Ehliyet Kursu ve Bilgilendirmeler

+ Yorum Gönder
3. Sayfa BirinciBirinci ... 23
Diğer Konular ve Ehliyet Bölümünden Ehliyet Kursu ve Bilgilendirmeler ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 25
    elifizmir
    Özel Üye
    Reklam

    --->: Ehliyet Kursu ve Bilgilendirmeler

    Reklam



    Çevre Bilgisi


    TRAFİK : Yayaların, hayvanların ve araçların karayolu üzerindeki hareketleridir.

    KARAYOLU : Trafik için kamunun yararlanmasına açık olan arazi şeridi, köprüler ve alanlardır.

    TAŞIT YOLU : Karayolunun genel olarak taşıt trafiğince kullanılan kısmıdır.

    TEK YÖNLÜ KARAYOLU : Taşıt yolunun yalnız bir yöndeki taşıt trafiği için Kullanılan karayoludur

    İKİ YÖNLÜ KARAYOLU : Taşıt yolunun her iki yöndeki taşıt trafiği için kullanıldığı karayoludur.

    BÖLÜNMÜŞ KARAYOLU : Bir yöndeki trafiğe ait taşıt yolunun bir ayırıcıyla belirli bir şekilde diğer taşıt yolundan meydana gelen karayoludur.

    ANAYOL : Ana trafiğe açık olan ve bunu kesen karayolundaki trafiğin, bu yolu geçerken veya bu yola girerken, ilk geçiş hakkını vermesi gerektiği işaretlenmiş belirlenmiş kara yoludur.

    TALİ YOL : Genel olarak üzerindeki trafik yoğunluğu bakımından, bağlandığı yoldan daha az dönemde olan yoktur.

    BAĞLANTI YOLU: Bir kavşak yakınında karayolu taşıt yollarının birbirine bağlanmasını sağlayan, kavşak alanı dışında kalan ve tek yönlü trafiğe ayrılmış karayoludur.

    ERİŞME KONTROLLÜ ARA YOLU (OTOYOL): Özellikle transit trafiğe tahsis edilen , belirli yer ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı, yaya hayvan ve motorsuz araçların giremediği, ancak izin verilen motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrole tabi tutulduğu karayoludur.

    GEÇİŞ YOLU : Araçların bir mülke girip çıkması için yapılmış olan yolun, karayolu üzerinde bulunan kısmıdır.

    ALT GEÇİT : Karayolunun, diğer bir karayolu veya demiryolunu alttan geçmesini
    sağlayan yapıdır.

    ÜST GEÇİT: Karayolunun, diğer bir karayolu veya demiryolunu üstten geçmesini sağlayan yapıdır.

    KAVŞAK : İki veya daha fazla karayolunun kesişmesi veya birleşmesiyle oluşan ortak alandır.

    BANKET : Yaya yolu ayrılmamış karayolunda, taşıtyolu kenarıyla şev başı veya hendek iç üst kenarı arasında kalan ve olağan olarak yayaların ve hayvanların kullanacağı zorunlu hallerde de araçların faydalanabileceği kısımdır.

    DEMİRYOLU(HEMZEMİN) GEÇİDİ : Karayolu ile demir yolunun aynı seviyede kesiştiği bariyerli veya bariyersiz geçitlerdir.

    DURMA : Her türlü trafik zorunlulukları (kırmızı ışık, yetkilinin dur işareti, yol kapanması gibi) nedeniyle aracın durdurulmasıdır.

    DURAKLAMA : Trafik zorunlulukları dışında araçların, insan indirme ve bindirmek, eşya yüklemek, boşaltmak veya beklemek amacıyla kısa bir süre için durdurulmasıdır.

    ARAÇ : Karayolunda kullanılabilen motorlu, motorsuz ve özel amaçlı taşıtlar ile iş makineleri ve lastik tekerlekli traktörlerin genel adıdır.

    AZAMİ AĞIRLIK : Taşıtın güvenle taşıyabileceği azami yükle birlikte ağırlığıdır.

    DİNGİL AĞIRLIĞI : Araçlarda aynı ------e bağlı tekerleklerden karayolu yapısına aktarılan ağırlıktır.

    GEÇİŞ HAKKI : Yayaların ve araç kullananların diğer yaya ve araç kullananlara göre yolu kullanmak sırasındaki öncelik hakkıdır.

    GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ : Görev sırasında, belirli araç sürücülerinin can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamak şartı ile trafik kısıtlama veya yasaklarına bağlı olmamalarıdır.

    KAMYON : İzin verilebilen azami yüklü ağırlığı 3500 kg dan fazla olan ve yük taşımak için mal edilmiş motorlu taşıttır.

    OTOMOBİL : Yapısı itibari ile sürücüden başka en çok yedi oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu taşıttır.

    TAŞIMA SINIRI KAPASİTESİ: Bir aracın güvenle taşıyabileceği en çok yük ağırlığı veya yolcu sayısıdır.

    TEHLİKELİ EĞİM : Araçların emniyetle seyrine devam için vites küçültmeyi gerektiren uzunluk veya açıdaki yol eğimidir.

    TRAFİKTEN MEN : Trafik zabıtasınca, bu Kanunda belirtilen hallerde araçla ilgili belgelerin alınması ve aracın belirli bir yere çekilerek trafikten alıkonulmasıdır.



    Yudumla --->: Ehliyet Kursu ve Bilgilendirmeler Hakkında Konu

  2. 26
    elifizmir
    Özel Üye
    Yol Çizgileri


    Şerit ayırma çizgisi. Aynı veya ters yönlü trafik akışı olan şeritleri ayırmada kullanılır. Geçişlerde bu çizgi gerektiğinde ihlal edilebilir.

    Geçilmez. Bu çizginin geçiş amacıyla dahi hiçbir zaman ihlal edilmemesi gerekir.

    Bir yönde geçiş. Kesik çizgi tarafındaki taşıtlar bu çizgileri geçiş amacıyla ihlal edebilirler. Ancak sürekli çizgi tarafındaki taşıtlar geçiş amacıyla bu çizgileri ihlal edemezler.

    Dur çizgisi. Bu çizgiye geldiğinizde mutlaka durmalısınız.

    Bu çizgiye geldiğinizde, gerekli durumlarda mutlaka durmalısınız.

    Kavşak okları. Kavşaklara yaklaşımda hangi şeritlerdeki taşıtların hangi yöne döneceklerini belirtir.

    Kısıtlanmış alan. Çapraz çizgilerle taranmış alana girilmemelidir.

    Park yapılmaz hattı. Bu şekilde işaretlenmiş alanlara park yapılmamalıdır.

    Yaya geçidi. Yaya geçitlerinde yayaların geçişlerine izin verilmelidir

  3. 27
    elifizmir
    Özel Üye
    Trafik Işıkları


    Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece yararlı bir teknoloji ürünüdür. Işıklar yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla kırmızı, sarı ve yeşil renklerdedir. Kırmızı ışık yolun geçişe kapalı olduğunu, kırmızı ışıktan sonraki sarı ışık yolun geçişe açılmak üzere olduğunu, yeşil ışık yolun geçişe açık olduğunu, yeşilden sonraki sarı ışık ise durmaya hazırlık aşamasını (durma çizgisini geçtiyseniz geçin, aksi halde durun) belirtir. Üzerinde oklar bulunan ışıklar, ok yönündeki hattın yeşil ise açık, kırmızı ise kapalı olduğunu belirtir. Yanıp sönen tek kırmızı ışık, kavşağa gelince durularak geçilmesi, yanıp sönen tek sarı ışık ise, kavşağa gelince yavaşlayarak dikkatlice geçilmesi gerektiğini belirtir. Sürücü sadece kendi hattını kontrol eden ışıklara bakmayı alışkanlık haline getirmelidir. Diğer hatlardaki ışıklara bakılması, dikkatin yeterince yoğun olmadığı bir anda hata yaptırabilir, kazalara yol açabilir.

    Trafik ışıklarının bazıları, hangi renk ışığın ne kadar yanması gerektiğini düzenleyen bir iç zamanlayıcı ile kontrol edilirken, bazıları da bir sinyalizasyon merkezi tarafından kontrol edilmektedir.

    Trafik ışıklarının yanmaması durumundaki kaosu, kaza ve kavgaların çıkmasını önlemek için, şu basit kuralların bilinmesi son derece yararlıdır. Işıkları yanmayan bir kavşağa gelindiğinde, her yönde 'DUR' işareti varmış gibi davranılmalıdır. Bu durumda, kavşağa önce giren taşıtın, iki taşıt aynı anda giriyorsa sağdaki taşıtın önceliği olduğu unutulmamalıdır.

    Her gün giderek daha sık olarak karşılaştığımız bir olayı, kırmızı ışık ihlallerini dikkatinize sunmak istiyorum. Bazı sürücülerin kırmızı ışığı hiçe sayarak yolarına devam ettikleri dikkatinizden kaçmıyordur herhalde. Sarı ışık yandığında kavşağı terk etmek için hızlanarak sınırları zorlayanlar değil, kırmızı ışık yanarken geçen uyanıklardan bahsediyoruz.
    Son dönemlerde artan araç sayısı ve onunla orantılı artırılamayan trafik görevlisi sayısı ve denetimler, bu türden ihlallerin giderek artmasına yol açmaktadır. Kuralı ihlal edenler, herhangi bir ceza almadıklarından, bir kaza olmadığı sürece, bunu bir kazanç gibi görmekte, kazaların birçoğunun, sürücülerin ilk ve bazen son kazaları olduğu gerçeğini görmezlikten gelmektedirler.

    İhlaller neden bu kadar yaygın? Yetersiz olan denetime yakalananlar genellikle, "Işığı görmedim", "Sarı yanıyordu, tam ben geçerken kırmızıya geçti", "Biraz dalgındım, fark edemedim", "Yol çok müsaitti", türünden hilekarca mazeretler ileri sürmektedirler. Ancak, gerçek durum "Işıklarda durarak boş yere zaman ve yakıt kaybetmemeliyim. Benim zamanım yok ve onlarınkinden daha önemli" mantığı,fırsatçılık, sabırsızlık, hoşgörüsüzlük ve başkalarının haklarına saygısızlıkla açıklanabilir. Bu tür davranışta bulunan bir sürücünün, yeşil ışıkta geçerken, diğer yoldaki bir sürücünün kırmızı ışık ihlali yaparak kendisini zor durumda bıraktığını veya yan kapılardan çarptığında neler olabileceğini düşünmeleri olayın vahametini açıklar herhalde.

    Bazı resmi plakalı araç, taksi ve toplu taşıma araçları sürücülerini de sanki trafik kuralları kendilerini kapsamıyormuş havasında görmekteyiz. Kuralların çoğu ile birlikte kırmızı ışığı da dikkate almamakta, Resmi araç sürücüleri "Biz resmiyiz", diğerleri de "Zor koşullarda ekmek parası için çalışıyoruz" gibi mazeretlerin arkasına sığmayacak türden ihlaller yapmaktalar. Herkesin çeşitli amaçlarla trafikte olduğunu, kurallara uymanın hepimizin ortak yararına olduğunu onların da kabullenmesi gerekiyor. Özellikle resmi araç içerisindeki genellikle yönetici kişilerin, sürücülerini bu konuda uyarmalarını bekliyoruz.

    Kural ihlali yapmak istemiyor ve trafik magandalarından olmak istemiyorsanız, şunları bir deneyin lütfen. Araç kullanırken, cep ya da araç telefonunuzu kapatın, Sabahları 10 dakika kadar daha erken kalkın. Gitmek istediğiniz yere ulaşabileceğinizi tahmin ettiğiniz süreden 5...10 dakika daha erken yola çıkın.


  4. 28
    elifizmir
    Özel Üye




    Renk körlüğü testi




    Yapmanız gereken sol taraftaki X başlangıç noktasından bir kalem yardımıyla mouse ile veya parmağınızla turuncu noktaları takip ederek sağ yandaki X noktasına ulaşmak eğer oraya değilde başka bir yere ulaşıyorsanız ve ya yolunuz kaybediyorsanız hemen bir göz hekimine baş vurunuz ,mesafenin önemi yoktur.Çocuklarda ve okuma yazma bilmeyenlerde de kulanılabilir.






    Eğer renk körü olduğunuzu düşünüyorsanız veya kendinizi test etmek istiyorsanız bu bölüm size fikir verebilir. Yapmanız gereken test için verilen kareye bakıp içinde gördüğünüz rakamı not edip Doğru yanıt kısmına bakmaktır,eğer rakam göremiyorsanız veya farklı bir rakam görüyorsanız hemen bir göz hekimine baş vurunuz.


















  5. 29
    cbiter
    Üye
    bilgilendirme için saol...

  6. 30
    lececafe
    Yeni Üye
    19'unda sınavım vardı çok iyi olacaktı çalışmamda faydası
    genede teşekkürler alıntı yapıp yaymak lazım çalışmak daha basitleşmiş oldu..

  7. 31
    elifizmir
    Özel Üye
    Alıntı lececafe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    19'unda sınavım vardı çok iyi olacaktı çalışmamda faydası
    genede teşekkürler alıntı yapıp yaymak lazım çalışmak daha basitleşmiş oldu..

    Konuyu Mart Ayı içerisinde açmıştım ...

    Sanırım o dönemlerde dikkatinizi çekmedi ...

    Umarım girmiş oldugunuz sınavda Başarılı olmuş , ehliyetinizi almışsınızdır ...

    İyi Forumlar ...

  8. 32
    lececafe
    Yeni Üye
    Alıntı elifizmir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu Mart Ayı içerisinde açmıştım ...

    Sanırım o dönemlerde dikkatinizi çekmedi ...

    Umarım girmiş oldugunuz sınavda Başarılı olmuş , ehliyetinizi almışsınızdır ...

    İyi Forumlar ...
    şuan için net sonuçlar belli deil ama büyük ihtimalle geçtim sınav sorularından baktığım kadarı ile,
    öncelikle ilgin içim teşekkürler.

    inan okadar güzel hazırlamışsın
    400 sayfa çalışma kitabının bütün ana hatlarını varmişsin

    bu sayfaya bakan bir kursiyer kesinlikle azbir çalışmayla ehliyetini alır.
    ellerinize sağlık alıntıda yaptım başkalarınada faydalı olabilmek için.

  9. 33
    zehroşh
    Üye
    bende istiyorum ehliyet almayı ama geçen gün arabayla bi kadına çarptım:(
    o yüzden biraz tedirginim..
    ama iyi olmuş açtığın bu konuyu elif abla..
    kopyaladım çalışırım burdan da..emeğine sağlık...

  10. 34
    HARBİKIZ
    Bayan Üye
    MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ ADAYLARI SINAVI
    SINAV YERİ BİLGİLERİ




    Sınav Tarihi : 24.10.2009
    Sınav Saati : 11:00



    http://www.ehliyetsinavsonuclari.com...av_yerleri.htm

+ Yorum Gönder
3. Sayfa BirinciBirinci ... 23
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi