Yapılması Gerekenler

+ Yorum Gönder
Öğretim ve Rehberlik Bölümünden Yapılması Gerekenler ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Genç.bjk
    Bayan Üye
    Reklam

    Yapılması Gerekenler

    Reklam



    Yapılması Gerekenler

    Forum Alev
    Yapılması Gerekenler



    Zamanınızı iyi kullanmaya ve planlamaya çalışın

    Kaygı zaman kullanımında düzensizliklerine yol açar.OKS yaklaştıkça telaşla bir şeyler çalışma ya da kendinizi dinlendirmeden çalışmak yerine normal ritminizi korumanızda yarar var. Sabah zamanında kalkın,o günkü çalışmaları planlayın. Düzeninizi bozacak ek iş ya da sorumluluklar almayın.

    Normal halinizde nasıl iseniz o halinizi korumaya çalışın

    Kaygı sizi aşırı hareketli veya hareketsiz ve içe kapanık yapabilir. OKS'nin çok yaklaştığı günlerde beklenilenin tersine daha çok ders çalışmak yerine; fizik aktivitelerini arttırmak, eğlenceli sporlara veya dinlendirici aktivitelere yer verin.

    Kaygınızı eğlenceli etkinliklerle ve olumlu düşüncelerle birlikte yaşayın

    Zevk aldığımız şeylere ve hobilerimize hafta içinde en az birkaç saat ayırın. Sinema yada açık havaya çıkmak gerginliği ve kaygıyı azaltır. Enerjiyi artırır. Olumlu düşünceleri pekiştirir.

    Beslenmenize dikkat edin

    Beslenme düzeni önemlidir. Her besin grubundan yeterince alınarak vücut direncinin korunmasına gayret edin. OKS' ye hazırlanırken rejim yapmayın, ya da aşırı beslenmeyi tercih etmeyin. İkisi de fiziksel ve psikolojik sağlığınızı olumsuz etkiler. Doktor önerisi ile vitamin alabilirsiniz.

    Bedeninizi önemseyin

    Uzun ve yorucu çalışma temposuna dayanabilmek için uykuyu ve yorgunluğa direncinizi artırdığı düşünülen çay, kahve ya da bir takım ilaçları kullanmayın. Bu tür uyarıcıların ilk baştan çalışma süresini artırdığı görülebilir. Ancak zaten sınav kaygısı sebebiyle üst düzeyde uyarılmış olan sinir sistemimizin bir de bu tip uyarıcılarla uyarılması doğru değildir.

    ÖZELLİKLE İLAÇ KULLANIMI SADECE DOKTOR KONTROLÜNDE GERÇEKLEŞTİRİLEBİLECEK BİR EYLEMDİR.


    Uykunuzu düzenli hale getirin

    Uyku belirli periyotlarla devam eder ve sizin hayat ritminize göre şekillenir. Ortalama uyku süresi 11 yaşındakiler için 9-10 saat bu yaştan büyükler için ise 8-8,5 saat arasındadır. Kısa uykular (3-4 saat gibi) bedensel yorgunluğumuzu alsa bile ruhsal yorgunluğumuzu almaz.
    Ve bu kısa uykuların sürekli olması hali, öğrenme, mantık yürütme, dikkat ve konsantrasyon üzerinde olumsuz etkileri başlayabilir.




  2. 2
    Filiz
    Bayan Üye

    Cevap: Yapılması Gerekenler

    Reklam



    hayatımızı daha düzgün yaşamak için, gün içinde planlı olmak gerekmektedir. sabah erken kalkılmalı, düzenli uyumalı, beslenmenize dikkat edilmeli, spor ve eğlenceye vakit ayrılmalı. kendimizi daha zinde ve sağlıklı hissederiz.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi