GüL PeYGaMBeRe (SaV) , LaLe ALLAH'a (C.C.) aÇıLıR..

+ Yorum Gönder
İslami Resimler ve Dini Resimler Bölümünden GüL PeYGaMBeRe (SaV) , LaLe ALLAH'a (C.C.) aÇıLıR.. ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Toprak
    Özel Üye
    Reklam

    GüL PeYGaMBeRe (SaV) , LaLe ALLAH'a (C.C.) aÇıLıR..

    Reklam



    GüL PeYGaMBeRe (SaV) , LaLe ALLAH'a (C.C.) aÇıLıR..

    Forum Alev
    GüL PeYGaMBeRe (SaV) , LaLe ALLAH'a (C.C.) aÇıLıR..

    gül peygambere(s.av)lale Allah"a(c.c) açılır

    TASAVVUFTA LALE YARADAN`I HATIRLATIR...


    Aşkımdan pürsafâyımdır sanırsın belki bu demler…
    Aşkın neşvesi olmaz
    Lâle; Eğlâl
    Leylî; Leylâ olmadan Ey güzel…


    * * *
    Üzerimde aşkın pırıltıları olabilir belki…
    Veya âşıkların in'ikasıyla bir kıvılcım görebilirsin yüzümde…
    Bu yüzümde gördüklerin ancak bir gölge ve akisten ibarettir. Ne özüdür, ne de kendisi…

    Aynada yüzünü gördüğün vakit:

    "-Bu zât benim gibi biridir ancak!" diyebilir misin?
    Bir nehrin üzerine düşen yaprak için:

    "-Bu ne güzel, ne berrak bir sudur." diyebilmen mümkün müdür? Sana berrak su diyebilmeleri için bulutların ötesinden dökülüp gelen ve nehre karışan bir yağmur damlası olman îcâb etmez mi?

    İşte benim aşka yakınlığım onun akışıyla yönlenen bir yaprak kadar yakın, uzaklığım ise bir o kadar ondan ayrı bir cisim olup ona karışmamdaki zorluktan ve sırdandır.

    Lâle, kelime olarak ele alındığında Arapça "Allâh" lâfzına âit harfleri taşımakta olduğu görülür. Eğlâl kelimesi de "lâle" kökünden gelir. Eğlâl ise Yâsin Sûresi'nde "eğlâlen" şeklinde geçmektedir. Manası ise; "boyunduruk"tur.

    Rasûlullâh -sallallâhu aleyhi ve sellem- Efendimiz hicret edecekleri vakit kapıdaki müşrikleri etkisiz hâle getirmek için Yâsin Sûresi'nin bu âyetini okuyarak onlara bir avuç toprak atmıştı. Müşrikler bunun etkisiyle sanki boyunlarına boyunduruk geçirilmişçesine başlarını aşağıya indirememiş ve

    Efendimiz'i görememişlerdi. Onlar Efendimiz'i göremedikleri gibi gözleri kâinatın bütün hakîkatlerine âmâ olmuştur.

    Bunun mukâbili olarak kalblerine Allâh lafzını yerleştiren ve istîdâdınca idrak etmiş olan Hak âşıkları da sanki boyunlarına nurdan bir halka geçirmişcesine başları yukarıda ilâhî cezbeye gark olmuş, onun neşvesiyle müstağrak bir hâldedirler. Aşağının kötülük ve pisliklerinden uzak, mâsivâdan arındırılmış bir gönülle herşeyden mahrûm olanlar için duâ ve ilticâ hâlindedirler.
    Lâlenin harfî manası "hilâl"e de ulaşmaktadır. Onlar semâdaki hilâlin parıltılarıyla yol alır, yıldızlarla semaya dururlar. Bir semâzenin en makro hâlidir, hilâli çevreleyen yıldızlar…

    Lâlenin ebced hesabı 66'dır. Altmış altı "Elhamdülillâh"a denk gelir. Onlar o hayret makamının coşkusuyla yaşadığı istiğrak hâline hamdederek "Elhâmdülillâh" derler.




  2. 2
    Toprak
    Özel Üye

    --->: GüL PeYGaMBeRe (SaV) , LaLe ALLAH'a (C.C.) aÇıLıR..

    Reklam






    Lâlenin içi kömür gibidir. Ancak dıştan görünmez. Dışı ise içinin tam tersine pasparlak, canlı ve rûha sekînet verici bir görünüme sahiptir. Onun bu hâli tıpkı bağrı yanık bir dervişin mütebessim nûr hâleli yüzüne benzer.

    Gerçek lâlelerin hepsinde renkli altı yaprak bulunur. Bu ise îmanın altı nûrunun libâsına bürünen dervişin îmân ve ihsan potasında erimesi ve daha sonra bu nurun şualarıyla derinden bir yanışa gark olmasının da bir simgesidir.

    Bununla beraber Kur'ân-ı Kerîm'in (aynı zamanda Fâtiha sûresinin) altıncı âyeti de "Bizi dosdoğru yola (Sırât-ı Müstakîm'e) ilet" âyet-i kerimesidir. Bu âyet aynı zamanda bir duâ vasfı taşımaktadır.

    Lâlenin renkli yapraklarının yukarıya doğru olması da tıpkı bir dervişin duâ edişindeki edâyı andırır. Zira derviş bu hâl ile sırât-ı müstakîm üzere olmayı murâd etmiş ve ifrat-tefrit noktalarını törpüleyerek hakîkate, yani istikâmete ermiştir.

    Ve tıpkı lâlenin derûnundaki siyahlığı göstermemesi gibi o da içinde yaşadığı yanış halini gizlemiş ve kendine her nazar edene o güzel rengini sunarak ona ferahlık vermiştir. Nitekim lâlenin en revaç bulduğu dönemlerden biri olan Osmanlılar zamanında ona, "ferâhâver (ferahlık veren)" denmiştir. işte bu vasıflarla vasıflanan derviş de tıpkı lâlenin bu adını alarak etrafına letâfet ve zerâfet saçmış, gönüllere âb-ı hayat sunmuştur.

    Hülâsa; lâlenin eğlâl oluşu, Lâlenin hakîkat deryasına dalış hâlidir.

    Leyl; gece demektir. Gece sevda demektir. "Sevda"nın asıl manası "siyah"tır. Gece kıymet bilene "kara sevda"nın yaşandığı ânlardır.

    Eğer sen geceyi kopkoyu bir boşluk olmaktan çıkarmak istersen, gönüldeki yârları ve ağyârları yok etmelisin! işte o zaman her yer sana âyân olur. Sanırsın ki gece bitmiş de gündüz oluvermiştir. Böylece fânî muhabbetler silinerek kalb sevdânın deryâsının derinliklerinde yolculuğa çıkmıştır.

    Burada bahsedilen "Leylâ" temsîlî olup, asıl
    kasdedilen "Mevlâ"dır. Her yerin âyân oluşuyla kalb kâinâtın esrârını okuyucu ve alıcı bir hâle gelir. Ve Cebrâil'in "Oku" emrini müteâkiben örtüsüne bürünen ürkek yürek, artık serpilip açılır ve her yanda Leylâ'yı "Mevlâ" görür hâle gelir.

    Ey Gönül! Cânına üflenen nefhayla yan da kavrul! Amma lâle gibi ol ki,
    hâlinden sadece "yâr" haberdâr olsun. öyle ki, Efendimiz -sallallâhu aleyhi ve sellem- ümmeti için gönlü dâim hüzne gark olurken dahî, yüzü her lahzâ beşûş (mütebessim) idi !!








  3. 3
    alicanavar
    Özel Üye
    Bütün bir âlem gölgesinde
    Hayat ve can bulur Lale’nin
    Bütün gülistan beldesinde
    Son temsilci Gül’dür Lale’nin

    Ruh ve bedende âlem birlik
    Lale emrinde Gül’dür dirlik
    Ömür tarlası taze gençlik
    Köprübaşı Gül’dür Lale’nin

    Rahmet ve kılıç derde deva
    Lale yurdunda Gül’dür sefa
    Ruh ve nefiste aşkın cefa
    Serdengeçti Gül’dür Lale’nin

    Mümin ve kâfir insan rolü
    Lale indinde Gül’dür dölü
    Bütün varlığın tek kontrolü
    İnsan soyu Gül’dür Lale’nin

    Sevgi ve korku kalpte saklı
    Lale katında Gül’dür haklı
    Ruh diyarında insan aklı
    Selim akıl Gül’dür Lale’nin

    Hayat ve ölüm bir hakikat
    Lale aşkında Güldür rikkat
    Zâhir ve bâtın tek tarikat
    Saf hakikat Gül’dür Lale’nin

    Dünya ve ahret iki durak
    Lale seyrinde Gül’dür Burak
    Ahiret bâki dünya kurak
    Tek yeşillik Gül’dür Lale’nin

    Mutlak Hakikat mektebinde
    Lale işinde Gül’dür zinde
    Hakikat nuru tekdir dinde
    Son muallim Gül’dür Lale’nin

    Varlık ve yokluk arasında
    Lale aşkında Gül’dür sevda
    Sevda nurunun karşısında
    Aşk eşiği Gül’dür Lale’nin

    Lokman Hekim’de âciz ferman
    Lale tıbbında Gül’dür derman
    Sevda denizi kalpte umman
    Tek kurtuluş Gül’dür Lale’nin

    Osman Temiz







  4. 4
    merius
    Üye



    EMEGİNİZE SAGLIK GÜZEL OLMUŞŞŞ PAYLAŞIMM İÇİN TEŞEKKÜRLER...;)

+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi