Alevilik ve hanifilik

Konu Kapatılmıştır
1. Sayfa 12 ... Sonuncu8Sonuncu9
İslami Konular ve İslami Sorular - Cevaplar Bölümünden Alevilik ve hanifilik ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    elf21
    Yeni Üye
    Reklam

    Alevilik ve hanifilik

    Reklam



    Alevilik ve hanifilik

    Forum Alev
    merhaba ben elif.benim içinden çıkamadıgım ve bi çözüm yolu bulamadıgım bi sorunum var.6 yıl önce lise çagımızda bi arkadaşlık kurdum ölesine ciddi bi düşüncemiz yoktu fakat şimdi 21 yaşındayım ve bu ilişkim hala devam ediyor 6 yıl oldu erkek ark.alevi ben ise hanifiyim aramızda bi çok farklılıklarımız var ama onu çok seviyorum evlenmek ıstıyoruz fakat ailem kabul etmiyor.banada ters geliyor onların yaptıkları şeyler inançları ama ayrı bi evimiz olsa ben erkek ark.çevirebılecegımı düşünüyorum.yanlış yoldamıyım herkes bunu sölüyor ama unutmak çok zor ben bunu başarabilecegime inanıyorum sizce ne yapmam gerekiyor.dinimizce alevılerle evlenmek günah bunu biliyorum ama çok zor durumdayım bana yardımcı olursanız minnettar kalırım.şimdiden teşekkürler.



  2. 2
    denizgs
    Emekli

    --->: alevilik ve hanifilik

    Reklam



    çok yanlış düşünüyorsun hepimiz müslümanız ayrımcılık yapılmaması gerek ..ayrıca erkek arkadaşının yerinde olsam bırakırdım seni..neden diye soracak olursan...
    dinimizce alevılerle evlenmek günah bunu biliyorum..
    saygılar







  3. 3
    Hasan
    Özel Üye
    Sonuç olarak Türkiye Aleviliğinin aslı Yeseviliğe ve Bektaşiliğe dayanır. Bunun tabi bir sonucu olarak Türkiye Alevileri aslen Hanefi mezhebine mensup Tasavvufi bir hareketin mensuplarıdır.




    ...








  4. 4
    denizgs
    Emekli
    Tarih içinde Anadolu Aleviliği anlayışının gelişimiCumhuriyet Döneminde de Alevileri daha eşitlikçi bir yönetimin arayışına itmiştir.

    1960larda ve 70lerde aleviler bu uğurda işçilerle ve öğrencilerle işbirliği içine girmiş ve bunun sonucunda artan baskılara maruz kalmıştır.

    Maraş Çorum ve bunların devamı olan Sivas ve Gazi Mahallesi olayları Alevilere yapılan baskıların ve karalamaların acılı sonuçlarıdır.

    Bu kısa tarihi incelemenin sonucunda Anadolu Alevilğinin sadece sözlük anlamına sığamayacak kadar geniş kapsamlı yüzyıllardır süren ve kültür birikimi olduğu görülür.

    Dolayısıyla her biri Anadolu Aleviliğinin değişik yönlerini gösteren çeşitli tanımlar geliştirilebilir..cem evi vardır
    Hacı Bektaş’ı Veli

  5. 5
    _BURCU_
    Üye
    Alıntı elf21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba ben elif.benim içinden çıkamadıgım ve bi çözüm yolu bulamadıgım bi sorunum var.6 yıl önce lise çagımızda bi arkadaşlık kurdum ölesine ciddi bi düşüncemiz yoktu fakat şimdi 21 yaşındayım ve bu ilişkim hala devam ediyor 6 yıl oldu erkek ark.alevi ben ise hanifiyim aramızda bi çok farklılıklarımız var ama onu çok seviyorum evlenmek ıstıyoruz fakat ailem kabul etmiyor.banada ters geliyor onların yaptıkları şeyler inançları ama ayrı bi evimiz olsa ben erkek ark.çevirebılecegımı düşünüyorum.yanlış yoldamıyım herkes bunu sölüyor ama unutmak çok zor ben bunu başarabilecegime inanıyorum sizce ne yapmam gerekiyor.dinimizce alevılerle evlenmek günah bunu biliyorum ama çok zor durumdayım bana yardımcı olursanız minnettar kalırım.şimdiden teşekkürler.

    Sana yardımcı olsa olsa "mumsema" arkadaşımız olur..O sana bu konu hakkında daha aydınlatıcı bilgiler verecektir eminim ki..Ona ulaşmaya çalış bence..

    Ve benim düşüncem şudur..Büyük konuşmak istemem asla fakat :Arkadaşlık başka bişidir , evlilik çok daha başka bişi..Onların inanış tarzlarında olan farklılıklar aslında çok büyük uçurumlar yaratabilir ilişkinizde..

    Ve büyüklerimiz bizim göremediklerinizi diğer manada görmek istemediklerimizi görürler ve hiç bir anne baba evladının kötülüğünü istemez. Büyüklerinin sözlerini göz ardı etme derim..Onların hayat tecrübelerini ve senin iyiliğini düşünüyor olmalarını sakın unutma!

    Allah vereceğin kararı senin için hayırlı kılsın inşallah..Selametle..

  6. 6
    elf21
    Yeni Üye
    bana yardımcı olmaya çalışan arkadaşlarımada beni birz üzen cvp lar veren ark.larımada teşekkür ederim.fakat rica ediyorum ben onun yerınde olsam senı bırakırdım flan dıye kesıp atan cvp lar degıl bana yardımcı olacak cvp lar vermenızı ısterım.ayrıca ben hanifiyim erkek ark. alevi.ben ayrım yapmıyorum kesınlıkle ama tabıkkı uyuşmadıgımız konular var ve allahın izniyle hakkımızda hayırlısı olacak.

  7. 7
    elf21
    Yeni Üye
    peki arkadaşım ben mumsema adlı ark.nasıl ulaşıcam nasıl irtibat kurucam ??bana yardımcı olursan sevnırım

  8. 8
    denizgs
    Emekli
    Alıntı elf21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bana yardımcı olmaya çalışan arkadaşlarımada beni birz üzen cvp lar veren ark.larımada teşekkür ederim.fakat rica ediyorum ben onun yerınde olsam senı bırakırdım flan dıye kesıp atan cvp lar degıl bana yardımcı olacak cvp lar vermenızı ısterım.ayrıca ben hanifiyim erkek ark. alevi.ben ayrım yapmıyorum kesınlıkle ama tabıkkı uyuşmadıgımız konular var ve allahın izniyle hakkımızda hayırlısı olacak.
    sevgi herşeyden önce gelir inş sevdigin insanla evlenirsin ozaman daha iyi anlarsın alavilerin nekadar iyi oldugunu çünki hepimiz kardeşiz..

  9. 9
    _BURCU_
    Üye
    Alıntı elf21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki arkadaşım ben mumsema adlı ark.nasıl ulaşıcam nasıl irtibat kurucam ??bana yardımcı olursan sevnırım
    Özel msj atabilirsin ..ve eğer msjımda seni incitecek bişi yazmışsam bundan ötürü üzüntü duyacağımı bilmeni isterim.

  10. 10
    daglarkizi
    Üye
    alevilik nedir?hz.ali kimdir ve hz.muhammedin nesi olur hic arastirdin mi?ne gibi degisik ibadetleri var?bunlardan bahsedermisin?alevilik konusunda hicbirsey bilmiyorsun ki :yargilama yadirgama hakkin olsun..
    ailenden, yasadigin dar toplumdan ögrendigin kadarini söylüyorsun o kadar!
    önce ögrenmeni temenni ederim ondan sonra evlilik düsün..cünkü tek bir kisiyle evlenmeyeceksin sonucta tüm ailesiyle evlenmis olacaksin..ve kendime ceviririm falan da deme,erkek daha baskin karakter olacagindan ötürü o da sana kisitlama getirir.
    evlilik oyuncak degil,iyi karar verilmeli herkezden fikir almalisin tabiiki de...ama kulaktan dolma akillarla degil gercek somut seylerle olmalidir..
    hakkinizda hayirlisini dilerim,bu soruyu MUMSEMA da yanitlarsa sevinirim..

  11. 11
    elf21
    Yeni Üye

    --->: alevilik ve hanifilik

    Reklam



    ben alevilere kötü demiyorumki benim sevdigim insan da alevii.benim istedıgım dinimizce alevilerle evlenmemiz caizmi yoksa günahmı ben günah olarka bılıyorum çünkü.deniz cvbın için sagol.burcu sanada çok tşekkür ederim msjında beni kıracak bişi yoktu ben başka ark bunu sölemiştim çok sagol yardımın için

  12. 12
    esra3535
    Üye
    mrb arkadaşım sen gerçekten seviyosan hiç bir sorun olmaz ben aleviyim eşim değil ailem hiç istemedi alevi olmayan biriyle evlenmemi ama biz evlendik eğer sevgi ve anlayış varsa herşey düzelir bide bişey söylemek istiyorum alevi biriyle evlenmek günah falan değildir çok şükür bizde sizler kadar müslümanız

Konu Kapatılmıştır
1. Sayfa 12 ... Sonuncu8Sonuncu9
hanifilik,  alevi hanefi evliliği,  hanıfılık,  alevilikin hanifilikte
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi