Ofiste iktidarcılık oynama taktikleri

+ Yorum Gönder
Öğretim ve Rehberlik Bölümünden Ofiste iktidarcılık oynama taktikleri ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    siyah_in_ci
    Usta Üye
    Reklam

    Ofiste iktidarcılık oynama taktikleri

    Reklam



    Ofiste iktidarcılık oynama taktikleri

    Forum Alev



    İşte günlük iş yaşamında etrafınızdakilere “Ben sizden daha önemli biriyim” mesajı vermenin küçük taktikleri. Kaba küstah ve sevimsiz görünmek pahasına olsa da…

    - “Alo Xxx Bey ile görüşebilir miyim?

    - “Kendisi şu anda meşgul. Konu nedir ben yardımcı olayım size”.

    İşte tipik bir “Ben senden daha önemli biriyim” demenin telefon lisanı. Asla telefonlara ilk seferde bağlanmamalısınız. Ya da randevulu olsa gelen konuğunuzu danışmadan başlayarak her kapıda beşer onar bekletmelisiniz.

    Konuğunuz bekleme salonunda içeri alınmak için dakika sayarken onunda görebileceği şekilde başka kişilerle ayak üstü sohbetler yapın. Telefonda konuştuğunuz kişiye kolayca verilebilecek basit bir bilgi ya da yapılacak bir randevu programı için onu tekrardan sekreterinize yönlendirin.

    Bu yorucu güç oyunu taktikleri herkese yeterince tanıdık geliyordur. Her ne kadar iletişimi kesintiye uğratıyor bürokrasiyi artırıyor ya da sizi sevimsiz gösteriyor olsa da işe yarıyor olmalı ki pek çok kişi her karşılaşmaya 1-0 önde başlamak için bu taktikleri kullanıyor.

    Siz hep meşgulsünüzdür. Ama hep…

    Küçük güç oyunları bir ofis yaşamı içerisinde gerçekten önemli bir yer tutuyor. Birlikte aynı pozisyonda çalıştığınız kişilere karşı dahi uyguladığınızda dikkat çekeceğiniz kesindir. Günümüzün modern şirketleri her ne kadar yüzlerce titr dağıtsa da gerçek güç ve “Ben senden daha önemliyim” mesajı buralarda yatıyor çünkü. Ve esasen kişilerin vücut dilinde yansımasını buluyor.

    Peki nedir bu küçük ama önemli güç oyunları? Oynanmaya başladığını nasıl anlarsınız? Karşınızdaki kişiye “Ben senden daha önemli biriyim” mesajını nasıl verirsiniz? Bu konuda herkesin kendine özgü taktikleri vardır ancak yine de bu işin bazı evrensel kurallarını bilmelisiniz. Neler olduğuna gelince… Öncelikle karşınızdaki kişiye sizin zamanınızın onunkinden daha değerli olduğunu daima hissettirin. Sizin ajandanız daima doludur. Siz hep meşgulsünüzdür. Ama hep.

    - Dinlemek

    Bu eylemi yaparken çok seçici olun ve diğer kişi kendi özel yaşantınızdan bahsetmeye başladığında asla dinlemeyin. Tabii ki “Eşiniz nasıl çocuklar?” diye sormak iyidir ama karşınızdaki yanıtlamaya başladığı andan itibaren omzunun üzerinden uzaklara bakın veya Palm’inizde bir şeyleri kontrol ediyor gibi görünün.

    - Giyim kodları

    Bir kere kesinlikle çok şık çok pahalı giysiler alın ve biraz dağınık görünün.

    - E-posta

    Burada üç kural var. E-postalarınızı başkalarına göndertin. E-postaları asistanınızın e-posta adresinden kabul edin. Kendinizin göndermeniz durumunda ise teyidini başkalarına yaptırın.

    - BlackBerry / iPhone

    Hızlı mesajlaşma ve e - posta cihazı olarak kullanmak için bir BlackBerry ya da iPhone edinin ve bunu hep yanınızda bulundurun. Size gelen mesajları ve telefon çağrılarına bakmak için konuşmaları yarıda kesin. Bu cihazlar iş toplantılarında da fiyakanızı artıracaktır unutmayın.

    - Özel meyveler:

    Kendinize haftanın belirli günlerinde bir şeylerin özel olarak getirilmesi için siparişler verin. Özel bir meyve tabağı bu mesajı vermek için iyi bir araç. Siz kendi meyvenizi manavdan gidip alamayacak kadar önemli bir insansınız çünkü. Başkalarına da nadiren ikram edin çünkü sizin onlardan daha fazla C vitaminine ihtiyacınız var.

    - Ofisiniz:

    Koridorun köşesinde ve eski ve demode mobilyalarla döşeli bir ofis bir halk adamı görüntüsü için iyidir ama sizin için değil. Ofisinizin misafirler için yer açmanız gerekmeyecek kadar geniş olmasını mutlaka sağlayın. Gelen telefonları ayak üstü sekreterinizin masasından asla yapmayın ne kadar acil olursa olsun masanıza bağlatın.

    - Konuşma:

    Alçak sesle konuşun ki insanlar siz duymak için çaba harcasın. Ya da mümkün olduğunca sesli konuşun ki insanlar hoşlansa da hoşlanmasa da sizin neden bahsettiğinizi dinlemek zorunda kalsınlar. Ama en etkili konuşma yöntemi agresif bir şekilde düşük tempo ile konuşmaktır. Böylece sizi dinleyen kişinin zamanını harcamış olursunuz. Ayrıca karşınızdaki kişide söylediklerini herkesin anlamayacağı kadar üst düzey bir insan olduğu için yavaş konuştuğunuz izlenimi uyandırırsınız.

    - Öğle yemeğinde pahalı yerlere gidin:

    Baş garsonla mutlaka önceden tanışmış olun. Misafirlerinizin yanında size “Her zamankinden mi efendim” demesini sağlayacak ön çalışma yapın.

    (İŞ’TE İNSAN Gazete arşivinden derlenmiştir)



  2. 2
    Filiz
    Bayan Üye

    Cevap: Ofiste iktidarcılık oynama taktikleri

    Reklam



    İş yerlerinde karizma mücadelesi her zaman olur.Daha çok işi ben bilirim havası yada işverenlerin gözüne girme mücadelesi ayak kaydırmalara kadar gidebiliyor.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi