Beslenmenin sağlığımıza etkisi

+ Yorum Gönder
Sağlık ve Diyet Beslenme Bölümünden Beslenmenin sağlığımıza etkisi ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Gülehasret
    Süper Moderatör
    Reklam

    Beslenmenin sağlığımıza etkisi

    Reklam



    Beslenmenin sağlığımıza etkisi

    Forum Alev
    sağlıklı beslenme - yanlış beslenme - makrobesinler nelerdir - lifli besinlerin önemi - kalorisiz besinler - mikrobesinler - işlenmis besin maddeleri - aşırı şişmanlık nedenleri - rafine tahıllar - kilo verme önerileri - sağlıklı kilo vermek




    Kilo vermek istiyorsanız makarna, ekmek, pirinç gibi işlenmiş tahıl ürünlerinden, tatlı ve yağlardan uzak durun. Çünkü fazla tüketimi şişmanlatmakla kalmaz, erken ölüme de yol açar.

    İnsan ne yerse odur" deyimi bir gerçeği yansıtır. Yanlış beslenme sadece sağlığımızı bozmakla kalmaz performansımızı düşürür ve bizi ruhsal ve bedensel olarak daha çabuk yaşlandırır. Japonya açıklarında bir Pasifik Adası olan Okinawa'da 100 yaşındakilerin sayısı Japonya'ya göre 40 kez daha fazladır. Bu adada kadınların ortalama yaşı 90'dır. Ada yerlilerinin beslenmeleri tipiktir. Yemek seçimi ve hazırlanması "her yemek ilaçtır" prensibine göre olmaktadır. Özellikle balık, sebze, değişik yosunlar ve soya ürünleri ile beslenmektedirler. Beslenmelerinin en önemli özelliği ise Japonlar'a göre 1/3 oranında daha az kalori almalarıdır. Yanlış beslenme yaşlanmanın en önemli nedenlerinden biridir. Tipik yaşlılık hastalıkları; diyabet, hipertansiyon, damar sertliği, kalp infarktüsü, felç, omurga ve eklem bozuklukları, yanlış beslenme ve kilo fazlalığı sonucu oluşurlar. Organların çalışması ve vücut ısısı besinlerin verdiği enerjiyle sağlanır.

    MAKROBESİNLER ÖNEMLİ

    Proteinler, karbonhidratlar ve yağlar besinlerimizin büyük kısmını oluşturduklarından, makrobesinler olarak tanımlanır. Vücudumuza gerekli kaloriyi makrobesin maddeleri sağlar. Yiyeceklerde bulunan vitaminler, mineraller ve bitkisel kimyasallar ise çok etkin maddelerdir ve çok az miktarları ile biyolojik işlemlerin gerçekleşmesini sağlarlar. Bu özelliklerinden dolayı mikrobesin maddeleri olarak tanımlanır. Bitkilerin sindirilemeyen destek dokuları lif (posa) da sağlıklı yaşam için önemlidir. Lifler dışkının hacmini artırarak dışkıyı yumuşatırlar ve kabızlığı önlerler. Toksik maddelerin kalın bağırsakta kalmasını önlediği için kanser riskini azaltırlar. Vitaminler, mineraller, fito (bitkisel) kimyasallar ve lifler kalorisiz besin maddeleridir.Mikrobesin maddeleri ve liflerden zengin besinlerden bol miktarlarda tüketmek ideal sağlığı ve kiloyu korumanın sırrıdır. Kalorisiz olduklarından bu besin maddelerini içeren yiyeceklerden doyuncaya kadar büyük porsiyonlar tüketilebilir. Buna rağmen kilo alınmadığı gibi aksine ideal kiloya kavuşuncaya kadar kilo verilir.

    Çoğu kişinin aşırı kilolu olması sağlıksız beslenmelerine; kalorilerinin çoğunu yağ ve rafine karbonhidratlardan (şeker, beyaz un ürünleri) almalarına bağlıdır. Vitamin, mineral, fitokimyasal ve lif alımı yeterli olduğu takdirde az yemek ömrü uzatır. Fazla kilolu olup olmayacağınızı belirleyen ana faktörlerden biri yeterli miktarda Lif tüketip tüketmediğinizdir. Bu ancak rafine edilmemiş doğal yiyeceklerle mümkündür.

    KALITIMIN ROLÜ VAR


    Kilolu olmakta kalıtımın rolü vardır ama güçlü değildir. Kalıtımla kilo değil az kalori harcayan hücreler edinilir. Aslında yavaş metabolik hıza sahip olmanın ölçülü ve dengeli yemek koşulu ile avantajı da vardır. Az yenirse daha az serbest radikal oluşur ve aşırı serbest radikallerin hücrelerimize zararı önlenir. Ayrıca vücut motoru fazla çalışmadığı için yıpranma daha az olur. Demek ki metabolizması yavaş olan kişi daha yavaş yaşlanır. Yavaş metabolizmanıza rağmen normal kilonuzu koruyabiliyorsanız daha uzun ömürlü olursunuz. Bunun için de Lif'den zengin, kalorisi az besinler yemek ve yeterli bedense aktivite şarttır. Lif içeren ve kalorisi az olan besinler meyve, sebze, baklagiller ve tam tahıl ürünleridir. Yağlar, şeker, et ve diğer hayvansal ürünler (süt, peynir, yoğurt, yumurta) kalorisi çok, Lif içeriği ise ya hiç yok ya da çok az besinlerdir.

    İşlenmiş tahıllar (beyaz un, beyaz pirinç) Lif'lerini kaybederler. Bu nedenle rafine (işlenmiş) tahıl ve ürünleri (beyaz ekmek, beyaz makarna, beyaz pirinç) tatlılar gibi değerlendirilmelidir. Çünkü liflerinden yoksun olan bu yiyecekler, sindirim sisteminde çok çabuk emilerek kan şekerinin aniden yükselmesine ve aşırı insulin hormonu salgılanmasına neden olurlar.

    Rafine tahıl yiyenlerde kalp hastalığından ölme riski yüzde 60 oranında artmaktadır. Demek ki çok fazla şeker ve beyaz un ürünleri tüketimi yalnızca şişmanlatmaz, erken ölüme de yol açar. Kilo vermek istiyorsanız işlenmiş tahıl ürünlerinden (beyaz makarna, beyaz ekmek, beyaz pirinç), tatlılardan ve yağlardan uzak kalmalısınız.



  2. 2
    EFRUMİE
    Bayan Üye

    Cevap: sağlıklı beslenme - yanlış beslenme - makrobesinler nelerdir - beslenmenin sağlığımıza etkisi - lifli besinlerin önemi - kalorisiz besinler - m

    Reklam



    zayıflamak isteyen yemeklerini azalttıkları içine enerji veren ve sağlıklarını koruyan yiyecekleri tercih etmeleri gerekir. Bu yüzden ekmek, makarna, tatlı ve yağ içeren yiyeceklerden uzak durmaları gerekir.







+ Yorum Gönder
yanlış beslenmenin sağlığımıza etk
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi