Atlantis III: The New World Rehber

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Oyun Rehberi Bölümünden Atlantis III: The New World Rehber ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    Atlantis III: The New World Rehber

    Reklam



    Atlantis III: The New World Rehber

    Forum Alev
    Not: Arada oyunu kaydetmeyi unutmayın yoksa başınıza ummadığınız şeyler gelebilir. Bizden demesi. Örneğin mavi Windows, okumayan CD-ROM, klavyeye dökülen kola, ansızın dellenen arkadaşınız, TEK, anneniz, sevgiliniz vs :)

    Öykümüz 2018 yılında Peru'da geçer. Bunu zaten oyunun başındaki demo dan anlayacaksınız. Anladıysanız oyuna başlayalım artık...

    İlk olarak envanterinizde (sağ klik) bir adet çubuk ve bir adet disk bulacaksınız. Konuşmaları klavyedeki boşluk tuşu (space bar) ile geçebilirsiniz. Fakat bu size önemli bazı bilgileri atlamanıza neden olabilir, demeyelim olur! (bize oldu kafaları yedik)

    Bölüm 1

    Kendinizi bir çölde bulacaksınız. Ama ne çöl, her yer dağlık. Şöyle etrafınızı bir gezin. Zaten 2 ya da 3 yol var gidebileceğiniz. Karşınıza bir kamp yeri gelecek. Sakın kampın önündeki o tipsiz herifle konuşmayın, yoksa oyun başlamadan biter. Sağ tarafınızdaki yoldan devam edin. Sonra sola dönün ve demoyu izleyin. Demoyu izledikten sonra ileriye devam edin sağ tarafınızda bir mağara göreceksiniz. İçeri dalın ilerleyin. Karşınızda bir boyut kapısı göreceksiniz. Yere baktığınızda karşınızda ilk puzzle duruyor işte. Oyunu bırakmanız için son şansınız!

    Envanterinizi açın (sağ klik) diski yere bırakın. Sonra çubuğu da onun üstünde kullanın, alın size bir topaç. Puzzle çözmek için topacı sırayla; sol el, kafa, sağ el, sağ ayak, sol ayak üzerinde kullanın ve yıldızınız parlarsa şöhret olabilirsiniz :) Boyut kapısını açtınız haydi içeri! Bir Mısır mezarı içindeyiz. Sol tarafa ilerleyin ve duvarda içinde bir göz bulunan bir yıldız anahtar bulacaksınız. Tabi bu da bir puzzle. Ben bunu sağa sola rasgele çevirerek açtım. Ama bir yolu vardır elbet bir saniye bi bakayım... Buldum! sol, sağ, sağ, sol, sağ.

    Puzzle çözüldüğü zaman mezarın içinden başta birşey yapamayacak kadar salak görünen ama kıymetini kaybettikten sonra anlayacağınız bir eleman çıkacak. Zaten kovsanız da gitmeyecek :) Mumyanın adı Psycopomp, psikopat gibi bişey yani. Onunla her konuda konuştuktan sonra sağ tarafta köşede yerdeki kuşu envanterinize alın. Bu sizin çıkış anahtarınız olacak. Daha sonra kapıya gelerek kuşu kapıda kullanın ve mezardan dışarı çıkın. Elemanla diğer iki konu hakkında konuştuktan sonra kayığa binin ve işte Mısır'da Keops Piramidi'ne yakın bir yerlerdeyiz.





  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: Atlantis III: The New World Rehber

    Reklam



    Şimdi içeri girip firavuna benzeyen adamla konuşmanız gerek. Ama sadece kendisi hakkındaki diyaloga yanıt verecek. Böylelikle haritanız açılmış olacak; artık haritanıza bakabilir, istediğiniz yere uçabilirsiniz. Öncelikle sfenksin (aslan tipindeki heykel) ayak ucunda ki yere gidip sandıktan haçı alın. Haritanızı açın sfenksin kuzeyindeki mabede gidin orada İsis'i göreceksiniz amma ve lakin o sizi takmayacak. Ancak duvardaki şifreyi çözerseniz (burada çözülmüşü var :)) sizinle konuşacak.



    Yazı sırası da

    1- Osiris ....
    2- Seth ....
    3- During ...
    4- All the guest ....
    5- Before Osiris ...
    6- Isis seeks ....
    7- She hides ...
    8- He finds ...
    9- The faithful ...
    10- She put ...
    11- After that ...
    12- Who one.

    * Arkadaşlar bu hikayeyi çözerken kafaları yedik hatta mısır tarihini bile araştırdık. Hatta ben yaz okulumun vize sınavına bile geç kaldım..... :)

    E artık koyarsınız herhalde! Neyse sonra Isis size bir adet talisman verecek onu da envanterinize alınız. Sonra 3 numaralı bölgeye gidin, yani sahile ve oradaki çocuğa talismanı verin. O da size bir adet terazi ve bir de stone verecek. Daha sonra haritada 4 nolu bölgeye, yani sfenks'in güneyindeki bölgeye gidin. Merdivenlerden çıkınca karşınıza bir tabut çıkacak. Sola dönerek elinizdeki teraziyi duvardaki çivide kullanın; terazi duvara asılacak. Daha sonra tabutun önüne gelerek almış olduğunuz stone ile tabutu açın ve içindeki kuş tüylerini alın. Sonra terazinin olduğu bölgeye geri gidin ve terazide tüyleri tartın.

    Bizim işimize yarayacak olan tüy en ağır tüy. En ağır tüyü de bulduktan sonra haritada 5 numara ile işaretlenmiş bölgeye gidin. Burayı hatırlıyor olmanız lazım. Bizimle konuşmaya tenezzül etmeyen firavun kılıklı amcamın yeri :) burada sol tarafa tüyü koyun ve demoyu izleyin, sonrada sağ tarafa haçı koyun ve demoyu izleyin. Yıllardır söylenen "seni leylekler getirdi" sözünün ne kadar doğru olduğunu anlayacaksınız. Sonra dışarı çıkın ve haçı almış olduğunuz 1. bölgeye geri giderek ekinizde bulunan böcekli kutuyu kutunun yanında açın ve demoyu izleyin. Amma çok demo var diyeceksiniz ama bence demeyin.

    Sonra boyut kapısından içeri girin. Dışarı çıkın arkadaşınızı esir aldıklarını göreceksiniz. Kel adamla konuşun, sonra bir sürü demo izleyeceksiniz. Daha sonra kristalden yapılmış bir kurukafayı adam ortaya koyacak, onu alın ve kuru kafanın içindesiniz! Evet artık yoğun bir bilmece çemberinin içindesiniz. Bu labirentten kurtulmak neredeyse imkansız, çünkü her bölüm bu labirentle bağlantılı.

    Şimdi dostumuz yunus'u bulup konuşun ve yunusun hemen sağındaki hava kabarcığı olan giriş kapınızı bulup eve geri dönün. Sonra sütunun üzerindeki mısırlı adam resmini tıklayıp gene demoyu izleyin. Odaya bakın havada asılı rüzgar çanı bulacaksınız, bulamazsanız yunusa geri gidip geri gelin. Sonra çan size altıgen şeklinde boyutlar arası geçiş yapacağınız bir envanter verecek. Bu boyut anahtarında 3 kısım mevcut. Çiçekli olana bastığınızda kırıldığını göreceksiniz. Sakın üzülmeyin önemli değil. İlk olarak buzullara gideceksiniz.







  3. 3
    InKusTe
    Usta Üye
    Bölüm 2

    Demoyu izlediğinizde bir yerli amcamın koca bir mamutu öldürmeye çalıştığını fakat bu işte pek başarılı olmadığını göreceksiniz. Mağaraya girdikten sonra ilerleyin. Ama birden ayağınız takılıp bir boşluğa düşeceksiniz. Hatun milletinin büyük avantajları sayesinde hatunun ruhu geri gelecek. Şimdiki amacımız hatunu dirilterek bizim avcının mızrağını düzgün atabileceği aleti bulmak olacak.

    Şimdi dirilen ruhunuzu arkaya döndürerek kayada duran oyuğun içine girin. Burada yerde önceden yakılmış fakat sönmüş olan ateşi envanterinizdeki çubuk sayesinde yeniden yakın. Ve etrafınızda bir sürü kurt belirecek. Korkmayın, hepsi duvardaki gölgeler. Yalnız bu gölgeler renkli renkli. Amacımız tek beyaz kurdun sağlam kalmasını sağlamak. Bunun için önce siyahla kırmızı kurdu, sonra kırmızıyla yeşil kurdu, daha sonra da yeşille griye benzer kurdu dövüştürün. En sonunda da geriye beyaz kurtla kalan kurdu dövüştürün. Böylece beyaz kurdu serbest bırakmış olacaksınız. Artık beyaz kurdun size göstermiş olduğu yerden geçebilirsiniz.

    Sudan çıktıktan sonra ilerleyin ve yerdeki kütük parçasını alın. Biraz daha ilerledikten sonra önünüze gelen ağacın dibine bu kütüğü bırakın ve ağaca çıkarak karşıya geçin. Karşıda sizi bir kaplan bekliyor. Hemen önünüzde duran taşı alın. Sonra kaplanın yanına gidip kaplan tam ağacın oradayken kafasına doğru atın. Kaplan sizin üstünüze atlayacak ama yerdeki bataklığa düşecek. Böylelikle kaplandan kurtulmuş olduk. Sonra hemen sağınızdaki ağaç dalını alın ve sol taraftan ilerleyin. Sakın sağ taraftan gitmeyin yoksa sizde güm bataklığa düşersiniz.

    Sonra taşın önünde, almış olduğunuz dalla karşıya geçin. Karşıda kurtarmış olduğunuz beyaz kurdu göreceksiniz. Hemen soldaki yoldan aşağıya inin. Birden bir kurt hırlaması duyacaksınız. Bunu duyar duymaz tekrar hızlı bir şekilde gelmiş olduğunuz yoldan beyaz kurdun yanına gidin. Böylelikle beyaz kurt bize yardım ederek siyah kurdu öldürecek. Tekrar kurtla karşılaştığınız yere giderek ilerlemeye devam edin. Siyah kurdu görmüş olduğunuz yerden uzun sopayı alın. Bununla karşı tarafa bir uzun atlama yapacağız. Karşıya geçtikten sonra adanın ucuna kadar ilerleyin ve kütük yardımıyla karşıya geçin. Taştan patikayı izleyerek en yukarı çıkın. Burada uzay mekiğine benzeyen bir yapı ile karşılaşacaksınız. Onun içine girin.

    Aracın içinde gene bir kristal kuru kafa ve mızrak ucu bulacaksınız. Önce mızrak ucunu alıp, sonra kristal kuru kafanın içine girin. Burada tekrardan yunusu bularak ondan koridor şifrelerini alın. Sonra kabarcıktan kristale girmiş olduğunuz gemiye geri dönüp dışarıya çıkın. Patikadan aşağıya inerken duvarda bir kurt resmi göreceksiniz. Onun içine girerek mağaraya tekrar geri dönün. Şimdiki amacımız bedenimizi canlandırmak.

    Aşağıya indiğinizde mağaradan çıkın ve ölü vücudunuzun olduğu ana salona gelin. Burada zaten 3 geçit var bunlardan biri gelmiş olduğunuz kurt inine, biri yukardaki mağara adamının yanına diğeri de ölü bedenini kaldırmak için alacağınız element taşlarının olduğu odaya açılıyor. Ama tabi taşları öyle kolay alacağınızı sanmayın. Odaya geldiğinizde ortada duran taşın üstüne çıkıp duvardan geçen keçi ve koyunları vurmak olacak. Her vurduğunuz hayvan size bir element taşı verecek. Bu taşlar; Su, ateş, toprak ve hava. Yani tam 4 tane. Keçileri vurmak için yerden mızrağı alın. 4 keçiyi de duvarda öldürdükten sonra ana salona gelerek ölü bedeninizin etrafına bu taşları doğru bir şekilde yerleştirmeniz gerekiyor. Doğru sıralama aynen şöyle;

    Sol bacağın olduğu bölüme "Ateş" taşı.
    Sağ bacağın olduğu bölüme "Toprak" taşı
    Sol kolun olduğu bölüme "Hava" taşı
    Sağ kolun olduğu bölüme ise "Su" taşı

    Böylelikle ölü bedeniniz dirilecek. Sonra yukarı adamın yanına çıkın ve elinizdeki mızrak ucunu adama verin. Sonradan anladım ki bu bir mızrak ucu değilmiş :)







  4. 4
    InKusTe
    Usta Üye
    Evet, tekrar merhaba arkadaşlar buradaki ilk hedef görmüş olduğunuz merdiveni alıp geri gelmektir ama daha başlar başlamaz bir kedi yüzünden işlerin bozulması an meselesidir. Bu yüzden küfeden çıkınca sağdaki küfenin kapağını açarak rüşvetçi kediye balık sağlamanız gerekli. Sonra sağa doğru gidin, yerde bir taş göreceksiniz onu alın çünkü onu sola atıp sağdaki merdiveni gidip alacak ve geri geleceksiniz. Sonra merdiveni arkanızdaki balkona dayayıp yukarı çıkın; uyuz kedi bırakır mı? Hemen hızlıca karşıdaki odaya girin. Yoksa bekçi çok okkalı biri gibi görünüyor. Sonra ileride ömür boyu dırdırından kurtulamayacağınız bir hatunu göreceksiniz, demoyu artık izleseniz de olur izlemeseniz de.

    Daha sonra bahçeye çıktığınızı göreceksiniz. Arkanıza dönüp merdivenden çıkıp düz ilerleyin ve sopayı alın. Geri dönüp havuzun maymun olmayan tarafına gidin, havuzun ortasına geldiğinizde sol tarafınızda asılı duran muzlara değnekle vurarak muzu düşürün. Muzu yerden alıp havuzun diğer tarafındaki maymuna verin, böylelikle üç renkli büyüyü alacaksınız. Sonra dimdirek ilerleyin, tüylü bir hayvan ya da ona benzer bişe göreceksiniz. Tabi hemen atlamayın, onun hemen solundaki büyük beyaz inciyi alın. Sonra çıkıp sola dönün karşınızdaki kubbeli yere gidin ve oradaki testinin boşluğuna inciyi koyun. Evet, merhaba yeni puzzle. Bu puzzle da incileri, renkleriyle sırasıyla resimdeki gibi yerleştirerek boynuzlu atı harekete geçirip çıkışa yöneltmek.



    Sonra muslukta onun boynuzunu almış bir şekilde kendinizi bulacaksınız, onu da envanterinize alarak devam edelim. Geri dönün ve köşedeki küçük yer lambasına benzeyen şeye atın boynuzunu sokun. Böylece bizim tüylü şeyi kafese almış olacaksınız. Tüylü yaratığın yanına gidip elmasları alın. Sonra tek tek bahçenin çeşitli köşelerine dağılmış olan üç harem odasını bulun. Aldığınız büyüler sayesinde bekçileri geçeceksiniz. Sonra her renge ait harem odasında bulunan hatuna kendi rengindeki elması verin.

    Mavi hatundan ilk kapının anahtarını, yeşil hatundan puzzle'da gerekecek haritayı, kırmızı hatundan da ikinci anahtarı alıp meydanın göbeğindeki yere çıkın. Zaten gelip geçerken kilitli olduğunu gördüğünüz o kapıyı ilk kilitle açın. Evet bulmacamızın muzip karakterini görüyorsunuz. Burada amaç o muzip yaratıktan önce zirveye ulaşmak. Bunun için ananasları su aygırlarına atarak ilerliyorsunuz yılanlı basamaklar tuzak olup sizi bir alt kata yollar. Güneş sembolü taşıyan basamak sizi bir üst kata fırlatır. Ayrıca ay basamağı da sizi bayağı bir ileriye götürecektir. O basamaklara gelebilmek için doğru zamanda hindistancevizini atıp doğru sayıda su aygırı vurmanız gerekli. Hadi kolay gelsin zirvede görüşürüz! Evet zirveye vardık.

  5. 5
    InKusTe
    Usta Üye
    Burada kapıyı hatunun verdiği diğer anahtarla açınız. Uçan halı sizi doğru kristale götürecek. Ben demiştim size değil mi? Bu kristalden daha çok çekeceğiz arkadaşlar. Neyse tabi kristali iki büyücü koruyor, şimdi onların büyülerini aşalım. İlk olarak kapıdaki kobraları ekarte etmek zorundayız. Nasıl mı yapıyoruz? Kobralar sizi bir yıldız bulmacasının içine bırakacak. Yıldız bulmacası iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada resimdeki gibi yıldız gruplarını oluşturun. İlk sarı yıldız grubu sonra sırasıyla yeşil, turuncu, mavi, kırmızı yıldız grubunu oluşturun sonra ikinci aşamada resimdeki sırayı takip edin.




    Şimdi sırada diğer puzzle var. Kutudaki çekmeceleri resimde numaralandırılmış olan kutuları seçerek açabilirsiniz. Aşağıdaki kutulardan kırmız noktaları alın. Sonra dolabın döndüğünü göreceksiniz. Şimdi de karşınızda kırmızı noktalı bir dolap göreceksiniz onu da ilk resimden bakabilirsiniz.




    Sonra dolap açılacak ve lamba ile yanında bir bez gibi bir şey bulacaksınız. Bezi lambaya sürün, lambanın cini ortaya çıkacak ve size bir gül verecek, tabi bir de yanında sonunda ulaşmaya çalıştığınız kristal kuru kafamızda olacak. Onları alın ve kuru kafaya girerek bizim yunusu bulun. O size koridorlar odasının son şifresini verecek (1. sağ kapı, 6. sol kapı).

    Daha sonra kendinizi ilk kristale girdiğiniz odada, kelin yanında bulacaksınız. Sonra tekrar kristale girin ve koridorlara gireceğiniz kabarcıkları bulun ve koridora dalın. Koridorda sırası ile; Sola 1. kapı, sağa 2. kapı, sola 4. kapı, sola 3. kapı, sağa 1. kapı ve son olarak da sola 6. kapıya girin.

    Kendinizi güzel bir bahçenin içinde bulacaksınız. Burada sizi yaşlı bir kadın ile adam karşılayacak. Burası da biraz karışık ama çözeriz merak etmeyin. Yaşlılarla belirli kurallara göre sohbet edeceksiniz yoksa her daim başa dönerek "welcome welcome" diye sizi çağıracaktır. Önce kadınla eşi hakkında konuşun (2. ikon), sonra adam sizi çağıracak ona doğru ilerleyin. Onunla önce kristal kafa tası hakkında konuşun. Sonra kendiniz hakkında konuşun ve son olarak dünya hakkında konuşun. Sonra kadın sizi yanına çağıracak. Onunla da network (en alttaki oklu ikon) ve son olarak omega staff (en üsteki asa) hakkında konuşun. Böylece stafın yerini öğrenmiş olacaksınız.

    Sonra geliş noktanıza yeniden gidip suya doğru imlecini gördüğünüzde suya dalın. Staf elinizdedir. Sonra çıkan demoda kel adamın size silah doğrulttuğunu göreceksiniz. Adamdan kurtulmak için almış olduğunuz omega staf'ı envanterinizden seçin ve stafın içine girerek labirente geldiğinizi göreceksiniz. Hiçbir yere gitmeden karşınızda bulunan kabarcıklardan birine, yani arkadaşınızın esir bulunduğu kabarcığa girin. Burada ilk olarak sol taraftaki çadırın üzerinden el fenerini alın. Sonra karşınızda bulunan gardiyana bu el feneri ile vurun. Sonra yere yığılan adamdan anahtarı ve bıçağını alın. Sonra adamınızı aldığınız bıçakla kurtarın.

    Hemen yanındaki direkte asılı olan çantadan diğer anahtarı alın. Bu anahtarlardan biri cipi çalıştırırken diğeri de üstündeki silahı çalıştırıyor. Sonra adamınızla tüm konular hakkında iconlar sönene kadar konuşun. Sonra cipe gidin ve elinizdeki anahtarların sadece biri silahı çalıştırmakta doğru anahtarı seçtikten sonra cipinizle adamları hallediyor ve bu bol demolu oyunu küçük bir demo ile sonlandırmanın keyfini çıkartıyorsunuz.

+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi