Might & Magic VIII: Day of the Destroyer Rehber

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 Sonuncu8Sonuncu9
Tanıtım ve Oyun Rehberi Bölümünden Might & Magic VIII: Day of the Destroyer Rehber ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    Might & Magic VIII: Day of the Destroyer Rehber

    Reklam



    Might & Magic VIII: Day of the Destroyer Rehber

    Forum Alev
    Giriş ve Konu

    Might and Magic Serisi üzerine

    Büyük bir hevesle beklediğim Might and Magic VIII: Day of the Destroyer piyasaya çıkalı oldukça uzun zaman oldu (nisan sonu desem yalan olmaz galiba). . Finaller, tatil, şudur budur derkeen hala oyunu oynamamış, bitirmemiş bazı vatandaşlar belki kalmıştır diye, bir inceleme yazayım dedim (bu kararı almamda sitemiz editörü Nejat abi'nin döner bıçağıyla evin kapısına dayanmasının da etkisi olmuştur belki). Eğer hala yazıyı okuyorsanız ve devam etmekte kararlıysanız sizi, burada bulacaklarınızın RPG türüne yeni başlamış yada hiç başlamamış arkadaşların da anlayacağı dilden yazıldığı konusunda uyarmalıyım. Sonradan, "aaaaa.... bu adamda baydı be, biliyoruz tabi öyle olduğunu" falan demeyin. Birazcık Might and Magic serilerinden bahsedelim bakalım...
    Might and Magic, artık sayıları git gide azalan Daggerfall veya Lands of Lore tarzı RPG'lerden biri. Aslında oyuna sadece RPG gözüyle bakmamız birazcık yanlış olur. Adventure türünden bazı kırıntılar taşıdığını ve bunları 3DO'nun yarattığı fantezi dünyasının tüm öğeleriyle başarıyla birleştirdiğini söyleyebilirim. M&M, screen-shotlardan da anlaşılacağı üzere Quake, Doom gibi 1. şahıs perspektivi ile oynanıyor. Yani, 3DO'nun bir diğer 'eseri' Heroes of Might and Magic oynayan arkadaşlar, burada uzaktan kapışmakla yetindikleri skeleton, minotaur ve red dragon gibi yaratıklarla M&M'de bizzat, hand-to-hand savaşacaklar. 5 tane kahraman, dağ-bayır, köy-kasaba demeden gezecekler ve dünya'yı kurtarma amaçlarının peşinde gerekirse canlarını bile verecekler.



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: Might & Magic VIII: Day of the Destroyer Rehber

    Reklam



    Karakterler hakkında bilgi

    Demo'nun ardından, New Game'i seçerek karakter yaratma olayına giriyoruz. Burada yaratacağımız karakter ana karakterimiz olacak, yani onu asla değiştiremeyeceğiz ve ilk başlarda sadece bu ana karakteri kontrol edebileceğiz. İlerledikçe karşımıza yeni yeni insanlar çıkacak ve bize katılmayı teklif edecekler (toplam beş kişiyi geçmemek şartıyla kabul etmek, daha sonra istersek değiştirmek bizim elimizde) . İlk olarak ana karakterimizin ırkını belirlemeliyiz. Seçebileceğimiz ırklar ve bunların kısaca özellikleri şöyle:
    • Knight / Champion: Şövalyeler güçlü ve dayanıklıdırlar (adı üstünde). Neredeyse tüm silahları ve zırhları başarılı bir şekilde kullanabilirler. Zekaları çok ileri olmadığından büyücülükten ve alchemy'den anlamazlar. Takımınızda mutlaka bir tane bulunmalı.
    • Cleric / Priest Of Light: Çok iyi büyücülerdir. Takım elemanlarını tedavi etmekde üstlerine yoktur. Orta derecede başarılı asa (mace) ve zırh kullanırlar. Cleric'lere özel Light Magic, oyunun en iyi büyü okullarından biridir. Yerinizde olsam naapar eder bir tane cleric bulurdum (oyunun hemen başlarında bulacaksınız zaten).
    • Necromancer / Lich: Cleric'lerin can düşmanı Necromancer'lardır. Olayı basit düzeye indirgersek, Necromancer'lara kötü, Cleric'lere iyi büyücüler diyebiliriz. Benim tercihim Cleric'lerden yana ama, yinede takımınızda bi tane necromancer kesin bulunsun. Bazı necromancer büyüleri olmadan oyunu bitirmek imkansızlaşır.
    • Vampire / Nosferatu: Hiç açıklamıycam, kesinlikle yaramaz bir ırk. Oyunun başlarında bir vampirle karşılaşırsanız (ki karşılaşacaksınız) bir adam fazladan olsun diye belki düşünülebilir (düşünülür), ama adam sayımızı beşe tamamladıktan sonra hiçbir işe yaramıyor.
    • Dark Elf / Patriarch: Çok hızlıdırlar. Bu onlara iyi ve seri ok kullanma kabiliyetini verir. Ok kadar olmasada, orta derecede kılıç ve zırh kullanırlar. Yalnızca Dark Elflerin yapabildikleri büyülerinden bir kaçı gerçekten çok yararlı büyüler (özellikle esnafla iyi pazarlık yapmanızı sağlayan glamour). Benim oyundaki ana karakterim bir Dark Elf'ti, ancak Dark Elf'leri size 'must' olarak değilde, opsiyonel olarak öneriyorum. ("dişi" Dark Elf'lerden bazıları gerçekten çok hoş, ehe)
    • Minotaur / Minataur Lord: İlk bakışta pek birbirinin alternatifi olarak görünmesede, oyunda bir Dark Elf yerine Minotaur da düşünülebilir. Bu ondan daha güçlü ve daha hantal bir şey. Miğfer ve kalkan taşıyamamasına rağmen iyi Balta kullanıyolar vs. Deneyebilirsiniz.
    • Troll / War Troll: İğrenç, aptal, yeşil yaratıklar. Çok kuvvetli ve dayanıklı olmalarına rağmen nedense ben bu ırkı bi türlü takdir edemedim. Tabi denemesi bedava.
    Yukarıdaki yedi ırk dışında bir de Dragon'lar var, ancak dragon'ları oyunun başında seçemiyorsunuz. İlerde karşılaştığınızda size katılıyorlar. Bana sorarsanız, beş kişilik takımınızın bir elemanı MUTLAKA dragon olmalı. Neden mi? Çünkü dragonlar oyundaki en büyük ve en kuvvetli yaratıklar. Ayrıca, kendilerine özgü Dragon büyüleri sayesinde oyunun çok başlarında uçma şansına sahip oluyorsunuz (Bu 'oyunun çok başlarında' lafı ancak skill point'lerinizi akıllıca kullanırsanız geçerli olabilir. Gereksiz şeylere skill point harcarsanız, ki dragon'unuz geliştirebileceğiniz bi ton skille gelecektir, Necromancer'ınız Fly büyüsünü dragon'dan önce yapacak seviyeye gelebilir)
    Uzun lafın kısası ben size Dragon,Knight,Cleric,Necromancer ve Dark Elf'lerden oluşan (Elf yerine Minotaur da olabilir) bir takım öneriyorum. Ana karakter olarak hangisi olsun derseniz, (aslında pek farketmiyo ama) o da Knight olabilir mesela (bi kere asil bir ırkı kendinizle özleştirmiş oluyosunuz). Bunun yanında ben bir Dark Elf'le bitirdim, hiç de şikayetçi değildim.







  3. 3
    InKusTe
    Usta Üye
    Karakter özellikleri

    Karakterimizin 7 ana özelliği vardır. Bir özelliğin önem derecesi, karakterimizin ırkına göre değişir. Aynı şekilde o özelliğin oyun içerisinde gelişme hızıda karakterimizin ırkına göre değişir. Mesela Troll'ler son derece beyinsiz olduklarından dolayı, o kuş boyutundaki beyinlerini geliştirmek oldukça güçtür (ve gereksizdir). Ancak, Kuvvet ve Dayanıklılık Troll ırkında daha hızlı gelişir.
    Karakter yaratılması sırasında bize özelliklerimizi geliştirmek için 15 puan verilir (Bonus Pool). Troll'lerde örneğin, Intellect'i (zeka) geliştirmek istiyorsak her bir artış için bonus pool'dan 2 puan azalır (Intellect zor geliştiği için kırmızı renkte olacaktır). Eğer Might'ı geliştirmek istiyorsak her iki artış için bonus pool'dan 1 puan azalır (might kolay geliştiği için yeşil renkte olacaktır). Renkleri yeşil-kırmızı dışında olan özelliklerde 1 artış için 1 azalış olur. Şimdi bu yedi özelliği kısaca açıklıyorum:
    ÖzellikYararıÖnemli olduğu ırk Might: KuvvetDaha fazla zarar vermenizi sağlarÖzellikle Knight, Troll Endurance: DayanıklılıkHit point'lerinizi artırırÖzellikle Knight, Troll Intellect: ZekaBelirli ırkların spell point'lerini artırırNecromancer, Dark Elf Personality: KarakterBelirli ırkların spell point'lerini artırırCleric, Vampire, Minataur Accuracy: DikkatDaha hızlı vurmanızı sağlarDark Elf Speed: HızZırhın daha kuvvetli olmasını sağlarHer ırk için neredeyse aynı Luck: ŞansBüyülerden az etkilenme, tuzaklardan az yara almaHer ırk için neredeyse aynı Karakter yaratırken, özelliklerinize dağıtacağızın 15 puan konusunda fazla tasalanmayın (çok çok büyük bir önemi yok). Ancak, dengeli bir dağılım yapmaya çalışın, bütün puanları 1-2 şeye dağıtıp işin içinden çıkmayın ve karakterinizin kuvvetli olması gereken özelliklere daha fazla önem verin.
    • Hit Points: Ne kadar fazla olursa, o kadar zor baygın duruma geçersiniz (yada ölürsünüz). Hit pointleriniz yaralandıkça (darbe alma, patlamaya maruz kalma vs.) azalırlar. Bir karakterin hit pointleri sıfırın altına düşerse bayılır, eksi onun altına düşerse ölür. Hit pointlerinizi restore etmek için tedavi olmanız gereklidir (bazı büyülerle,dinlenerek yada Healer'lara giderek tedavi olabilirsiniz)
    • Spell Points: Her büyünün bir bedeli vardır. İşte biz o bedele spell point diyoruz. Ne kadar fazla olursa, o kadar çok büyü yapabilirsiniz. Büyülerin kuvveti arttıkça götüreceği spell point'ler artar. Restore etmek için sekiz saat kesintisiz dinlenmeniz gereklidir.
    • Armor Class: Bir canavarın size ne kadar zor vuracağını gösterir. Armor Class'ınız arttıkça bi saldırıdan kurtulma şansınız artar.
    • Resistance'lar: Belirli büyü türlerine karşı olan dayanıklılıklarınızdır.








  4. 4
    InKusTe
    Usta Üye
    Skill'ler

    İlk olarak rpg çömezleri için birazcık experience, level ve skill kavramlarından bahsedeyim. M&M'de karakterlerinizin belli bir miktar deneyimi (experience) ve seviyesi (level) vardır. Karakterinizin experience'ını ve level'ını öğrenmek için, onun üzerine tıkladığınızda karşınıza gelecek stats ekranına bakabilirsiniz. Örneğin yeni yarattığınız karakterin hiçbir deneyimi olmadığı için experience'ı sıfır, level'ı bir olacaktır. Etrafta dolaşan canavarları öldürdükçe ya da size verilen görevleri yerine getirdikçe experience artar ve belli bir rakama ulaşınca (atıyorum 2000 olsun) ikinci level'a geçme hakkına sahip olursunuz.
    Bu iş kendiliğinden olmuyor tabi. En yakın şehirdeki training ground'lara (eğitim kışlaları) giderseniz, bir miktar para karşılığında eğitim alır ve level atlarsınız. Level'ınız arttıkça, bir sonraki levela geçmek için gereken experience miktarı da artar. Örneğin 2'den 3'e geçmek için 3.000 exp. gerekiyorsa, 24'den 25'e geçmek için 20.000 exp. gerekir. Karakterinizin level'ı ilerledikçe tüm özellikleri gelişir (hit point'leriniz artar, hız ve dayanıklılık kazanırsınız vs). Ayrıca, Level atlayınca skill point'ler de kazanırınız (yetenek puanları - birazdan detaylı açlama yapıcam).
    Karakter yaratırken bize 2 standart skill verilir ve 2 skill seçme hakkı tanınır. Örneğin Dark Elf'leri ele alalım. Dark Elf'lerde Bow (okçuluk) ve Dark Elf Ability (dark elf büyüleri) skilleri standarttır. Bu standart iki skill'in yanına istediğimiz 2 taneyi de biz seçeriz (neler seçmeniz gerektiğine sonra değiniyorum). Yani, karakterler oyuna 4 skill'le başlar. Oyun ilerledikçe, şehirlerdeki bazı yerlere giderek (örn. Taverna,Blacksmith) para karşılığında yeni skill'ler de öğrenebilir.
    İş öğrenmekle bitmiyor tabi, skillerinizi geliştirmeniz gerekiyor. Karakterinizin level'ı olduğu gibi, onun bildiği skillerin de bir level'ı vardır.Yeni öğrenilen skill'lerin level'ı (seviyesi) daima 1 olur. Karakteriniz Level atladığında, kazandığınız skill point'leri kullanarak skill'lerinizin level'larını da ilerletirsiniz. Bir skill'in level'ı:
    • 4 olduğunda o skill'in Expert'i (usta)
    • 7 olduğunda Master'ı (hoca)
    • 10 olduğunda ise Grand master'ı (bir skill'de gelinebilecek son nokta, hocaların hocası diyelim, ehe)
    olma şansınız olur. Diyelim ki, Sword skill'inde 4. level'a geldik ve expert olmaya hak kazandık. Bunun için Sword skill'inde Expert olmayı öğreten zât'ın evini bulup ondan para karşılığında eğitim almalıyız (hangi şehirde ve şehrin neresinde olabileceği hiç belli olmaz, karşınıza çıkmasını bekleyeceksiniz)

  5. 5
    InKusTe
    Usta Üye
    Skiller (Devam)

    Bir skill'de Grand Master olmak hiç de kolay değildir. Neden mi? Çünkü:
    1. Skill puanları ilerlemek istediğiniz level'a eşit miktarda harcanır. Yani 3. level'dan 4'e geçmek için 4, 9. level'dan 10'a geçmek için 10 skill point'e ihtiyacınız olacak. İlerledikçe işler zorlaşıyor.
    2. GM'lik öğreten hocaları bulmak oldukça güçtür. Genelde evleri cehennemin dibinden de ötede oluyor.
    3. GM olmak için karakterinizi promote ettirmeniz gereklidir (daha bunu anlatmadım)
    4. Skill'de 10. level olup Promote etseniz bile bunların yanında bazı başka özelliklerinizin çok iyi olması beklenebilir (aranan skill'e göre değişir, hız-güç-dayanıklılık gibi şeyler olabilir)
    5. Tüm bu kriterleri aşsanız bile -yinede- GM olamayabilirsiniz, çünkü bir skill'i öğrenebilmek o skill'de istediğiniz kadar ilerleyebileceğiniz anlamına gelmez. Örneğin Dark Elf'ler okçulukta (bow) Grand Master olabilmelerine rağmen, kılıç kullanmada (sword) en fazla Master, kalkan kullanmada (shield) en fazla expert olabilirler. Light Magic Skill'ini hiç öğrenemezler.
    6. Bol paranız olması gerektiğini söylemeye gerek bile duymuyorum.
    Baya kolay gözüküyor değil mi, eheh.
    Peki bir skill'de ustalaşmak ne işe yarar? (bu kadar uğraşa değiyor mu?). Adı üstünde, 'ustalaşıyorsunuz'. Yani bir skill'i ne kadar ustaysanız o kadar iyi kullanırsınız. Örneğin kılıçta master olduğunuzda, iki elinizde de kılıç taşıma şansınız oluyor. Büyülerde ustalaştıkça, büyülerinizin etkisi artıyor ve yeni, daha kuvvetli büyüler yaparak ortalığı alt-üst edebiliyorsunuz.
    Son olarak açıklamam gereken şey, promotion olayımız:
    Karakterlerimizin level'ları arttıkça bir tür değişim geçirmeye başlıyorlar. Level'ları, experience'ları artıyor, kuvvetleniyorlar, yetenekleri giderek daha ilerliyor vs. Bunlar olurken, gittiğimiz şehirlerden birinde karşılaşacağımız adamlardan biri, bize bir görev teklif ediyor. Örneğin, seyahat sırasında kaybolan Dark Elf liderini bulmamız isteniyor. Bunu yaptığımız takdirde, Dark Elf Lideri takımımızdaki Dark Elf'leri (varsa), Dark Elf'likten "Dark Elf Patriarch" lığa promote ediyor. Artık sıradan bir Elf değil, aşmış bir elf oluyoruz. Kuvvet, dayanıklılık gibi özelliklerimizde büyük bir artış gerçekleşiyor, mümkün olan skill'lerde Grand Master olabiliyoruz.
    Oyun sırasında karakterlerinizi promote etmeyi ihmal etmeyin. Ayrıca, diyelim ki takımınızda hiç Vampire yok. Bu vampire promotion quest'ini bitirmeyeceğiniz anlamına gelmez. Bu tür quest'ler (görevler) tüm takımınızın büyük miktarlarda experience kazanmasını sağlar (vampire yoksa bile).

  6. 6
    InKusTe
    Usta Üye
    Skiller - Büyü Skill'leri

    Oyunda karakterlerimize öğretebileceğimiz bir çok yetenek (skill) var. Bunların bazıları olmadan oyunu bitirmek tek kelimeyle -imkansız-. Tabi aynı zamanda öyle skill'ler var ki, oyun yapımcıları laf olsun diye koymuşlar tahminimce.. M&M'de seçtiğiniz karakter Şimdi bu skilleri 4 ayrı grup halinde ve kısaca inceleyelim.
    5* çok önemli bir skill, mutlaka GM olun, öğrenin öğretin
    4* Master yada GM düzeyinde gerekli
    3* En az Expert olarak gerekli
    2* Karar sizin... pek işe yaramaz aslında
    1* Sakın bu skill'i seçmek gibi bir aptallık yapmayın!
    Büyü Skilleri (Magic Skills)

    Bana sorarsanız büyücülük işini profesyonel büyücüler olan Cleric & Necromancer'lara bırakın. Onların dışındakiler büyü yapabilse dahi hiç öğretmeyin. (işin ustası varken kalfayla çalışmak saçma bir şey olur, ve skill point'leriniz boşa gider). Tabi lafım Ability büyüleri yapabilen karakterler için (elf, dragon, vampire) geçerli değil, çünkü onların ability büyüleri başka hiçbir ırk tarafından yapılamaz (bu arada, zorunlu haller dışında takımınızda hiçbir zaman aynı ırktan 2 farklı karakter bulunmasın dememiştim galiba, şimdi altını çizerek söylüyorum)
    • Air Magic: 4*
      Önemli büyüler: Fly, Wizard Eye, Jump, Invisiblity
    • Body Magic: 5*
      Önemli büyüler: Heal, Power cure, Protection from magic, Cure weakness, Cure poison, Cure disease
    • Dark Magic: 5*
      Önemli büyüler: Souldrinker, Armageddon, Pain reflection, Shrinking ray
    • Earth Magic: 4*
      Önemli büyüler: Stone to flesh, Telekinesis, Mass distortion
    • Fire Magic: 2*
      Önemli büyüler: Torch light
    • Light Magic: 5*
      Önemli büyüler: Paralyze, Day of the gods, Day of protection, Hour of power
    • Mind Magic: 3*
      Önemli büyüler: Enslave, Cure paralysis
    • Spirit Magic: 3*
      Önemli büyüler: Resurrection, Raise dead, Remove Curse, Preservation
    • Water Magic: 5*
      Önemli büyüler: Town portal, Lloyd's beacon, Enchant item
    • Dragon Ability: 4*
      Önemli büyüler: Flight, Fear
    • Dark Elf Ability: 4*
      Önemli büyüler: Glamour, Traveler's boon
    • Vampire Ability: 3*
      Önemli büyüler: Mistform, Lifedrain
    Dikkat ederseniz, yukarıda tüm tedavi büyülerini 'önemli büyüler' kategorisine aldığımı görürsünüz. Bunun nedeni ise şu: Oyunda sizi hasta edebilecek bir çok etken var (yaratıklar, zehirli-tuzaklı eşyalar... hatta bazen durduk yerde bile hastalanabilirsiniz.) İşte bu hastalıklar genelde şehirlerden çok uzaktayken oluyor ve üzerinde olduğunuz işi kesip şehire dönmeniz gerekiyor (bi karakterinin hastalığını uzun süre tedavi etmezseniz bu onda kalıcı etkiler bırakacaktır, ayrıca hasta bir karakter savaşma yeteneğini kısmen, bazı durumlarda tamamen kaybeder). İşte tüm tedavi büyülerine sahip olursanız (cure weakness, cure paralysis, cure insanity vs.) şehire dönmek zorunda kalmazsınız ve hastalıkları anında,yerinde tedavi edersiniz.

  7. 7
    InKusTe
    Usta Üye
    Skiller - Silah ve Zırh Skill'leri

    Silah Skilleri (Weapon Skills)

    Burada puanlama yapmıyorum. Karakterinizin ırkı hangi silah üzerinde en çok ustalaşabiliyorsa, ilk olarak o silah skill'ini geliştirin. Bu işiniz bittikten sonra, ikincil skiller üzerinde durun. Bow'u öğrenebilen tüm karakterlerinze mutlaka öğrenin. Her durumda çok yararlı bir skill'dir. Aşağıda silahların yanında onu öğrenmesini tavsiye ettiğim ırkları da yazdım.
    • Axe (balta): Minatour
    • Bow (ok): Öğrenebilen tüm karakterler öğrenmeli.
    • Dagger (hançer): Vampire
    • Mace (asa): Cleric, Troll
    • Spear (mızrak): Knight (opsiyonel)
    • Staff (değnek): Necromancer
    • Sword (kılıç): Knight, Dark elf
    Zırh Skilleri (Armor Skills)

    Karakterinizi başarıyla (minimum Master düzeyi) kullanabildiği en dayanıklı zırh türü üzerinde yoğunlaşın. Zırhların kuvvetleri azalarak şu şekilde sıralanıyor: Plate, Chain, Leather. Eğer karakteriniz yalnızca Leather zırh kullanabiliyorsa, ona yoğunlaşın (zaten başka şansınız yok). Ama diyelim ki Chain'de GM olabiliyor. Oyunun başlarında leather armor'dan başka birşey bulma şansınız olmadığından, çok fazla skill point rezil etmemek kaydı ile, karakterinize leather armor öğretin (en fazla 2-3. level). Biyerlerden Chain zırh bulduğunuzda ise bu skill'i öğrenin ve artık Leather işini unutun. Artık yalnızca onun üzerine yoğunlaşın. Shield oyun başlarında mutlaka öğrenilmesi gereken bir skill. Ama ilerledikçe önemini yitiriyor.
    • Chain Armor (zincir zırh)
    • Leather Armor (deri zırh)
    • Shield (kalkan)
    • Plate Armor (metal zırh)
    Dragonlar herhangi bir silah ve zırh kullanmayı öğrenemezler. Bu ırkı size kesin olarak tavsiye ettikten sonra böyle bir haber vermem eminim ki pek hoşunuza gitmedi. Ancak şunu da bilmelisinizki dragonların üfledikleri alevin etkisi, buradaki pek çok silahtan daha yıkıcıdır. Aynı zamanda, hiçbir zırh taşıyamamalarına rağmen onlara tanrı vergisi olan doğal zırhları da oldukça etkilidir (yaniiiii, dragonlarınızın silahlarına ve zırhlarına para harcamanıza gerek kalmayacak !!!).

  8. 8
    InKusTe
    Usta Üye
    Skiller - Diğer Skill'ler

    Diğer Skiller (Misc Skills)

    Yanında artı işareti olan skill'leri partinizden bir kişinin bilmesi yeterli olacaktır. Beş yıldızlı skill'leri mutlaka öğrenin.
    • Alchemy: 5* +
      Sihirli karışımlar hazırlamaya yarar
    • Armsmaster: 3*
      Daha ustaca silah kullanmanızı sağlar.
    • Body Building: 4*
      Hit point'lerinizi artırır.
    • Disarm Traps: 5* +
      Etraftaki 'tuzaklı' kapıları ve sandıkları açarken onları etkisiz hale getirmenizi sağlar.
    • Identify Item: 2* +
      Bu skill'i öğrenirseniz sağda-solda bulduğunuz ve ne olduklarını bilmediğiniz eşyaların işlevlerini kendi kendinize öğrenebilirsiniz (aynı işi şehirdeki dükkanlardan da yapılabiliyor - tabi para karşılığı).
    • Identify Monster: 2* +
      Karşınıza çıkan yaratıkların hit point'leri, resistance'ları gibi özelliklerini öğrenirsiniz.
    • Learning: 4*
      Kazanacağınız Experience'ı belli bir oranda artırır.
    • Meditation: 2*
      Spell point'lerinizi artırır.
    • Merchant: 5* +
      Şehirlerdeki esnaf size binbir türlü kazık atmaya çalışacaktır (bir eşya'yı normal fiyatının 10 katına satmak isteyenler bile karşınıza çıkacak). Merchant skill pazarlık yeteneğinizi geliştirir.
    • Perception: 5* +
      Bulunduğunuz yerin yakınında olan düşman yaratıkları sezinlemenizi ve daha önemlisi gizli kapıların, düğmelerin yerlerini tahmin etmenizi sağlar.
    • Regeneration: 2*
      Eğer azalmışsa, hit point'leriniz yavaş yavaş artacaktır.
    • Repair Item: 4* +
      Kullandığınız eşyalar zamanla ve diğer çevre etkileriyle zarar görür, kullanılamaz hale gelirler. Eğer Repair item skill'ini bilmiyorsanız, güzelim zırhlarınızı yada kılıçlarınızı ya sokağa atacak, yada fahiş fiyatlara dükkanlarda tamir ettireceksiniz.


  9. 9
    InKusTe
    Usta Üye
    Şehirler hakkında bilgi

    Land of Jadame adı verilen topraklarda , ikisi adada olmak üzere toplam dokuz şehir var. Şehirlerin hiçbiri birbirine benzemiyor. Dükkanlar, alacağınız görevler, karşılaşacağınız insanlar - yaratıklar... Hepsinin özellikleri şehirden şehire değişiyor. Bu özelliklerden en önemlisi dükkanlarda satılan malların kalitesi olacak. En iyi malları Garrote Gorge ve Regna'da bulursunuz. Ancak fiyatları oldukça kazık olacaktır benden söylemesi.
    Şehir listesi:
    • Dagger Wound Island (oyuna burada başlıyoruz)
    • Ravenshore(bir sonraki gideceğimiz şehir)
    • Alvar
    • Garrote Gorge
    • Murmurwoods
    • Shadowspire
    • Regna
    • Ironsand Desert
    • Ravage Roaming.
    Oyun boyunca defalarca girip çıkacağımız pek çok dükkan mevcut:
    • Silah satılan blacksmith'ler (Buradan öğrenebileceğiniz skill'ler: Weapon skilleri)
    • Zırh satılan armorsmith'ler. (Skiller: Zırh skilleri)
    • Eğitim alarak kendimizi geliştirebileceğimiz Training Ground'lar (Skiller: Armsmaster, Body building)
    • Şehirler arasında daha hızlı seyahat etmemizi sağlayan gemilere ve at arabalarına ulaşabileceğimiz docks ve caravans
    • Banka
    • Sihirli karışımlar hazırlamak için gerekecek her türlü malzemenin bulunabileceği kocakarı dükkanları: Alchemist'ler (karışım tarifleri, otlar, tozlar, büyülü tüğler vs.). (Skiller: Alchemy, ID Monster)
    • Büyü kitaplarının satıldığı Scribe'lar.


  10. 10
    InKusTe
    Usta Üye
    Şehirler (Devam)

    Şehirlerin etraflarında gelirsek, buralada ise bi ton canavar ve kötülükle dolu ıssız ormanlar, keşif edilmeyi bekleyen mağralar, kaleler, tapınaklar vs. var.
    Genelde şehirlerin içinde dolaşırken kendinizi güvende hissedebilirsiniz. Buralarda yaratıklarla karşılaşmak düşük bir olasılıktır. Ancak ne zaman ki şehirden uzaklaşmaya başlarsanız, o anda etraftaki zombilerin, dragon'ların seslerini duymaya başlarsınız (dünya yok olmaya başlamış vaziyette, haliyle kötülük de etrafta cirit atıyor).
    Kimi zaman çok kuvvetli, kimi zaman da çok zayıf yaratıklarla karşılaşırsınız. Bu aptal yaratıklar konusunda fazla tasalanmayın. Save edip öldürmeyi deneyin. Uzun uğraşlar sonunda hala öldüremiyorsanız, o sizin için kuvvetli bir yaratık demektir. Boşverin ve oradan uzaklaşın, nasıl olsa birgün onu öldürebilecek seviyeye geleceksiniz. Yaratıkların yoğunlaştıkları alanlarda genelde tapınakları, mağraları yada kaleleri bulunur. Oyun yapımcıları bu yapıların hiçbirini iş olsun diye koymazlar. Mutlaka içlerinde size verilen (ya da verilecek) bir görevi bitirmek için gerekli şeyler vardır (bir eşya, bir yaratık, konuşmanız gereken bir insan vs. ). Buda demektir ki öyle yerlere girdiğinizde yapacaklarınız, sadece katliam çıkarıp aval aval dolaşmaktan ibaret olmamalı. Bulacağınız sandıkları açın , gizli bölmelere bakın... Ne bileyim işte, dikkatli olun yani. Yoksa ilerde başınız çok ağrır (bir şeyi bulamazsanız vs.).
    Sırası gelmişken 'sandık' işini anlatayım. M&M oynarken içleri altın,değerli eşya, anahtar gibi şeylerle dolu olan deabartısız binlerce sandık bulacaksınız. Bu binlerce sandıktan tuzaksız olanlarının sayısı 10-20'yi geçmeyecektir. Disarm Trap skill'inizi yeterince geliştiremezseniz, her defasında bu sandıklar patlayacak ve karakterleriniz gereksiz yere yara alacak ya da ölecektir. Uzun lafın kısası: Mutlaka Disarm Trap'de uzmanlaşın ve sandıkları Disarm Trap bilen karakterinize açtırın.

  11. 11
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: Might & Magic VIII: Day of the Destroyer Rehber

    Reklam



    Oyunun başlarında yapacaklarınız

    Yaz, yaz olayı bitirmedim ve bende ilk başlarda düşündüğüm tam çözüm fikrinden direkt olarak caydım. Bunun yerine, oyuna başladığınız Dagger Wound Island'dan kurtulana dek yapmanız gerekenleri yazmaya karar verdim (sorunuz olursa hitman@netlane.com'a mail atmanız yeterli olacaktır). Başlıyoruz:
    Dagger Wound Island'a gelen bir ticaret karavanını korumakla görevliyiz. Karavan Dagger Wound'a ulaşıyor ve tam bu sırada bizim meşhur büyücü Escaton dünyayı birbirine katacak büyüyü yapıyor. Bu büyü yüzünden, heryerde olduğu gibi Dagger Wound'da da doğal felaketler başlıyor (catalclysm). Bu da yetmezmiş gibi Regna'lı korsanlar adayı yağmalamaya geliyor. Her taraf savaş alanına dönmüş vaziyette. Muhafızlar korsanlarla çatışmakla meşgul. Ada yöneticisi bizden yardım istiyor ve olanları Ravenshere'daki Alvar ticarethanesi (oyundaki büyük ve etkili bir dernek) temsilcilerine iletmemizi, onların korsanlara ve facialara belki çözüm bulabileceğini söylüyor. Bizde tabi direk yola koyuluyoruz. (desem yalan olur, ehe) İşler bu kadar kolay değil. Ravenshore'a gidebilmemiz için yapılması gereken bi ton şey var. Bunlardan mutlaka yapmanız gerekenler şunlar
    1. Rahip Frederick Talimere'i bulmalıyız (adanın merkezindeki evlerden biri).
    2. Merkezdeki portallar'dan birini çalışır hale getirip (biri zaten çalışıyor, diğerini bulduğunuz iki taşı kullanarak tamir edeceksiniz) bulunduğunuz adanın bir yanındaki adaya gitmeliyiz.
    3. Burada göreceğimiz Temple'ın ön kapısından girip, arka kapısından çıkacağız (bu işi benim söylediğim kadar kolay zannetmeyin).
    Bu çıktığımız kapıdan Ravenshore'a gitmekte kullanacağımız gemiyi görürsünüz. Ancak, ona binmeden önce şunları da okuyun mutlaka:
    Bu yukarıda saydığım 3 işi bir anda yapma telaşına girmeyin. Adalarda bol bol dolaşın, takımınıza karşılaştığınız tüm NPC'leri katın(NPC'ler genelde sıradan evlerde yaşarlar), insanlarla konuşun, görevler alın. Görevlerden adada bitirebilecekleriniz varsa (ki var), bu görevleri bitirmeye çalışın. Etrafta dolaşan korsanları öldürün, experience-para kazanın. Eğitim yaparak level atlayın, yeni skiller öğrenin, daha iyi silahlar ve zırhlar satın alın. Tavernada acromage oynayın.
    Adada yapacak işiniz kalmadığına emin olduktan sonra, gemiye binebilirsiniz. Gemi sizi Ravenshore'a götürecek. İndiğiniz yerin biraz ilerisindeki büyük binadaki (Merchant's of Alvar temsilciliği) adamla konuşun ve ona elinizdeki zarfı verin. Ondan yeni quest'inizi alın ve günlerce-haftalarca bitmeyecek bu oyunun derinliklerine doğru kendinizi bırakın.

  12. 12
    InKusTe
    Usta Üye
    Son tavsiyeler

    1. Unutmayın ki, bu oyunda aceleci olmak kendi zararınıza olacaktır. Oyundaki tüm canavarları öldürecek güce erişmeniz çooooooooook uzun sürecektir. Birkaç kere, hatta defalarca ölmek şevkinizi kırmasın. Sabırsızsanız, Fifa veya Nba türü oyunlardan hoşlanıyorsanız hiç başlamayın.
    2. Bol bol save edin (quick save tuşu F11)
    3. Garrote Gorge'daki mağrada olan Ithilgore adlı dragon'u ne kadar çabuk bulursanız ve takımınıza katarsanız sizin için o kadar iyi olacaktır. Bu işi geciktirmeyin.
    4. Alchemy skill'ini hafife almayın, çok işinize yarıyor.
    5. Aradığınız birşeyin yerini bulamıyosanız (başınıza bol bol gelecek), bu etrafta olan gizli bir buton'u yada kapıyı göremediğinizden olabilir. Perception skill'inizi geliştirin
    6. Quest'leri çok iyi okuyun ve not alın, çünkü yazan önemli detayları bir daha göremiyorsunuz.
    7. Şehirlere gittiğinizde önce ufak bir keşfe çıkın. Tüm çevreyi dolaşın ve size önemli yada bulunması zor gelen yerleri haritanız üzerinde işaretleyin
    8. Adventurer's Inn de kalan ve size katılmayı bekleyen NPC'leri bir güzel soyun! Hayır şaka yapmıyorum, bu adamlara ihtiyacınız olmasa bile üzerlerindeki değerli eşyalara (yada en azından onları satınca alacağınız paraya) ihtiyacınız vardır. Bi de karakter 50. level falansa yaşadınız valla !
    9. Sağda solda bulduğunuz Artifact ver Relic'leri sakın satmayın. Onlara çok ihtiyacınızın olacağı durumlar olabiliyor. Satacaksanız bile Merchant skill'de GM olmadan böyle bir şeye kalkışmayın, yazık olur...
    10. Oyunda herhangi bir sandığın içine (mesela Ravenshore'daki Merchants Guild sandıkları olabilir) güvende olsun diye bir eşya bıraktınız ve yok oldu (oyundaki bir bug). O zaman bana mail atın ne yapmanız gerektiğini size söylerim.
    11. Uçmanın büyük bir avantaj olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Şehirlerin etrafındaki yaratıklarla savaşırken (kapalı olmayan alanlarda) size büyük avantaj sağlıyor. Bide karşınızdaki yaratıklar missile attack yapamıyorsa, işiniz iş.
    12. Armagedon büyüsü (Dark Magic) şehirlerdeki yaratıklar için birebir. Bundan kendinizde zarar görürsünüz ancak her seferinde Heal (yada mümkünse Power Cure) kullanarak etraftaki tüm yaratıkları bi güzel temizlersiniz.


+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 Sonuncu8Sonuncu9
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi