Arkadaslar FORUMDA otobüs sevenler vardır artık burdan birbirimize resim vb teknik bilgi paylasalım

+ Yorum Gönder
Modifiye Bölümü ve Motorlu Araçlar Dünyası Bölümünden Arkadaslar FORUMDA otobüs sevenler vardır artık burdan birbirimize resim vb teknik bilgi paylasalım ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    batılım
    Üye
    Reklam

    Arkadaslar FORUMDA otobüs sevenler vardır artık burdan birbirimize resim vb teknik bilgi paylasalım

    Reklam



    Arkadaslar FORUMDA otobüs sevenler vardır artık burdan birbirimize resim vb teknik bilgi paylasalım

    Forum Alev
    ÖNCE YOLLARIN KRALI MERCEDES LE BAŞLAYALIM





    O 302
    İlk olarak 302 ler vardı bu modeller 6 sıralı silindire sahipti 6 vites şanzımanla donatılmış olan ve çift ön camdan oluşan bu otobüslerden hala günümüzde görmek mümkün 85 -86 yıllarında son kez üretilmesine rağmen hala çalışır durumdalar.




    O 302S
    302S V6 diye de tanıtılan bu model 90 yıllara kadar üretildi bu iki model uzun yol otobüsü olarak üretilmiştir daha sonra şehir içi otobüsü olarak kullanılmıştır.


    O 302T
    Ancak 302 T modeli ise tamamen şehir içi otobüsü olarak tasralanıp üretilmiştir 95 yılına kadar üretimi mevcuttur.



    O 325
    Bu model üretimi durduktan sonra 325 kod isimli olarak tekrar üretilmişsede sorunlar yaşanmış ve üterim 97 yılında sadece 300 civarında kalmıştır.

    302 T ile resmi aynıdır. Sadece motorun turboludur o yüzden şehir içinde bayağı seri bir ototbüstür ancak yeni çıkan otomatiklerle başa çıkma için süper bir şöfor lazım.

    O 303 otomarsan / europe
    303 kod isimli şehirler arası otobüs ise 8 silindirli bir modeldir şuan ankarada birk hatta şehir içi otobüsü olarak kullanılmaktadır.Ayrıca 303 birde EUROPE modeli mevcuttur.





    O 304
    304 modeli ise 6 silindir turboludur ve daha seri bir model olmasının yanı sıra hala çok konforlu sayılabilecek bir modeldir ayrıca bu model için hala bir çok şoför o yolların kralı demekten vazgeçmiyor. ancak 260 beygir bu saglam aksalı araca az geldi



    O 404
    bu model otobüs tamamen ithal olarak tr getirilmiştir ancak nedense çok fazla tutulmamıştır 403 ile aynı anda çıkmasına rağmen ve bence 403 den daha konforlu ve daha hızlıb ir ototbüs olmasına rağmen tr yola şartlarına uyum sağlayamadığında fazla tutunamadı ve 403 e yenik düştü.



    O 403
    Gelelim 403 e ilk olarak 95 yılında çıkan bu otobüs yıllara meydan okur gibi geçen yıla kadar üretimi devam etmiştir ayrıca karaoseride bir çok değişikliğer uğramış bir kaç tane 403 cep telefonunda yanmıştır. Otobüs V8 motorludur ve 380 ps güç üretmek olan motoru gerçektende cok performasnlıdır. türkiyede cou dou firmasındada hala kullanılmaktadır

    ilk yılları


    son yılları


    CONECTO O 345
    Şehir içi otobüsü olarak tasarlanan O 345 99 yılında ilk kez üretilmiş ve piyasaya sunulmuştur daha sonraları ismini conetoya bırakmıştır tasarımında da ufak tefek değişikler yapılan O 345 öncelikle farları değiştirilmiştir. O 403 farları takılan conecto daha güzel bir görünüme kavuşmuştur. Körüklü ve kısa şasi olmak üzere 2 tipi bulunan ve ayrıca 200 ile 300 hp arasında güç seçenekler sunan 3 tip motur vardır. Otomatik şanzıman olması şehir içi için çok avantajlıdır.

    O 345


    CONECTO

    İNTOURO O 560
    Ara model olarak üretilen ve daha çok turist gezdirmek için tasarlanmış otobüs alçak şasiye sahp ve 6 silindir turbolu motordan 354 hp güç elde etmekte çok seri bir model olan otobüs gerçektende kasaı hafif olması dolayısıyla çabuk hızlanan ve hızı seven bir otobüs. Önceleri O 560 olan otobüs sonraları İNTOURO ismini almışdır.


    TRAVEGO O 580
    En sonunda TRAVEGO. Mercedes ve Setranın ortak bir firma olduğunu tüm arkadaşlar biliyordur herhalde. OMNİBUS olarak bilinen bu markaların esas topluluğu motorların isimlerine yansımıştır mesela travego motoru OM 457 LA iken setranın motoruda aynıdır. Zaten otobüsün şasisine kadar aynı yapıdadır otobüse uzaktan yandan bakıldıgında ne kadar çok benzediğini farkedeceksinizdir. Ancak içerideki tasarım farklı mühendisler tarafından yapılmaktadır. Ayrıca SETRA otobüslerinde klima sistem tavanda değil şöför tarafında motorun yanında rel almaktadır ancak Travegoda klima tavanda yer almaktadır.
    yeni

    ESKİSİ
    +ELİNİZİ KORKAK ALIŞTIRMAYIN ATIN REPİNİZİ LTFN



  2. 2
    batılım
    Üye

    --->: Arkadaslar FORUMDA otobüs sevenler vardır artık burdan birbirimize resim vb teknik bilgi payla

    Reklam



    kimse cevap bile vermicekmi yaa







  3. 3
    Apollo
    Emekli
    öncelikle teşekkur ederim paylaşımın için + rep

    dedigin gibi otobüste yolların kralı mersedes fakat benim hiç sevmedigim modeli 0403 . kazalarda hep yanardı. daha sonradan mercedesin yaptıgı arastırma sonucu benzin deposu ahşap kaplı oldugundan agır kazalarda hep yanan otobüs 0403 oldu v mercedes-benz bu model otobüsleri geri çagırdı sonrada makyajlı modelini üretti tüm dünyadan özür diledi. Mercedes hayatının yanlışını bu model ile yaptı..








  4. 4
    batılım
    Üye
    zaten 403 firmalara yönelik bir aractı bagaj kapasitesi yüksek vede doğu yollarına dayancak kabiliyette oldğu için 403 tercih edildi

+ Yorum Gönder
otobüs sevenler
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi