Yılbaşı planlarınız neler

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Özel Gün ve Geceler Bölümünden Yılbaşı planlarınız neler ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    nurxx
    Üye
    Reklam

    Yılbaşı planlarınız neler

    Reklam



    Yılbaşı planlarınız neler

    Forum Alev
    arkadaşlar yılbaşında yada yeni yılda planlarınız neler mesela ben yeni bir yıla dumanla başlamak istiorum o yüzden bu sene ki ilk konserine gitmeyi planlıorum vs sizlerde yazın :)



  2. 2
    blackjack54
    Üye

    --->: yılbaşı planlarınız neler

    Reklam



    evde portakal mandalina yemiş cola ve tombalayla muhtesem bi gece yapcam :(







  3. 3
    FrEeDoM
    Usta Üye
    hıc bı özel planım yok malesf sıradan bı gün gıbı aynı seylerı yasıyıp gıdıcem tek fark tw de olan degısıklıkler :):):):):):) bugun farklı seyler ızlıycem hpsı o :):):):):):)







  4. 4
    Berrak2
    Emekli
    tüm senem öyle geçsin diye ders çalışıcam sınıfımı geçmem lazım veavrupa yakası:D

  5. 5
    angel-girll
    Bayan Üye
    özel bir planım yok ailemle olucam daha ne istiyimki benim içim mükemmel =)
    bir gece olucak
    güle güle 2007 hoşgeldin 2008:):)

  6. 6
    crayziso
    Usta Üye
    Noel Baba gününde ve Hıristiyanların diğer bayram günlerinde onlara ayak uydurmak gayesiyle, onların yaptıklarını yapmak, o günlerde bayram niyetiyle çocuklara elbise almak ve pişirdikleri yemekleri pişirmek caiz değildir.

    Hepimiz Müslümanız elhamdülillâh. Ama hepimiz Müslümanlığımızın icabını yaşamıyoruz maalesef...

    Biz, Müslümanlığın icabını yaşama hâline “dindarlık” diyoruz. Kim inandığı gibi yaşıyorsa, ona dindar insan sıfatını takıyor, dindar adam, diye yâd ediyoruz. Bu sıfat onun hakkıdır zaten.

    Bizler dindarlığı, zamanın kötülük ve fitnesine karşı giyilen koruyucu bir zırh olarak da kabûl ediyoruz malesef..


    Aslında dindarlık, sahibini sadece âhirette Cennet’e koyan bir yaşama tarzı olmakla kalmayıp, dünyada da huzura, saadete sevkeden bir yaşama tarzıdır.
    Nitekim İsa Peygamber’in doğumu ile Hazret-i Muhammed’in hicretine başlangıç olan yılbaşlarında dindar olanla olmayanın yaşayışını ibretle seyrediyorsunuz.

    Dindar olanlar, yılbaşı gecelerinde düşünüyorken, şuur altında bile olsa diyorlar ki:

    — Yılbaşı gecesinin mânası, sayılı ömür senelerinin birinin daha bitmesi, ölüm denen kesin âkıbete biraz daha yaklaşılması, gençlik günlerinin tükenip, ihtiyarlık demlerinin gelmesi.. demektir. Nitekim her yılbaşında siyah saçlara biraz daha aklar düşüyor, akların sayısı da biraz daha çoğalıyor.

    Öyle ise, böyle gecelerde daha çok sefalete, daha çok sefahete düşmek yerine; daha çok âhirete, daha fazla ebedî âleme meyili olmak lâzımdır. Zira bu hızlı gidiş, - ister ikrar et, ister inkâr - kabire, öteki dünyaya doğrudur.

    İşte dindarlık böyle düşündürüp, böyle tedbirli hareket ettirdiği içindir ki, dindar insanın, geçen senelerinden pişmanlığı azdır. Ama kendisini dinî ölçülerle kayıtlı görmeyen başıboş insanlarda ise her yılbaşında böyle bir muhakeme ve düşünceden eser yok. Tam bir şuur ve idrak mahrumiyeti içindeler.. Ölüme bir sene daha yaklaşmanın delilini teşkil eden gecede, hem ahlâkından, hem mâneviyatından, hem de parasından zararlar görmekte, fireler vermekte, pişman olacağı fiilleri çoğaltarak işlemekteler. Birkaç saatlik bu eğlence ve sefahetin arkasından ömür boyu üzüntü ve pişmanlıklar gelmekte...
    Onu böyle ömürboyu pişmanlıklara sevkeden şey, İslâm’ın icabını yaşamayışında, yâni, dindar olamayışındadır.

    Şâyet dinin emirlerine sadık kalacak bir iman kuvveti, dindarlık emâresi kazanabilse, her yılbaşı, tam aksini düşünmesine, kendisine çekidüzen verip iman ve ahlâk bakımından yükselmesine sebep olacak, geçmişinden pişmanlık duyan bir sefahet ve sefalete düşmeyecek...

    Demek ki, yılbaşı gecelerinde kimilerini o hâle düşürüp, kimilerini de bu duruma çıkaran şey, dindar olup olmamaktan başka birşey değildir.

    Anlaşılan, şahsı düşündürüp, mes’ud ve bahtiyar kılan şeyin dindarlık olduğu kesindir.
    Ferdi muhakemesizleştirip sefalete itenin de dinde lâubalilik olduğu bir vakıadır.
    Demek imtihan dünyasıdır bu. Her ikisine de yol açık. İsteyen oraya, dileyen de buraya yönelir. Kimi yılbaşında şuurunu iptal eder. Kimi de ihyâ...

    Biz şükrederiz dindarlığımıza, hamd ederiz bizi böyle düşündürüp, amel ettiren Rabbimize.



  7. 7
    DR.MATRİX
    Özel Üye
    Alıntı buse1994 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özel bir planım yok ailemle olucam daha ne istiyimki benim içim mükemmel =)
    bir gece olucak
    güle güle 2007 hoşgeldin 2008:):)
    katılıorum evdeyim hem ben yılbaşını kutlamam benim bayramım kurban bayramıydı kutladım..elhamdülillah borcumuzuda yerine getirdik..12de namaz kılacam tüm senem namaz kılmakla geçsin....öyle derler ya

  8. 8
    merely_mrv
    Usta Üye
    Napalım yılbaşında ewde kös kös oturcas:(
    Ne gsl knkimle kutluycaktık yeni yılı ama izin vermiyolar işte ah şu büyüklerr:(
    Ama en güselide televizyondaki yılbaşı programları özelliklede Avrupa Yakası onu muhakkak izlicem:D

+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi