Rodaj Hakkında Bilinmeyenler

+ Yorum Gönder
Modifiye Bölümü ve Motosiklet Ve Bisiklet Bölümünden Rodaj Hakkında Bilinmeyenler ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Toprak
    Özel Üye
    Reklam

    Rodaj Hakkında Bilinmeyenler

    Reklam



    Rodaj Hakkında Bilinmeyenler

    Forum Alev
    Rodaj Hakkında Bilinmeyenler...



    Otomobil olsun motosiklet olsun her ikisinden de yeterince 0 (sıfır) ve ikinci el aldım bindim sattım yeterince rodaj donemi ve motor açma işlevi yaptım.

    Öncelikle dikkat edilmeasi gereken iki konu olduğunu belirtmek isterim 1. motor 2. motor dişında kalan aksam.

    MOTOR RODAJI ( otomobil ve motosiklet farketmez )

    Galeriden aldın taşıtı ilk benzinliğe çek depoyu fulle yağını suyunu kontrol et sinyaller stoplar frenler lastik basınçları fren hidroliği ve bildiğin aklına gelen heryeri kontrol et kısaca GESTAY uygula ve bununlada yetinmeyip bir boya-kaporta ustasına göster ( sıfır araçların orjinal olmamama ihtimali oldukça fazla )

    Aracın güvenliğinden emin olduktan sonra hiç tereddütsüz bildiğin en yakın otobana çıkıp aracını yüksek devirlerde kullan ani hızlanmalarda bulun ani kompresyon ve hızlanmayı sürekli yap ilk hafta aşırı sürat yapma ama kesinlikle red-line de ol.

    1. 2. 3. viteslerde motoru vitesden düşene kadar zorla ilerleyen zamanlarda bunu 4. ve 5. viteslerde de yapabilirsin ama gerek yok.

    Bu işlem bilinen motor açma işlemidir ve AŞIRI SÜRAT YAPARAK DEĞİL YÜKSEK DEVİRDE KULLANILARAK YAPILIR yoluna göre ama gaza basarak ama kompresyona bindirerek kesinlikle otobana çıkıp allah ne verdiyse gazlayıp aşırı sürate çıkmak motor açma ile uzaktan yakından alakalı bir durum değildir. UYDURMADIR SÖYLENTİDİR.

    Motorun yüksek devirlerde olması sanılanın aksine zararlı değildir.( uzun süre düşük ve sabit hızda kullanmakdan bahsetmiyorum ama bu konuda ısrar edenlerin başına gelecek olan kaçınlmaz son hep aynıdır önce hararet yapar daha sonra conta yanar en sonunda motor kucağa alınır ) şunuda belirtmekte fayda var spor kullanım uzun vadede motor omrunu tabiki kısaltacaktır bu kullanıma bağlı olarak %50 ye kadar düşebilir ki buna örnek olarak son zamanlarda piyasada dolaşan 1200 cc lik benzinli motorlar olacaktır. bu motorların buyuk kısmı 3 silindirli 4 olanlar biraz daha fazla ömürlü ama ortak kaderleri aynıdır 1200 cc yetersiz kalır sürekli gaza yukelnir performans almaya calışırsın yüksek devirlerde kullanırsın ve 50.000 km ye geldiğinde araç motor ister bu nedenle burada bahettiğimiz rodaj dönemi yüksek devirli kullanımla sürekli yüksek devir kullanımı apayrıdır.

    Yüksek devirde kullanmaktaki olayın özü piston ve yatakların yeterli şekilde aşınmasını sağlamaktır. Ayrıca meydana gelen yüksek basıncın etkisi ile bütün conta ve keçeler çok kısa zamanda yağı emer ve şişerek maximum sızdırmazlığa ulaşır. Eğer varsa bütün çapaklar ilk yağ değişimde 1000. kilometrede servisin değiştireceği yağ ve yağ filitresi kanalı ile atılmış olur. Ve diğer bütün motor aksamıda test edilmiş olur.

    Eğer kapınızda motorunuz yada otomobiliz varsa km si farketmez ve size göre normal kullanıyorsanız 1.2.3. vitesleri dediğim gibi kullanarak motor yüksek devirlerde 10-15 dakika yol alın. daha sonra 4. vitesi es geçip 5. vitese takıp motoru rahatlatın ve daha önceki 5. vites deneyimlerinizle karşılaştırın ) inanın bana çok şaşıracaksınız.

    birkaçgün sonrada 1-2-3-ve en sonunda 4. vitese takarak aracın performanısının ne kadar değiştiğini bir daha deneyin sonrada gelip burda değerlendirmenizi paylaşın ama okuyup hemen alelacele laf yetiştirmek için yada yazmış olmak için yazmayın lütfen


    MOTOR DIŞINDAKİ ELEMANLARIN RODAJI

    Motoru aşırı derecede zorlamak yüksek sıcaklık agresif kullanım aracın sahip olduğu ateşlemeye bağlı olarak elektrik sitemi başta olmak üzere soğurma sistemi, yürüyen aksam , amortisörler, fren sistemi, lastikler ve gerikalan bütün aksam bu aşırı zorlamadan nasibini alır ve size aracınızın imkan ve kabiliyetleri hakkında bir fikir vermekle birlikte her şartta vazifesini yerine getrebileceğini yada getiremeyeceğini gösterecektir.

    Rodaj dönemindeki anafikir TEST dir

    aldığım araç tam olarak görevini yerine getirebiliyormu

    Rodaj dönemindeki anafikir MAXİMUM PERFORMANS dır.

    Heran lazım olabilir gerektiğinde hazır olduğunu bilmeliyim.

    Rodaj dönemindeki anafikir TANIŞMADIR dır.

    Satınalınan aracın imkan ve kabiliyetleri öğrenilir.

    kısaca bunu nasıl öğrendiğimi yazayım


    çalıştığım iş yerine yeni 2 araba alınmıştı araçlar sıfırdı opel marka birini bana verdiler diğerinide benimle aynı görevi yapan başka bir arkadaşa bende sıkıldığım bir vakit kullanım klavuzunu okumaya başladım orda diyorduki aracı istediğiniz yol şartlarınıda dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz bu motorunuzun yararına olacaktır aracı zorlamadan kullanmak performans düşüklüğüne yolaçabilir gibi bişi yazıyordu cümleyi tam olarak yazamamış olabilirim çunku üzerinden 10 yıl geçtı

    neyse bende allah ne verdiyse basdım şirket malı banane sürekli yüksek devirlerde kullandım izin verilen sınırlarda zorladım

    aradan 2 ay ve 4000 km geçti o ana kadar herkes kendi arabasını kullanmıştı neden hatırlamıyorum o aracı kullanmam gerekti araç bendeki kadar atik değildi birgün bende arabamı o arkadaşa verdim döndüğünde gözleri yerinden çıkmış hemen geldi yanıma sen bu arabaya ne yaptın yakıtına ne koyuyorsun falan dıyordu arabam çok performanslı olmuştu .......

    ben bu mevzudan 2 yıl sonra motosiklet aldım sıfır orda da motoru zorlamayın 50 km hızı geçmeyın falancı devrı geçmeyın bı dolu öneri vardı tabi ben buda 4 zamanlı motor o da bu tek sılındır o 4 sılındırdı arada ne fark varkı oyle yapayım ben takmadım klavuzdaki öğretileri ve onda da allah ne verdıyse bastım yuksek devirlerde vitesden düşene kadar zorladım ve motorum gerçektende süper hızlanan bir makına oldu 30000 km de sattım ki o km ye kadar hiç sorun çıkarmamıştı ben sadece yağını filtresini değiştirdim ve en kötü hava koşullarında bile üzerinden inmedim satın alan arkadaşda aldıktan birkaçay sonra benı bulup buna ne yaptın diğerlerinden daha hızlı gidiyor ve bırsuru ovgu sozu soyledi iyi bir motorcu lmasına rağmen diğerlerinden neden bukadar farklı olduğunu anlayamamıştı

    o gunler üzerinden cok zaman geçti arabalarım motorlarım oldu ve hepsınde de aynısını yaptım hepsıde performans manyağı durumunda şu anda altımda ikinci el aldığım motor var ve üzerindeki motorun hakkını veremıyor çunku rodaj zamanında klavuza uyulmuş yakında satıp sıfırını alacağım rodajını yapmadığım ilk motorum ve sanırım son olacak

    Arkadaşlar kısaca benim size anlattıklarım kendi deneyimlerim odan burdan duyduklarımla yazdıklarım değil yaşadım ve eğer beklerim diyorsanız bu yaz başı yine sıfır bir motor alacağım ve rodajınıda adım adım kameraya cekerek burada ve diğer uye olduğum forumlarda yayınlayacağım ve aynı model motorlarla kıyaslamasınıda yine yaz ortası buluşmalarımızda sık sık herkesin gözü önunde karşılaştırma olanağını bulacağız.




  2. 2
    AZADE
    Bayan Üye

    Cevap: Rodaj Hakkında Bilinmeyenler

    Reklam



    Motoru açmak için aracınızı yada motosikleti kısa süreliğine yüksek devirlerde kullanmak faydalı olacaktır.Sıfır alınan aracınızı ilk üç viteste yüksek devir sonra direk 5.vitese atmak gerekir.







+ Yorum Gönder
motosiklet motor açma,  motosiklet acma
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi