Metobolizma hızlandırma - metobolizma hızı nasıl hesaplanır - kalori hesaplama - vücut yağ oranı

+ Yorum Gönder
Sağlık ve Diyet Beslenme Bölümünden Metobolizma hızlandırma - metobolizma hızı nasıl hesaplanır - kalori hesaplama - vücut yağ oranı ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Gülehasret
    Süper Moderatör
    Reklam

    Metobolizma hızlandırma - metobolizma hızı nasıl hesaplanır - kalori hesaplama - vücut yağ oranı

    Reklam



    Metobolizma hızlandırma - metobolizma hızı nasıl hesaplanır - kalori hesaplama - vücut yağ oranı

    Forum Alev
    metobolizma hızlandırma - metobolizma hızı nasıl hesaplanır - kalori hesaplama - vücut yağ oranı




    Kilo alıp şişmanlamak yada kilo verip zayıflamak isteyen bir kişi öncelikle metabolizma hızını hesaplayarak metabolizmasının hızını öğrenmeli ve ona göre bir yol izlemelidir.
    ornek resim

    Metabolizması yavaş olan insanlar kilo vermede zayıflamada zorlanabilir. Tersine metabolizması hızlı olan insanlar ise kilo almada şişmanlamada zorlanabilir.

    Bazal metabolizma hızının hesaplanması için değişik yöntemler kullanılır.

    Herkesin metabolizma hızını kolayca hesaplayabileceği formüller

    Bayanlar için metabolizma hızı hesaplama

    BMH bayan=655 + (9.5x kilo-kg) + (1.8xboy-cm) - (4.7xyaş)

    Erkekler için metabolizma hızı hesaplama

    BMH erkek=660 + (13.7x kilo-kg) + (5xboy-cm) -(6.8xyaş)

    Kilo vermeye başlamadan önce hesaplayacağınız ideal kilo, basen oranı, metabolizma hızı gibi ölçümlerin formülleri…
    İdeal kilo ve metabolizma hızını bulun
    Beden Kitle İndeksi (BKİ) hesaplaması ile vücudunuzun ideal kilosunu bulabilir, nabzınızı ölçerek ne kadar spor yaparak yağ yakmanız gerektiğini bulabilirsiniz.

    İşte vücudumuz için gerekli hesaplar, ölçümler ve formülleri…

    İdeal kilonuz
    Beden Kitle İndeksi, boyunuzu kilonuzla oranlar ve kilo vermek durumunda olup olmadığınızı anlamanıza yardımcı olur. BKİ hesabını yapmak için öncelikle boyunuzu metre cinsinden ölçün. Ardından karesini alın. Kilogram cinsinden ağırlığınızı bu rakama bölün. Çıkan sonuca göre:

    BKİ (Beden Kitle İndeksi) = Vücut ağırlığı (kg.) / boy² (m²)

    18,5 altı: normalin altında kilolu
    18,5 – 24,9: normal kilolu
    25 – 29,9: kilolu
    30 üzeri: obez

    BKİ’niz 30’un ne kadar üzerindeyse, sağlığınız risk altında demektir.

    Basen oranı
    Bel ölçünüzü kalça ölçünüze bölerek basen oranınızı hesaplayabilirsiniz.

    Kadınlar için 0,80’in üzeri, erkekler için ise 0,95’in üzeri sağlık sorunlarıyla karşılaşma ve hastalığa yakalanma riskini arttırdığı anlamına gelir. Kilo vererek ise bu sağlık problemlerini azaltıyor olacaksınız.

    Nabız ölçümü
    Nabız, uyguladığınız egzersiz sırasında ne derece rahat olduğunuzu gösteren bir ölçüdür. Yeni başlayanlar, maksimum nabız atışının yüzde 50’sini hedeflemeli, bunu yavaş yavaş artırarak yüzde 85’e çıkarmalılar.

    Maksimum nabız ölçüsünü hesaplamak için yaşınızı 220’den çıkarın. Örneğin 40 yaşındaki birisi için bu, dakikada 180 atış olmalıdır. Bunun yüzde 50’si 90’dır. Yani 40 yaşında biri, başlarda bunu hedeflemelidir.

    Aerobik çalışma sırasında nabzınız; maksimum kalp atım sayınız x % 50'si ile maksimum kalp atım sayınız x yüzde 80'i arasında değişmelidir. Bu aralığa ‘Faydalı Antrenman Sınırı’ denir. Ancak yağ yakabilmek için en iyi sonuçlar, nabzın yaşa göre tespit edilen dakikadaki maksimum atım sayısının yüzde 65-70'i arasında, en az 12 dakika aerobik sınırda kalması ile elde edilebilmektedir.

    Bazal metabolizma hızı
    Eğer metabolizmamız hızlı çalışıyor ise yediklerimiz kolayca enerjiye dönüşür ve hızlı bir şekilde yakılır. Tam tersine metabolizmamız yavaş çalışırsa aldığımız besinlerin enerjiye dönüşümü zorlaşır ve yakamadığımız kaloriler kiloya dönüşür. Uzmanlar diyet yapmadan önce mutlaka metabolizmamızı ölçtürmemizi belirtirler.

    Kadınlar için metabolizma hızı hesabı: 655+(9.6 x Kilogram olarak ağırlık)+(1.7 x santimetre olarak boy) - (4.7 x yaş)
    Erkekler için metabolizma hızı hesabı: 66+(13.7 x Kilogram olarak ağırlık)+( 5 x santimetre olarak boy) - (6.8 x yaş)

    Kalori hesabı
    Yediğiniz gıdalardan aldığınız fazla kaloriler, vücutta yağ olarak depolanır. Dolayısıyla kilo vermek veya sağlıklı kiloyu korumak için aldığınız kalori miktarı, yaktığınız kalori miktarına eşit olmalıdır.

    Kalori ihtiyacı yaş gruplarına ve cinsiyete bağlı olarak değişkenlik gösterir, ama ortalama bir kadının her gün 1900-2000, erkeğin ise 2500 kaloriye ihtiyacı vardır. Her gram yağda 7 kalori, her bir gram protein ve karbonhidratta 4 kalori vardır.

    Santim santim
    Kilo verme konusunda hız kaybettiyseniz, bu kas yaptığınız anlamına geliyor olabilir, ki bu da tartıda kendini daha fazla kilo olarak gösterebilir. Tartıdaki kilonuz değişmeden de giydiğiniz giysilerin bedeni düşebilir. Başarınızın bir başka kanıtı olarak haftada bir göğsünüzüz, belinizin ve kalçalarınızın ölçüsünü alın.




  2. 2
    EFRUMİE
    Bayan Üye

    Cevap: metobolizma hızlandırma - metobolizma hızı nasıl hesaplanır - kalori hesaplama - vücut yağ oranı

    Reklam



    Diyetisyenler, kişiye göre diyet listesi verirken kişinin bünyesine bakar metabolizmanın hızını hesaplayarak buna uyacak bir diyet listesi önermektedirler fakat evde de yapılması çok kolaydır.







  3. 3
    Ziyaretçi
    Her şeyden önce yediklerimize dikkat edip spora önem vermeliyiz.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi