Kış mevsiminde kilo almamak için ne yapılır - kışın kilo almamak için neler yapmalı

+ Yorum Gönder
Sağlık ve Diyet Beslenme Bölümünden Kış mevsiminde kilo almamak için ne yapılır - kışın kilo almamak için neler yapmalı ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Hozukcan
    Emekli
    Reklam

    Kış mevsiminde kilo almamak için ne yapılır - kışın kilo almamak için neler yapmalı

    Reklam



    Kış mevsiminde kilo almamak için ne yapılır - kışın kilo almamak için neler yapmalı

    Forum Alev
    kış mevsiminde kilo almamak için ne yapılır - kışın kilo almamak için neler yapmalı



    Kış mevsimi ve fazla kilolar

    Soğuk kış aylarında daha fazla kilo almamız yaşam şeklimiz ve biyolojik yapımız gibi faktörlere bağlı çeşitli sebepler içerir. Ancak fazla kilolardan korkmadan kış mevsimin tadını çıkartmanın pek çok kolay yolu var.

    Kilo almamızın en belirgin sebebi tükettiğimizden daha az kalori yakıyor olmamızdır. Biyolojik, duygusal, çevresel ve sosyal sebepler yıl boyunca aldığımız kiloları etkilerken, en dramatik etkiyi kış mevsiminde hissederiz. Daha az hareket etmek, kalori deposu kış lezzetleri, doğa tarafından tasarlanan biyolojik yapımız gibi faktörleri yakından tanıyarak aldığımız ekstra kilolar ile daha kolay başa çıkabiliriz.

    Daha az spor
    Hava sıcaklıkları düştükçe iç mekanlarda daha fazla vakit geçirmek isteriz; daha kısa günler aynı zamanda dışarıda daha az vakit geçirmek anlamına gelir. Bu değişimin sonucu olarak metabolizmamız yavaşlar ve yaktığımız kalorilerin miktarı azalır. Daha fazla kalori yakmanın en iyi yolu spor yapmaktır.

    Kalori deposu kış lezzetleri
    Evimizde daha çok vakit geçirdiğimiz soğuk kış günlerinde kendimizi daha iyi hissetmek için karbonhidrat, yağ ve şeker açısından zengin besinlerden yardım almaya istekli oluruz. Yıl sonu partileri ve tatiller de ekstra kaloriler anlamına gelir. Yaz boyunca masalarımızı süsleyen karpuz, şeftali gibi daha hafif ve sulu meyvelerden bu mevsimde mahrum olmamız da tatlı yiyeceklere sığınmamızı kolaylaştırır.

    Biyoloji
    Bedenimiz soğuk kış aylarında hayatta kalabilmek için fazladan yağ depolamak ve kendini güvence altına almak ister. Hayatta kalma dürtümüzün daha fazla çalıştığı günlerden farklı olarak artık kalın kıyafetlerimiz, daha sıcak evlerimiz olmasına rağmen doğa bizi korumak için tasarlanmıştır ve bu şekilde işlemeye devam eder. Beynimize doyduğumuzun sinyalini gönderen CCK hormonu sonbahar ve kış aylarında daha az çalışır ve bu yüzden kendimizi daha iştahlı hissederiz.

    Fazla kilolar ile başa çıkmak için

    Aktif olun: Kilo alımına karşı en etkili silahınız spor. Soğuk havalarda tadını çıkartabileceğiniz bisiklete binmek, yağmurda yürümek gibi sporları deneyin. Dışarıda durum çok kötü ise yoga, trambolin, alışveriş merkezinde hızlı yürüyüş gibi aktiviteleri deneyebilirsiniz. Sizi çeken güneşli bir hava olmayacağından fitness salonlarını da daha sık ziyaret edebilirsiniz.

    Daha fazla güneş ışığı: Pek çok insan kış ayları boyunca güneş ışığından mahrum kaldıkları için depresyona girer. Günde en az yarım saat dışarıda vakit geçirmek ruh halinizi iyileştirebilir ve böylelikle kendinizi iyi hissetmeniz yemek yemenize engel olur.
    Bir hobiniz olsun! Örgü örmek, gitar çalmak gibi hobiler kilo almanızı hızlandıran stres hormonlarınızı azaltacak ve yaramaz besinlere giden elinizi meşgul tutacak!

    Kış besinlerini tüketin: Daha fazla besin değeri taşıyan, vitamin, mineral ve lif açısından zengin kış meyve ve sebzeleri bağışıklık sisteminizi güçlendirir, sindirim sisteminizi düzenler. Bu faydaların yanında ayrıca toksinlerinizden arınmak için A ve C vitamini deposu olan pancar ve kabak ile yaratıcılığınızı sergileyebilirsiniz




  2. 2
    VESLiHAN
    Bayan Üye

    Cevap: kış mevsiminde kilo almamak için ne yapılır - kışın kilo almamak için neler yapmalı

    Reklam



    Kış aylarında akşam yemekleri yaz aylarına göre daha geç bir saatte olmalıdır.Çünkü hava erkek kararıyor ve insanların gece saatlerinde acıkmaları onların sürekli bir şeyler yemesine neden olmaktadır.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi