Hyundai Santa Fe

+ Yorum Gönder
Modifiye Bölümü ve Motorlu Araçlar Dünyası Bölümünden Hyundai Santa Fe ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Mattet
    Usta Üye
    Reklam

    Hyundai Santa Fe

    Reklam



    Hyundai Santa Fe

    Forum Alev
    Hyundai Santa Fe
    Test otomobilini teslim almaya gittiğimde hem havanın pırıl pırıl oluşundan hem de firma yetkilisinin samimi tavırlarından olsa gerek, test sürüşü son derece keyifli başladı. Araca biner binmez arazi taşıtlarına has ve keyif veren o yüksek oturuş pozisyonunu hemen fark ediyorsunuz. Bazı test otomobili teslimatlarında, yeni bir aracı, kontrollerinin ve tepkilerinin farklılığından dolayı, ilk kilometrelerinde daha temkinli kullanmak istiyorsunuz. Ancak Hyundai Santa Fe ilk kilometrelerinde o kadar uyumlu ki, sanki saatlerdir kullanıyormuşçasına sürülebiliyorsunuz.
    Arazi taşıtlarının dönüş çapları ve süspansiyon konforları(Havalı süspansiyonlu modeller hariç), binek modellere göre biraz zayıf kalabilir. Ama bunu Santa Fe için söylemek zor. İlk kilometrelerde süspansiyonun konforlu, direksiyonun turunun da çok başarılı olduğu fark ediliyor. Arazi taşıtlarının sarsmalarının nedeni arazideki üstün yol tutuşudur diyenlere, bu tip taşıtların çoğunun, bir kere bile araziye girmeden el değiştirdiğini hatırlatmak isterim.
    Aracı genelde bozuk yollarda kullanacaklara 18 yerine, daha etli bir yanak imkanı sunan, 17 inçlik jantları kullanmalarını tavsiye ederim.
    Santa Fe şehir kullanımı düşünerek tasarlanmış bir arazi taşıtı. Değişken elektronik dört tekerlekten çekiş sistemine sahip Santa Fe, normal şartlarda, çekiş için tamamen ön tekerleklerini kullanıyor. Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU), yol şartlarında olan değişiklikleri, değerlendirerek, güç dağılımını tekerleklere gerektiği gibi yapıyor. Çekiş sistemi kabin içinden manuel olarak da kontrol edilebiliyor. 4WD düğmesine basıldığında çekiş, ön ve arka tekerleklere yüzde 50/50 eşit oranda dağıtılıyor ve 30 km/s hızın üstüne çıkıldığında otomatik olarak devre dışı kalarak tamamen önden çekişe dönüyor. Böylece yakıt ekonomisine de katkıda bulunuyor.
    Aracın içindeki deri için kaliteli demek biraz zor, ama ne kadar hor kullanılırsa kullanılsın bir şey olmayacakmış gibi duruyor. İç hacim için olumsuz söylenebilecek hiç bir şey yok, hatta oturduktan sonra Alman lüks sedanlarının içini dar bile bulabilirsiniz. Bir çok saklama gözü bulunuyor ve merkezi konumda olanın içine klima soğuk hava üflüyor; uzun yolculuklarda soğuk içeceklerinizi saklamanıza imkân sunuyor. Arka dikiz aynası altında bulunan ve gözlük sakalama yerine benzeyen yere bastığınızda ikinci bir ayna çıkıyor. Konsept bol aynalı taksilere benzese de, şoför arka yolcuları rahatlıkla görebiliyor; hem arka koltuktakilerle sohbete farklı bir boyut katıyor, hem de arka koltuktaki “yaramazları” gözetlemenizi sağlıyor.
    Gün içinde kullandıktan sonra akşam verdiğim yemek molasından sonra araca tekrar bindiğimde artık hava kararmıştı, farları açtım ve mavi bir ışık şöleni ile karşıya kaldım. İç aydınlatması gerçekten muhteşem. Öyle sofistike durmuyor ama insanı eğlendiriyor. Öyle parıldıyor ki, genelde aydınlatması olmayan yollarda, göz almasın diye kısılan iç aydınlatmayı, şıkır şıkır aydınlatılmış İstanbul caddelerinde kısmak isteyebilirsiniz.
    Orta konsolda, Amerikan arazi taşıtlarındaki gibi hem kaset hem de CD oynatıcı var. Hatta CD çalara 6 adet CD yükleyebiliyorsunuz. MP3 de çalan sistemin sesini açtığınızda kalite bozulmuyor ve keyif veriyor. Direksiyonda sesi birden kısmanıza yarayan ve başparmağınızla basabileceğiniz bir “Mute” düğmesi de mevcut. Bu arada direksiyondan müzik sistemi ile beraber el gazını da kontrol edebiliyorsunuz.
    Test otomobilinin yan ve arka camları ön camları gibi açık renkliydi. Gizli saklı işler yapıyor imajı vermeyen bu şık görüntü, hem aracın karanlıkta manevrasını kolaylaştırıyor hem içinin daha ferah olmasını sağlıyor hem de meraklı gözler içerisini görebilmek için uzun uzun bakmıyor.
    Santa Fe’nin gövdesinin yere en yakın noktası 20 santim. Araç firma verilerine göre, uygun bir hızda 50 santim derinliğindeki sudan geçebiliyor. 969 litrelik bagaj hacmi, büyük eşya taşımak isteyenlere, arka koltuklar yatırıldığında, 2247 litreye hacim sunuyor.
    Santa Fe, ülkemizde 2.2 litre CRDi-VGT dizel motor seçeneği ile satılıyor. Değişken Geometrili Turbo Şarj (VGT) teknolojisine sahip dizel motor aracı gayet güzel hızlandırıyor. Fabrika verilerine göre 12.9 saniyede 100 km/s hıza ulaşan aracın maksimum hızı 178 km/s. Hızlanması keyifli olduğu için, test sırasında, gazı pek esirgemeden kullandım ve genelde tampon tampona trafikte kaldım, bu yüzden yakıt sarfiyatı 12.7 litre oldu. Ama üretici firmanın verdiği 11 litre değerine inmek pek zor görünmüyor.
    Güvenliğe gelince… 8 havayastığı, EBD destekli ABS fren sistemi, ESP, darbe emici tamponlar, kapı içi çelik emniyet kirişleri, darbe anında otomatik açılan kapı kilitleri ve katlanan direksiyon mili, ön ve arkada disk frenler ve boyun yaralanmalarını önleyen aktif ön koltuk başlıkları ile, zorlu EuroNCAP çarpışma testlerinden, araç içindeki yolcu güvenliğinde 5 üzerinden 4 yıldız almış. Bu puan, fiyatı iki üç katına varan rakiplerinin de, 5 üzerinden 4 yıldız aldığı düşünüldüğünde iyi bir puan.
    Sonuç olarak, huzurlu, keyifli ve ekonomik bir araç olan Santa Fe, şehir içinde “hükmeden” bir pozisyonda seyahat etmek, bozuk zeminli ve tutunuşun zayıf olduğu yollarda güvende olmak isteyenler için, akıcı ve modern çizgileri ve yeterli donanımı ile cazip bir seçenek. Can Şaher
    Teknik Özellikler Motor Hacmi ve silindir: 2188 cm^3 Sıralı 4 Sıkıştırma Oranı: 17.3:1 Beygir gücü/devir (ps) 150 / 4000 Tork / devir (nm) 335 / 1800-2500 Çekiş 4x4 Şanzıman 5 otomatik Ağırlık (kg) 1928 Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4675/1890/1795 depo Lt 75 Son Hız Km/h 178 0-100 Km/h Hızlanma (sn) 12.9 Jant-Lastik 235/60 R18



  2. 2
    AZADE
    Bayan Üye

    Cevap: Hyundai Santa Fe

    Reklam



    Kore malı olan bu araç ekonomik olması ve yakıt tasarrufu için fazla alınmaktadır.Kore marka arabaları tercih edenlerin sıfır alırken az para ödemeleri ve satarken sorun yaşamamaları da etken olmaktadır.







+ Yorum Gönder
santa fe forum
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi