Cuma namazı nasıl kılınır?

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 Sonuncu8Sonuncu9
İslami Konular ve Namaz Bölümünden Cuma namazı nasıl kılınır? ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    mumsema
    Özel Üye
    Reklam

    Cuma namazı nasıl kılınır?

    Reklam



    Cuma namazı nasıl kılınır?

    Forum Alev
    Cum'a Namazı Nasıl Kılınır?


    Cuma Namazı tek başına kılınmaz. Öğle vaktinde cemaatle kılınır.
    Öğle ezânı okununca,

    Hemen dört rek'at Cum'a namazının ilk sünneti kılınır.

    Niyet ederken "Niyet ettim, Allah rızası için Cuma Namazının ilk sünnetini kılmaya" denilir.

    Bu namaz aynı öğle namazının sünneti gibi kılınır. Yani bütün rekatlarda Fâtiha ve zamm-ı süre okunur.

    İlk oturuşta sadece Etteahiyyatü okunur. Son oturuşta "Etteahiyyatü, Allahumma Salli, Allahumme Barik, Rabbena duaları okunur.
    Sonra, câmi' içinde, ikinci ezân okunur.

    Sonra, İmam hutbe okumak için minbere çıkar. Hutbe okunur.
    Hutbe okunurken cemâ'atin namaz kılması ve konuşması harâm olur. Hatîb efendi duâ ederken, cemâ'at sesli âmîn demez. İçinden sessiz denir. Namaz kılarken yapması harâm olan her şey, hutbe dinlerken de harâmdır. Hutbe okunup bittikten sonra müezzin kamet getirir.

    Sonra, cemâ'at ile iki rek'at Cum'a namazının farzı kılınır. Bu namaz aynı sabah namazının farzı gibi kılınır. Niyet ederken şöyle denilir: "Niyet ettim, Allah rızası için Cuma namazının farzını kılmaya, uydum hazır olan imama""

    Sonra, dört rek'at son sünneti, Niyeti şöyledir: "Niyet ettim Allah rızası için Cuma namazının son sünnetini kılmaya". Bu sünnetde aynı ilk sünnet gibi kılınır.

    Böylece esas itibariyle Cuma namazı farzı ve sünnetleriyle birlikte kılınmış olur.




    Bundan sonra, Âyet-el-kürsî ve tesbîhler okunup, duâ edilir.



  2. 2
    Mattet
    Usta Üye

    --->: Cuma namazı nasıl kılınır?

    Reklam



    abi bazıları 2 rekat cuma namazını
    kıldıkktan sonra oglen namazının farzını kılmadan camıden gıdıorlar sizce bu dogru bı davranısmıdır?







  3. 3
    mumsema
    Özel Üye
    Alıntı mattet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi bazıları 2 rekat cuma namazını
    kıldıkktan sonra oglen namazının farzını kılmadan camıden gıdıorlar sizce bu dogru bı davranısmıdır?
    kastettiğin "Zuhri ahir" denilen 4 rekat o günkü öğle namazıdır

    bu sadece Türkiyede olan bir namaz ve hep tartışılan bir namaz olmuştur. (efendimiz ve sahabileri zamanında olmadığı için)
    Diyanet işleri başkanlığı "islam ilmihali"ne bir bakın bunun kılınmasının gereksiz olduğunu güzelce izah etmişlerdir.

    ama ictihadi bir namazdır ne kılanlara ne de kılmayanlara bir şey demiyoruz

    http://www.yudumla.com/forum/cuma_namazi_ve_zuhri_ahir_din_isleri_yuksek_kurulu _fetvasi-t67191.html?t=67191


    Zühr-i Ahir namazı Cuma namazından sonra şartlarının yerine getirilmemesi veya başka nedenden dolayı farz derecesinden bir namaz kılınması gerekirmi? Bu namaza zühr-i ahir mi denir? Zühri ahir namazı nedir?

    CEVAP: Cuma farzı dışında efendimiz çoklukla sadece iki veya bazen de dört rekat nafile kılardı. Zuhru ahir diye bir namazı asla kılmamıştır. Çünkü bu namaz "öğle namazının farzı"dır. İki farz bir arada olmaz. Fakat Emeviler döneminde bazı alimler onların ardında kıldıkları cumaların sahih olmadığından yola çıkarak öğleyi de kılmışlardır. durum budur.

    Mustafa islamoğlu

    Kaynak: http://www.mustafaislamoglu.com/haber_detay.php?haber_id=164

    http://www.yudumla.com/forum/cuma_namazi_ve_zuhri_ahir_din_isleri_yuksek_kurulu _fetvasi-t67191.html?t=67191








  4. 4
    Mattet
    Usta Üye
    bılgılerınız ıcın tesekkurler abi
    Allah razı olsun...

  5. 5
    mumsema
    Özel Üye
    Alıntı Mattet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bılgılerınız ıcın tesekkurler abi
    Allah razı olsun...
    amin cümlemizden Mattet:)

  6. 6
    Şem'a
    Üye
    Teşekkür ederim.. Allah razı olsun

  7. 7
    tevhit06
    Yeni Üye
    Cuma namazı ve O günkü öğle namazı
    Cuma namazından sonra öğle namazı kılmak caiz değildir. Zira malum olduğu üzere Allah’ü teala kullarına bir vakit içerisinde iki farz namazını aynı anda farz kılmamıştır. O halde her kim içinde Cuma namazı kılınan bir cami ve mescitte bulunuyorsa Cuma namazını mutlaka orada cemaatle kılmalıdır. Bununla birlikte bazı şartlar yerine gelmediği için Cuma namazının geçersiz olduğunu düşünüyorsa bu durumda Cuma namazını kılması caiz değildir. Çünkü bu yanlış ta olsa söz konusu kişinin düşüncesine göre meşru olmayan batıl bir ibadete başlamak demektir. Buda Allahu Tealaya bir isyandır. Bu kişi Cuma namazının geçersiz olduğunu bile bile bu namazı kılacak olursa, öğle namazını kılmak onun boynunun borcu olur ve kılması gerekir. Bu kişinin Cuma namazı kılmak için başka insanlarla cemaat oluşturması caiz değildir. Çünkü yaptığı bu iş kendilerinden önce Cuma namazı kılan Müslüman kardeşleri ile bu kimseler arasını ayırmak anlamına gelir.
    Eğer kişi kıldığı Cuma namazının sıhhatinden eminse, bu namazdan sonra ne münferiden ne de cemaatle ayrıca bir öğle namazı kılması caiz olmaz. Çünkü bu uygulama ile o, dinen zaruri (bazı fakihlere göre ise kati) olduğu bilinen bir bilgiye muhalif hareket etmiş olur.
    Ne sahabilerden ne de müctehit selef imamlardan birinin Cuma namazından sonra öğle namazı kıldıklarına dair her hangi bir rivayet bize ulaşmış değildir. İmam Şafii Bağdat’a geldiğinde orada bir çok cami ve mescit bulunmaktaydı. Ancak ondan, Cuma namazından sonra öğle namazını kıldığına dair bir rivayet gelmemiştir. Eğer böyle bir rivayet olsaydı bile, kendisinin bu davranışı izlenecek, sünnete uygun bir tutum olmazdı.
    Cuma namazından sonra öğle namazını kılan kimseler “
    yaptığımız ilave namaz gibi hayırlı bir husustadır.” Demek suretiyle meseleyi önemsememezlik etmesinler. Çünkü bu yaptıkları Allahu Tela’nın öngörmediği bir ibadeti ihdas etmek anlamı taşıyacağından büyük bir tehlike arzetmektedir. Yegane Şari (Kanun ve yasa koyucu) yüce Allah’tır. Her kim dinde yeni bir şey ihdas etmeye kalkışırsa, Uluhiyet ve Rububiyet konusunda kendisini Allah’a ortak yapmış sayılır. Kimde böyle bir davranışı sergileyen kimseyi onaylarsa onu Allah’a ortak edinmiş olur. Nitekim Allahu Teala şöyle buyuruyor:

    Yoksa onların, dinden, Allah’ın izin vermediği şeyleri dini kaide kılan ortakları mı var?” Şura 21
    Peygamber (s.a.v.), Allah’ı bir taraf bırakan haham ve rahipleri rabler edinen ehl-i kitabı şöyle tanımlamaktadır:
    “Onlar, onlara (Yahudi ve Hıristiyan din adamlarına) tapmıyorlardı. Ancak onların kendilerine helal kıldığını helal sayıyorlar, yasakladıklarını da haram sayıyorlardı.”[1]
    Seyh Muhammed Şemsu’l – Hak El Azim Abadi şöyle demiştir:
    Cuma namazı öğle namazı yerine geçtiğinden Cuma’dan sonra ayrıca öğle namazının kılınması caiz değildir. Sahabelerden, Tabiinden, Tebe-i tabiinden müctehit ve muhaddis imamların hiç birisinden Cuma namazından sonra öğle namazı kıldığı veya böyle bir namazı emrettiği yolunda her hangi bir rivayet gelmemiştir. Cuma namazından sonra öğle namazının ihtiyaten kılınması, bu namazı kılan kimseyi günahkar yapan bir bid’attir. Kenzu’d Dekaik adlı eserin şerhi niteliğindeki el-Bahru’r Raik’ta da görüldüğü üzere söz konusu bid’ati Hanefilerin muteahhir ulemasından bazıları çıkartmıştır.[2]
    Ebu Muaz

    Seyfullah Erdoğmuş - Sahih İlmihal
    [1] Tirmizi (3095), İbn Cerir tefsir 1/81 hadis yolları ve şahitleriyle birlikte hasen derecesindedir.
    [2] et-Tahkikatu’l Ula, s.46


  8. 8
    navruz
    Üye
    Allah razı olsun çok güzel bilgiler veriyorsunuz

  9. 9
    munzir
    Üye
    Allah /cc/ Razı Olsun


  10. 10
    evin
    Yeni Üye
    Paylaşım İçin Teşekkürler

  11. 11
    cihat10
    Üye

    --->: Cuma namazı nasıl kılınır?

    Reklam



    tesekkürler kardes ama zuhru ahır namazı kılınması gerekir diye düşünüyorum fazladan 4 rekat kılmak kımseye bişey kaybettirmez......

  12. 12
    ibraniler
    Yeni Üye
    tesekkür ederim.......

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 Sonuncu8Sonuncu9
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi