Need for Speed Carbon İzlenim

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve İzlenim Ve Donanım İnceleme Bölümünden Need for Speed Carbon İzlenim ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    Need for Speed Carbon İzlenim

    Reklam



    Need for Speed Carbon İzlenim

    Forum Alev
    Fotokopi teknolojisinin adını telaffuz etmenin bile caiz olmadığı yıllarda baskı alanında sıklıkla kullanılıyordu karbon kağıdı. Padişah fermanları, dergiler, kitaplar, hatta resimler için; günümüz nesli açısından bir etkisiz elemandan öteye gidemeyen bu kağıtlar çok önemliydi. Öte yandan, ilerledikçe mehter takımı misali geri adım atan teknoloji bu kağıtları sıklıkla kullanır oldu. Özellikle günümüze, bilgisayar çağına göz atarsak bu karbon kağıdı kullanımının sıklığını görebiliriz.

    Uzun yıllar FIFA, Tomb Raider gibi serilerin tasarım aşamasında hangi alet edevatlar kullanıldı sanıyorsunuz? Süper bilgisayarlar, ultra gelişmiş süper teknolojik çizim aletleri, zaman makinesi falan mı? Hayır hiçbiri değil, kullanılan şeyler elbette ki karbon kağıtlarıydı! Teknoloji ilerledikçe geriye gitmek ancak bunlarla mümkün olabilirdi zira. İşin enteresan tarafı ise, bu kullanımın EA ofislerinde sıklıkla görülmesi... Ne var ki, EA zaman zaman başkalarını karbon kağıdı kullandırmaya teşvik edecek oyunlar da yaptı. Underground'daki büyük patlamasına kadar orta halli seyreden Need for Speed serisi gibi.



    Karbon kağıdıyla NFS'nin ne alakası var be adam diyecek olursanız, öncelikle sesinizi fazla yükseltmemenizi, celal yapmamanızı tavsiye ederim. FIFA, NBA gibi her sene yenisi çıkan oyunlar kervanına artık NFS de katıldı bildiğiniz üzere. Underground, Underground 2, Most Wanted oyunları sabredememekten çatlatacak kadar gecikmeden çıkageldiler. Her sene yenisi çıkan oyunların bir yerden sonra rutine binmesi onların kaderidir; tabii başlarında rutin kelimesini sözlüğünden kaldırmış idealist bir tasarımcı yoksa...

    Vancouver'daki EA Black Box stüdyosunda kesinlikle böyle bir adam çalışıyor olmalı ki, Underground patlamasından bu yana seri halen rutine binmiş değil ve yeni oyun da buna bir istisna olarak görünmüyor. "Sonuçta bu bir yarış oyunu, ne kadar da değişebilir ki?" diyorsanız, Carbon'la ilgili herhangi bir bilginiz olmadığını öne sürerek size cahillik ithamında bulunabilirim. Evet yapabilirim bunu.

    Test Drive Unlimited ve Midnight Club gibi oyunların sahibi Rockstar-Atari ikilisini karşısına alacak olan EA, sıkı rakipleri olduğunun bilincinde olarak birtakım değişikliklere gitmiş Carbon�da. TOCA'nın oyun literatürüne kattığı CaRPG kavramına uzaktan da olsa bakış atıyor Carbon; bu bir yarış oyunu elbette, ancak siz bir odun değilsiniz, siz de bir insansınız. Duygu sömürüsü dozajını biraz azaltacak olursak; oyundaki karakterimiz bir hastanede yaralı olarak gözünü açıyor ve kız arkadaşı Sara, ona erkek kardeşinin öldüğü haberini veriyor. Kardeşinizin kanını yerde bırakmanın delikanlılık kitabında yazıp yazmadığını kontrol ettikten sonra esas oğlan olarak, intikamımızı almak üzere yollara düşüyoruz. Fakat bir dakika; trafik kazasında olan biten her şeyi unutmuş olmalıyız, kimden, nasıl intikam alacağız? Bu noktada da eski Türk filmleri hayranı NFS: Carbon hikaye yazarları devreye giriyor. Karakterimiz, çarpışmadan sadece bir kuş logosunu hatırlıyor. O halde erkek kardeşimizin kanını yerde bırakmamalı, kuşlardan intikam almalıdır. (!)



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: Need for Speed Carbon İzlenim

    Reklam



    Peki bu kuşlu amcalara nasıl ulaşacağız? Tabii ki şehirdeki bölgeleri ele geçirerek! San Andreas�ta rastladığımız çete-bölge hadisesine adım atıyor EA, Carbon ile. Şehirde 14 adet bölge var ve bu bölgeleri ele geçirmek için o bölgenin sahibi olan azılı yarışçılarla kapışmanız gerekiyor. Ne var ki, oyuna başladığınız arabayla yüksek seviye yarışçıları alt etmeniz mümkün değil, arabanız ne kadar güçlü olursa olsun. Biraz önce de dediğim gibi, artık bir ekibimiz olacak. Peki bu ekip, yarış sonraları ayağımıza masaj yapıp tavşan kanı çay getirmekten başka ne işe yarayacak? Şöyle ki, yarış esnasında bir adamınızı çağırıp yarıştığınız arabayı engellemesini sağlayabilir, veya yarış sonrası keyif çayı demletebilirsiniz. Hep çay demletecek bir ekibim olsun istemişimdir zaten.

    Bir ekip oluştururken 17 farklı karakter sınıfından karakterler seçebileceksiniz. Örneğin kimi arkanıza takılarak �eğer düzgün pozisyonda gidebilirseniz- size hız kazandıracak, kimi yarıştığınız arabaların önüne geçerek engeller koyacak, kimi de finish çizgisinde çay demleyerek keyif skill'inizi artıracak. (?) Sizde olduğu gibi onların da arabaları oyun esnasında demode olmaya başlayacak. Dolayısıyla modifiye olayında onları da görmeniz gerekiyor. Modifiye demişken, oyundaki modifiye seçeneğinin Underground 2'deki kadar fazla olmasa da geniş bir yelpazede sunulacağı belirtiyor. Ekip olayı, şaşırtıcı olacak belki ama, burada da önemli rol oynayacak. Mekanik işlerden anlayan bir eleman ekipte yer alsaydı, ne güzel olurdu değil mi? Güzel olurdu tabii..

    Oyun, başlangıçta 3 mod ile bizleri karşılayacak; Own the Streets isimli hikaye modu, Quickplay adındaki yarış modu ve son olarak da çoklu oyuncu modu. 20 farklı yarışa sahip çoklu oyuncu modunda 4 kişiye kadar yarışabilirsiniz.

    Bir yarış oyununda ayaklarınıza masaj yapan bir ekipten daha önemli olan bir şey varsa, o da ayaklarınızı yerden kesen araçlardır. Vancouver�da ikamet eden EA Black Box da bunun bilincinde olmalı ki, araçlarda bu sefer keskin değişikliklere gitmişler. Önceki oyunların aksine Carbon�da kuşları görmek istiyorsanız, her araçta uzman olmanız gerekiyor, zira hepsinin özellikleri birbirinden çok farklı ve bunu bariz biçimde size hissettiriyor. Oyunda tuner, muscle ve exotic olmak üzere 3 çeşit araç sınıfı bulunuyor. Evet, eskilerin müthiş �ve pahalı- oyuncakları muscle arabaları artık emrimiz altında.

    Tüm bunlar, dar ve keskin yollara sahip kanyon yarışlarında daha da ön plana çıkıyor. Evet, oyunun bir başka yeniliği de, Mario, Sonic, Metal Slug gibi eski arcade efsaneleri benzeri bir oyun tasarımıyla; boss fight�lara yer verecek olması. Ve bu, bölge sahibi olan boss'larla, kanyon yarışlarında kapışacağız. Bu boss yarışları da kendi arasında 2�ye ayrılıyor. Yarışın ilk ayağında boss�un kuyruğundan kopmamaya çalışırken 2. kısımda ise boss'la aramızdaki farkı olabildiğince açmaya çalışacağız. Teknolojinin mehter takımına benzediğine değinmiş miydim?

    Yeni nesle doğru hızla yaklaşırken, PlayStation 3 ve Wii gibi konsollar da kapıdan göz kırparken, günümüzde çıkacak bir oyunun tipsiz görünmesi kabul edilebilecek bir şey değil elbette. Bunun bilincinde olan Need for Speed: Carbon, en güzel kıyafetlerini giyip, süslenerek karşımıza çıkıyor. PC, PS3, PS2, Xbox, Xbox 360, Wii, Gamecube, PSP, DS ve mobil telefonlara (!!!) geleceği göz önünde bulundurulursa oyun, yeni ve eski nesil arasında bir geçiş oyunu niteliği taşıyor. Buna karşın, yayınlanan ekran görüntülerinden de görüldüğü üzere EA, iki nesil konsollarında da çuvallamamış görünüyor; Autosculpt teknolojisi sayesinde şüphesiz. Ancak kabul etmek gerekir ki, hayallerdeki yeni nesil grafiklerinden uzakta bu görüntüler. Sanıyorum bunlar için daha zaman gerekiyor.







  3. 3
    InKusTe
    Usta Üye
    Hızıyla kalpleri löpüdük löpüdük attıran bir oyunun kalpleri lapada lüpede şeklinde attırması için gereken şeyi de unutmamış Need for Speed: Carbon: kızlar. Underground�dan bu yana güzel kızlarla karşımıza çıkan NFS, bu sefer ise ülkemizde CNBC-e kanalında da gösterilmekte olan Two and a Half Men dizisinden tanıdığımız Emmanuelle Vaugier�i kendine seçmiş. Ayrıca Vaugier, Mayıs ayında yayınlanan Maxim top 100 listesinde de yer alıyordu. Buna göre Vaugier, Most Wanted videolarını da yöneten yönetmenle beraber oyundaki ara sahnelerde karşımıza çıkacak. Ancak bana kalırsa Brooke Burke'ün yerini hala kimse dolduramadı. aah, Burke... Neyse.

    Underground'dan tanıyıp sevdiğimiz drift yarışlarının Most Wanted'da neden olmadığı bilinmiyor ancak bilinen bir gerçek şu ki, bu hüzünlü ayrılık daha fazla sürmeyecek. Her ne kadar önceki şekliyle direk olarak çıkmayacak olsa da drift yarışlarının varlığı sevindirici. Bu sefer puanlama sisteminde EA, öncekinden bazı değişiklikler yapmış. Örneğin artık hız, göz çıkartıcı puanlar yapmak için daha önemli rol oynuyor.

    Rakamlarla bakacak olursak, Carbon bize şunları vaat ediyor:

    89 km yarış alanı (!)
    29 araç
    20 adet tag
    Tag oluşturabilmek için 24 çeşit renk

    Tag olayı her ne kadar süs işlevini görse de artık kendi taglerimizi de oluşturabiliyoruz ve bu sadece sizi tatmin etmek için yapılası bir şey de değil; ele geçirdiğiniz bölgelerde, duvarlarda kendi taglerinizi görebilirsiniz.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi