Formula 1 AraÇlarinin Teknİk Özellİklerİ

+ Yorum Gönder
Sohbet Forumları ve Konu Dışı Başlıklar Bölümünden Formula 1 AraÇlarinin Teknİk Özellİklerİ ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    £FSANE
    Yeni Üye
    Reklam

    Formula 1 AraÇlarinin Teknİk Özellİklerİ

    Reklam



    Formula 1 AraÇlarinin Teknİk Özellİklerİ

    Forum Alev
    MOTOR
    Formula 1 otomobillerinde 8,10 silindirli 3 litre (3000cc) hacimli motor vardır. Silindir sayısının çok yakın bir gelecekte 12'ye çıkması bekleniyor. Bu motorların beygir gücü ise 750-850 arasındadır. Bu motorlar maksimum beygir gücünü 14 bin ile 17,500 devir/dakika arasında verir. Formula 1 otomobillerinin 0-100 km hızlanması yaklaşık 3 saniyedir. Ancak "Çekiş kontrolü" sistemi olmadığı için patinaj yapan araçlar çok vakit kaybeder. Şöyle bir kıyaslama yaparsak 1993 yılındaki yarışlarda "Çekiş kontrolü" sistemiyle donatılmış Williams otomobilinin 0-100 değeri 1.6 saniye idi. Otomobillerin viraj içlerindeki süratleri de son derece yüksek. Burada da 2 G - 3 G kuvvetlerine çıkabiliyorlar. Bu konuda değiskenlik, pistin durumuna göre seçilen değişik kanat grupları ve ayarlara bağlı.



    LASTİKLER
    Her pilotun, her yarış için (3 gün) toplam 36 normal (kuru zemin) ve 28 yağmur lastiği kullanma hakkı vardır. Sıralama Turları öncesinde her pilot Grand Prix boyunca kullanacağı iki ayrı özellikteki normal lastiği, yarış direktörlüğüne bildirmek zorundadır. Pilotlar, sıralama ve ısınma turları ile yarış sırasında toplam 28 lastik (14 ön aks ve 14 arka aks) kullanabilirler.



    FREN SİSTEMİ
    Formula 1 araçları karbon balata ve karbon disk kullanımı sayesinde inanılmaz derecede kuvvetli frenlere sahipler. Bu frenler yaklaşık 700 derece sıcaklığa eriştikleri zaman en yüksek performanslarını veriyorlar.Otomobilin fren sistemine yardımcı olan bir diğer etken de aerodinamik aksesuarlar. Kanat gruplarının yarattığı yere basma etkisinin yanı sıra bir de otomobili frenleme etkisi var.Bu sayede pilot ayağını gazdan çektiği anda -hiç frene basmasa bile- standart bir otomobilin frenine sonuna kadar basılmasına eşit bir frenlemeye uğruyor Formula 1 otomobili.Söz konusu otomobilin toplam fren kabiliyeti ise 4G civarında. Yani yerçekimi ivmesinin 4 katı.



    AĞIRLIK
    Formula 1 yarışlarında kullanılan otomobiller yaklaşık 550 kg civarinda bir ağırlığa sahiptir. Bu otomobilin toplam ağırlığı, tam teçhizatlı pilot ile birlikte 600 kg'dan fazla olmak zorundadır.Araç eğer bu ağırlıktan daha hafifse yetkililer tarafından o pilot diskalifiye edilir. Bu yüzden araç içinde yapılan değişiklikler yetkililere haber verilmek zorundadır.



    YAKIT

    Formula 1 yarışlarında kullanılan yakıt miktarında herhangi bir sınırlama yoktur. Ancak kullanılacak yakıtın nitelikleri yarış direktörlüğüne önceden belirtilmek zorundadır. F1 araçlarına doldurulan yakıt özel bir pompa sistemi ve çok yüksek bir basınç sayesinde gerçekleşir. Bu pompa 1 saniyede 10-12 litre yakıt doldurur.



    YARDIMCI AYGITLAR

    Pilot ile takım yetkilileri, iki yönlü telsiz aracılığıyla haberleşebilirler. Ayrıca pilotlar, elektronik bilgileri otomobillerinin içindeki bilgisayara yükleyebilirler. Pit alanından, otomobil üzerindeki bilgisayara uzaktan kumanda yoluyla değişiklik yapılamaz.

    Aktif süspansiyon ve çekiş kontrolü gibi elektronik aygıtların pilotlar ya da takımlar tarafından kullanılması kesinlikle yasaktır.



    TELEMETREOtomobillerden yarış esnasında (hareket halinde) data transferi yapmaya yarayan sistemdir. Bu sayede otomobilin motor ve kullanım bakımından her türlü bilgisi pit alanındaki mühendislere aktarılır.

    PİLOTLARIN GÜVENLİKLERİNİN SAĞLANMASI
    Darbeleri emici arka çarpma modülleri 1997 sezonu başında her Formula 1 otomobili için zorunlu kılındı. Ayrıca her otomobilde, bir kaza anında ve hemen öncesinde meydana gelen gelişmeleri, olayları, bilgileri kaydetmek üzere, bir kaza bilgi kayıt cıhazı
    (ADR - Accident Data Recorder) bulundurulmak zorunluluğu vardır. Bu cıhazın kullanımı, FIA'nın, pilotların güvenliklerinin arttırılması amacıyla daha fazla ve ayrıntılı veri elde edilebilmesi için zorunludur.


    Safety Car
    Yarışın güvenlik bakımından sakıncalı görülen kısımlarında
    piste çıkan görevli aracıdır. Yarış otomobillerinin önünde giderek yarışı bir anlamda dondurur. Bu esnada otomobillerin birbirini geçmesi yasaktır.





  2. 2
    GAZİBE
    Bayan Üye

    Cevap: Formula 1 AraÇlarinin Teknİk Özellİklerİ

    Reklam



    İzlemesi çok keyifli ve heyecanlı olan bu yarışlarda çok hafifi ve sür'atli arabalar yer almaktadır.Her sene geliştirilen motor ve airo dinamik yapısı ile milyonlarca yarış severin ekranlara çekilmesini sağlamaktadır.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi