belirlenmiş ve 1996 yılı baz alınarak üç aşamada değerlendirilmiştir. Ancak turizmde yaşanan hızlı dalgalanmalar zaman içerisinde yabancıların profilini de etkilemeye başlamıştır. Bağımsız Devletler Topluluğundan gelen ülkelerdeki farklılıklar ve Avrupa Birliğine giren ülkelerin profilleri de incelemeye dahil edilmiştir. Ve 2002 yılı değerleri esas alınarak 21 ülke 38 ülkeye çıkartılmıştır. Geri kalan ülkeler toplu olarak değerlendirilmiştir. Yine 2002 yılından itibaren yurt dışında çalışan veya çalıştıkları ülkelerin vatandaşlığına geçerek çift ülke vatandaş-lığı elde eden vatandaşlarımızdan Antalya'ya seyahat amacı ile gezmeye gelen Türk vatandaşları da ayrı bir kategoride incelenmiştir. Yapılan çalışmalar değişik bir formda 70-72 sayfalar arasında detaylı olarak verilmeye başlanmıştır. Verilen tablolar incelendiğinde son beş yılda Antalya'ya gelen turistlerin milliyetleri ile ilgili bilgiler bize gelen turistlerin profilini ortaya çıkarmaktadır. Tablolarla ilgili önemli detaylar ve açıklamalar tabloların altında verilecektir.

    Turizm sektöründe turizm hizmeti veren otel ve pansiyonlar kadar Alanya'ya turist getiren seyahat acentelerinin da önemi büyüktür. Daha ziyade TÜRSAB ve Alanya Seyahat Acenteleri Derneği Adı altında faaliyet gösteren seyahat acentelerini merkez acenteler ve şube acenteler olarak iki farklı kategoride toplamak mümkündür. Alanya'da 2006 yılında Merkez ve şube olmak üzere 200 seyahat acentesi hizmete vermiştir. Bu seyahat acentelerinin bir kısmı sadece Rent A Car hizmeti vermektedir.

    Antalya turizm alanında daha ziyade deniz ve tatil turizmi ile adından bahsedilen bir ülke olarak kabul görmektedir. Doğu Akdenize uzanan marine ve bakım yerlerinin yeterli olmaması, kongre turizmi açısından yapılan çalışmaların daha yeni olması ve çalışmaların uzun yıllar alması alternatifleri kısıtla-maktadır. Son yıllarda yabancıların konut almasının serbest bırakılması ve bölgenin kış iklim koşullarının uygun olması Alanya ve çevresini yabancılar için sürekli bir ikamet merkezi haline getirmeye başlanması kış aylarında açık olan otellerin sayısını da arttırmaktadır. Ancak kış turizmi açısından alternatifleri de bulunan Antalya'da bu alanda yeterli çalışma yapılmamıştır. Alanya'nın Saklıkent gibi bir Turizm Merkezi kazanması açısından önem arz eden ve bir Turizm Bölgesi olarak ilan edilen Akdağ Kayak Merkezinin ne yazık ki bu güne kadar ne yolu tamamlanmış ne de henüz olumlu bir çalışma yapılmıştır.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi