Need for Speed: Underground 2 Demo İnceleme

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Demo inceleme Bölümünden Need for Speed: Underground 2 Demo İnceleme ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    Need for Speed: Underground 2 Demo İnceleme

    Reklam



    Need for Speed: Underground 2 Demo İnceleme

    Forum Alev
    Wherever i may roam...

    Demo versiyona göre oldukça kabarık bir içeriğe sahip (350mb). Tam sürümde de bulunacak olan bir adet free roam haritasının yanında quick race ve drift modu da mevcut. Artık drift modunu sabit bir pistte değil de, trafiğin de olduğu mevcut yollarda yapacağız. Tabi kimileri beğenir kimileri beğenmez; zira tartışmaya açık bir konu. Herneyse, demoda çoklu oyuncu olanağı de mevcut ki bu harika olmuş. En azından oyunun kendisi çıkana kadar oyalanmak için bir seçenek. Tabi bu olanak biraz da oyunun gecikeceği anlamına gelebilir mi? Ne dersiniz?

    Free roam tam anlamıyla oyunun çehresini değiştirmiş. Resmen GTA tarzına çevirmiş oyunu. Ama daha gerçekçi şekliyle. Yanlış anlamayın, çok güzel olmuş. Free roam haritasında bazı noktalar var. Bu noktalara gidince bilgi veriyor. Ondan ziyade renkli şekilli noktalar var ki buralarda da sms yoluyla bize yarışın olduğunu ve yarışmak isteyip istemediğimizi soruyor. Bu yarışlar drift ve circuit şeklinde. Tam sürümde diğer modlar da açılacaktır eminim. Bir de araba değiştirebileceğimiz galeriler var. Bu da önceden menüden yaptığımız işi roam haritasından yapacağımız anlamına geliyor. Ayrıca bir opsiyon daha var ki bu roam haritasında "of of of" tadından yenmez.

    Bizimle birlikte haritada boş boş gezip kızlara laf atan başka yarışçılar da var. Ve istersek bunların yanına gidip "hüop bilader çok o koca beyaz kıçını benim mekanımdan" diye meydan okuyabiliyoruz. Bize telefon yoluyla gelen bu iletiyi enter tuşuna basarak kabul ediyoruz (diğerlerinde de öyle; tab tuşu ise aldığımız mesajların tümünü gösteriyor kategorilere ayırıp) Ve ardından başlıyor outrun. Kim önde giderse kral o ve izini kaybettirmeye çalışıyor. Eğer öndeyseniz gideceğiniz yolu seçmek size kalmış. Süratli şekilde ilerlerken birden ani viraj alıp başka yola sapmak arkadakine zaman kaybettireceğinden 300 m mesafe yaptığımızda outrun galibi biz oluyoruz ki tabi aksi için de rakip oluyor. Gitmek istediğimiz bir yer olursa M tuşu ile haritadan bir yeri işaretliyoruz ve huop, gps sistemi bizi gitmek istediğimiz yere oklar yardımıyla götürüyor. Ama kuytu yerlere girdiğimizde (tünel vs.) gps uyduyla iletişime geçemediğini söyleyip ekrandan bilgiyi kesiyor. Çok güzel düşünülmüş ince ayrıntı bunlar...

    Parlak renkler

    İçerikten kısaca bahsetmişken derhal görsel, işitsel konulara değinmek istiyorum sevgili TrGamer okurları. Herşey çaça! Mükemmel grafikler, içten boğuk ama tok gelen motor sesi, hafif açık müzik sesi (Van Dyke'ın şarkısı iyi oturmuş), partikül efektleri, etrafınızda olan bitenler mükemmel. Sıkı bir ekran kartınız varsa, 1024*768 tam FSAA açık vaziyette grafiklerin tadına varırsınız. Benimki o kadar sıkı olmamasına rağmen takılmadan oynadım. Yalnız ATI şu sürücü sorununu bir türlü gideremedi. Hangi seti denediysem farklı sorunlarla karşılaşıyorum. Alın mesela burada da light glow (ışık kaynağının parlaması) efektini göremedim. Açtığımda ekran simsiyah kalıyor. Dedim acaba özelliği mi bu, ama değil. Neyse, kapatınca da gayet güzel grafiklerle oynanabiliyor ancak belirteyim, aracın farları ve stoplarındaki ışıklar parlak değiller.



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: Need for Speed: Underground 2 Demo İnceleme

    Reklam



    Grafikten bahsetmişken arabalara da değinmek gerek biraz. Sadece Nissan 350Z'nin 4 modeli ve 4 farklı kamera açısına (tampon, kaput, uzak, yakın) sahip olduğumuz araçlardaki modellemeler tek kelimeyle harika. Aracın en ince kıvrımına kadar inmiş EA. Kaliperlerdeki yazılar bile okunuyor! Neonlar tıpkı Fast&Furious'taki gibi güçlü. NFSU'ya göre biraz parlamışlar. Yalnız kendi aracımız ve rakiplerin araçları ne kadar detaylıysa ve ne kadar iyi modellenmişse de trafikteki diğer araçlar bir o kadar detaysız. Yumurta gibi duruyorlar. Bir de şu meşhur kamyonet (muhteşem giriş demosundaki arabaya çarpan) bir defasında önümde giderken birden kayboldu. Demonun eksileri galiba. Demonun eksisi bununla kalmıyor tabi. Hasar modelleme de demoda mevcut değil. Options bölümünde gözüme takıldı :)

    Kamera... 3, 2, 1 motor

    Bu da çok hoşuma gitti, replay konusu. Sanırım güzel bir komünite oluşturulursa bu konuda bir çalışma yapılabilir. Yani sürücüler güzel kayıtlar alıp paylaşabilir ve hatta haftanın, ayın kayıtı gibi etkinlikler sözkonusu olabilir. Vinyl contest kadar tutar mı bilemiyorum.

    Araba ilk oyundaki gibi yere sağlam basmıyor, yani stabilite biraz hafiflemiş. Aslında daha çok arcade tarzını terkedip simülasyona benzemeye başlamış desem daha doğru olur. Artık biraz daha mantıklı yarışlar yapılabilecek sanırım. Virajları 250 ile alamıyoruz ve artı olarak araba çok kayıyor. Belki demo versiyondaki arabaya bağlıdır ama kontrol ve sürüş eskisi gibi değil.

    NOS... I need NOS

    Bu tür araçların kazanması için hayati madde NOS. NOS kendisi olduğunda oldukça ucuz (diğer modifiye emsallerine göre) göreli performans arttırıcı bir sistemdir. Temel anlamda sadece motorun tam kapasiteyle çalışmasına yardımcı olur. Motora zarar vermez, tabi doğru kullanıldığında. Çalışma prensibi çok basittir ve sanıldığının aksine yanmaz. Sadece motorda yanacak ve enerjiye dönüşecek olan yakıtın çok miktarda ve daha hızlı yanmasını sağlar. Bu şekilde motor normal seyrinden daha fazla yakıt harcayarak daha çok beygir üretir. NOS azotun itici ve soğutucu etkisiyle oksijenin yakıcı etkisini birleştirip motorun yakıtı daha verimli ve etkili yakmasını sağlar. Bundan başka bir numarası yoktur NOS'un :D

    Kısa bir bilgiden sonra devam edelim... Evet, herşey NOS için. Öyle ki, aksiyon sırasında alacağınız her puan NOS'a çevriliyor. Tabi mantıkla baktığımızda çok saçma, sonuçta el frenine asılıp iki spin atınca NOS tüpü dolmaz. Ama herşey oyun olduğu için yararlı bir yenilik olduğunu söyleyebilirim. Puanlar dedik NOS'a gidiyor. Yani gitmiyor da NOS oluyor yarış içinde. Mesela yarış başlamadan hemen önce nitro tuşuna bastığınızda arabanın kaputundan sprey halinde NO çıkışı oluyor ve bu bize puan getiriyor. Eee herşey imaj...

    Tabi herşey NOS deyince, araçlara çarpınca gelen eksi puanın da NOS'tan yediğini anlayabiliriz. Hidrolik basınç tuşunu kullanıp da arabanın burnunu kaldırarak start almak da süper olsa gerek ama ben beceremedim bir türlü. Araba sürekli zıpladı.

    Anlatılacak çok şey var ama demo için bu kadarı yeterli olsa gerek. Zira yazdıkça yazası geliyor insanın ama bu şekilde devam edersem tam sürüme bir şey kalmayacak. O yüzden multi oynamak isteyip de firewall'ları nedeniyle oynayamayan arkadaşlarıma port aralıklarını vereyim ve huzurlarınızdan ayrılayım.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi