Colin McRae Rally 04 Demo İnceleme

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Demo inceleme Bölümünden Colin McRae Rally 04 Demo İnceleme ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    Colin McRae Rally 04 Demo İnceleme

    Reklam



    Colin McRae Rally 04 Demo İnceleme

    Forum Alev
    Direksiyon, vites kolu ve yanınızda oturan aksanını hiç beğenmediğiniz garip görünüşlü adam size dünyanın en kırıcı rallisinde verilen tanrısal hediyelerdir. Ancak ne yazık ki 300 arsız beygirin ve dört silindirin mekanik gücüne hükmetmek için sadece bunlar yeterli değildir. Tanrısal adalet bu kez sizden daha önce verdiği mucizeleri kullanmanızı istemektedir. Yetenek ve tutku... Bu sana bir kayaya vurmanın ya da metrelerce bir uçurumdan düşmenin arasındaki ince çizgide tutunmayı ve direksiyonu sevdiğin kadına tercih etmenin ne olduğunu anlama şansı verir. İşte o an o kadının elini hiç tutmadığın kadar sıkı bir biçimde direksiyonla bütünleşirsin, seçimini yapmışsındır... ve.. ve.. ve.. hıııın noluyor yaw?! unutun bunarı... ne diyorum ben...

    Colin McRae Rally serisi oyunun saygıdeğer yapımcısı Codemasters'ın üzerinde en çok çalıştığı yapım olma özelliğini kendisiyle ilk kez tanıştığımız 98 yılından beri koruyor. Nitekim Codemasters'ın özenli çalışması sonunda seride bulunan bütün oyunlar (ki buna ilk yapım da dahil) oynanabilirliğini büyük ölçüde koruyor. Oyun piyasası açısından baktığımızda yapımın rakiplerinin azlığı oyunu odak noktası haline getiren başlıca etken olarak gösterilebilir. Konsollara baktığımızda WRC serisi dışında oyuna yakın yapım görmek pek mümkün değil. Hatırlıyorum, her iki yapımın (CMR 3 ile WRC) çekişmesi Car Magazine gibi otomobil dergilerine bile yansımıştı. Bunun dışında net olarak gösterebileceğimiz bir rakip bulmak güç. PC'ye baktığımızda ise oyunun diğer rakiplerinden açıkça sıyrıldığını görmek mümkün. Bunun en önemli sebepleri bana göre görsellik ve gerçekçilik açısından oyunun diğer yapımlara göre epey üstün olması ve V-Rally 4 gibi rakiplerinin klavye yönetimine nerdeyse hiç önem vermeyerek direksiyon sistemlerini gerektirmeleri. Bu açıdan baktığımızda CMR serileri özellikle klavye ile oynanabilirlik açısından rakiplerine epey bir fark atıyor. Codemasters'ın bu konuda detaylı çalışmalar yaparak sadece direksiyonla değil klavyede dahi gerçek ralli keyfini yaşatabilmesi ve bunu ralli ruhunu bozmadan başarması gerçekten takdire değer.

    Yaklaşık altı seneden beri süregelen evrimin son halkası niteliğinde olan Colin McRae Rally 04 konsollarda boy göstermesinin ardından kısa bir süre sonra Nisan ayının başında PC'lerimize ayak basacak. Yeni yapımın sonunda bulunan 04 ibaresi sadece oyunun sürümü hakkında bir ipucu vermiyor ayrıca belki de "biz bu oyunu çift haneli versiyonlara kadar yapacağız" gibi gizli bir mesaj da içeriyor belki de. Tabi bu seçimin arkasında aslen oyunun 4. neslinin 2004 yılına rastlaması var. İddialı bir çıkışa hazırlanan, sabırsızlanarak beklediğimiz yapımın demosu geçtiğimiz günlerde oyun severlerin beğenisine sunuldu. Biz de hemen indirip kurduk ve kısayol tuşuna imleç'le dokunduğumuz andan itibaren Colin amca yine bizi baştan sona apayrı bir dünyaya götürdü.

    Demo girişinde Codemasters adet olduğu üzere az sonra oyunun %95 tamamlanmış demosunu oynayacağınızı ve demonun bitmiş ürünün kalitesini tam olarak yansıtmadığı konusunda bir bilgi ekranıyla sizi karşılıyor. Oyunun girişinde firmanın tanıtım intro'su dışında herhangi bir giriş videosu bulunmuyor. Ancak bu hayal kırıklığı sadece birkaç saniye sürüyor, çünkü menü sistemini gördüğünüzde geçici hafıza kaybına uğruyorsunuz. Beyaz tonlar üzerine siyah ve gri tonlarda yazı tipi kullanılan şık menü sistemi ve önceki yapımda olduğu gibi Windows Media Player 9 altyapısında hazırlanan video-animasyonları gerçekten müthiş bir tema oluşturmuş. Ekranınızın kenarındaki büyük puntolarla yazılmış 04 rakamı da bütünlüğü tamamlamış. Sade, ancak azami ölçüde göze hitap eden menü sistemi görülmeye değer. Codemasters bu işin nasıl yapılması gerektiğini gerçekten iyi biliyor.



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: Colin McRae Rally 04 Demo İnceleme

    Reklam



    Demo'da hemen "Options" menüsünden ayarlarımızı yapıyoruz. Yapımcı her zaman olduğu gibi yine detaylı bir ayar menüsü kullanmış. Ardından oyuna girmeye hazırız... Demo sürümünde Citroen Xsara WRC'yi kullanarak üç farklı pistte (ABD, Finlandiya ve Japonya) yarışma imkanına sahibiz. Sadece tek araç kullanmak kulağa pek hoş gelmese de menüde Xsara'daki tasarım harikası grafik detayları gördüğümüzde bunu unutuveriyoruz. Yapımcı ayrıca demoda bulunan birbirinden farklı üç pistte oyundaki kullandığı teknolojilerin tümünü göstermeye çalışmış.

    Ve içerideyiz... oyunda kısa bir yüklemeden sonra aracımız önümüzde... Codemasters araç tasarımlarındaki başarısını yeni yapımda bir kat daha arttırmış. Öyle ki CMR 3'deki tavan olarak düşündüğümüz detay seviyesinin de üzerine çıkılmış. Citroen Xsara gibi karmaşık, yumuşak hatlı ve yuvarlak köşeli bir tasarıma sahip araç hiç abartısız bire bir oyuna aktarılmış. Burada korkunç bir piksel sayısından bahsetmek mümkün. Araçlarda kullanılan yüksek detay seviyesi bu kez çevresel tasarıma da özenle yansıtılmış.

    Codemasters bu serinin nerdeyse her oyununda araç modellemelerine gösterdiği ilgiyi çevresel modellemeye göstermemesi yüzünden eleştiriliyordu. Bu kez çevresel tasarım daha iyi bir noktada ancak yine de araçlarda ulaşılan detay hala bir adım önde görünüyor. Yeni yapımda etrafınızdaki cisimler etkileşimli hale getirilerek daha gerçekçi bir çevre yaratılmış. İzleyicileri, rüzgarda sallanan ağaç ve otları hareketli olarak görüyorsunuz. Pist tasarımları önceki oyunla karşılaştırıldığında daha karmaşık ve zorlayıcı. Ancak Colin McRae Rally 3'e göre alışma süresi çok daha az.

    Oyunda 8 farklı ülkeden tamamen yeni toplam 48 pist bulunuyor. Yeni çevresel tasarımda özellikle pist koşulları oyuna çok daha iyi yansıtılmış. Demo'da bulunan USA pistinde pist yüzeyinin kırıcılığı oyuna olması gerektiği biçimde aktarılmış. Yine olağanüstü güzellikte ıslak asfalt yansımaları, tekerleklerinizden saçılan su ve çakıl parçacıkları ve aracın üzerindeki tozlanma efekti görmeye değer nitelikte. Aracınızın artık ön camı da tozlanıyor ve görüş açınızı olumsuz yönde etkileyebiliyor. Tabi bu durumda silecekleriniz devreye giriyor. Ayrıca aracınız su kaynattığında ön kaportadan buharlar yükseliyor. Bunun dışında egzozdan çıkan alevlerde de belirgin bir düşüş var. Codemasters her vites değiştirdiğinizde gerçekleşen egzozdaki alev patlamalarının yerine bu kez gerçekte olması gerektiği gibi bunu motor devrine ve buna bağlı vites değişimlerine bağlamış.

    Hasar modellemelerinde de yine epey uğraşıldığı hemen kendinin belli ediyor. Oyunun girişinde seçebileceğiniz seviyelerle aracınızın darbelere karşı duyarlılığı ayarlamanız yeni yapımda mümkün. Özellikle en üst düzey olan "Heavy" modunda aracınızı sürerken gerçekte olması gerektiği gibi kollama ihtiyacı hissediyorsunuz, çünkü etraftaki ağaçların ve kaya parçalarının hiç şakası olmuyor. Örneğin dikkatsizce döndüğünüz sert bir virajın ardından aracınızın kontrolünü kaybedip vurmak zorunda kaldığınız kaya parçası aracınızın ön aksamını, tekerlekleri ve aks'ı toptan orada bırakmanıza sebep olabiliyor. Grafik altyapısı açısından baktığımızda gözümüze özellikle çarpan özellikler kısaca bunlar.

    Oyunun ses düzenlerine gelince, onlar da en az grafikler kadar iyi. Yapım EAX teknolojisinden sonuna kadar yararlanıyor. Özellikle "Environmental Panning" denilen EAX 4'efekti oyunun en iddialı olduğu yönlerden biri. Bu sistem sayesinde kamera açısının da etkisine bağlı olarak gerçeğe yakın çevresel ses, yansıma ve yankı gibi efektleri duymak mümkün oluyor. Ancak bu özellikten yararlanabilmek için Audigy 2 veya daha üzeri (ki yok) bir ses kartına ve iyi bir ses sistemine ihtiyacınız var. Ama oyun bu efektler olmadan da günümüz standart ses kartlarının desteklediği EAX 1/2.0 efektlerini kullanarak çalışabiliyor. Bu sayede aracınızın kaputuna çarpan çakıl ve taş parçaları, insan sesleri ve tabi ki motor sesleri gibi çevresel sesleri gayet iyi bir şekilde duymak mümkün. Özellikle, önceki yapımda meydana gelen EAX'a bağlı uyumsuzluk sorunları gibi çeşitli ses sorunlarının da bu yeni oyunda giderilmiş olması sevindirici.







  3. 3
    InKusTe
    Usta Üye
    Oynanabilirlik ve kontrol açısından yapım birçok yeni özellik barındırıyor. Öncelikle araç kontrolünün CMR 3'le karşılaştırıldığında alışılmasının çok daha kolay bir yapıya büründüğünü görüyoruz. Ancak oyunda bulunacak 20 araçtan her biri kendine özgü tepkilerine sahip olduğundan tek araç üzerinde yoğunlaşarak oynamak daha yararlı olacaktır. Yeni sistemde özellikle yüksek hızlarda giderken yaptığınız ani yavaşlama ve vites düşürme sırasında aracın devrinin bir anda yükselip aracın bağırması etkileyici.

    Yapımda göze çarpan bir başka değişiklik ise oyuna otomatik ve manüel vites seçeneklerine ek olarak bir de "semi-auto" denilen ayarın eklenmiş olması. Bu ayar normal otomatik vites gibi işlemekle birlikte kullanıcıya eğer isterse vitesi düşürüp, yükseltmesine olanak sağlıyor. Özellikle sert dönemeçlerde bu seçeneği kullanıp aracı bağırtmak gerçekten eğlenceli.

    Eski oyunun aksine yeni oyunda hasar aracın performansını doğrudan ve çok daha belirgin biçimde etkiliyor. Eğer çok zorlarsanız bu kez aracınız stop ediyor ve tekrar çalıştırabilmek için zaman kaybetmek zorunda kalıyorsunuz. Daha ileri bir hasar diskalifiye olmanıza bile yol açıyor. Ayrıca hız göstergesinin altına eklenen üç küçük led sayesinde artık hasarın nereden kaynaklandığını görebiliyorsunuz. Bu ışıklar aracınızda turbo, su, yağ gibi hayati önem taşıyan öğelerin hasar durumunu size yanarak anlatıyor. Hasar gerek görsel, gerekse oynanabilirlik açısından oyuncuya çok iyi yansıtılıyor.

    Yeni oyunda Colin McRae ilk yapımdan beri süregelen bir geleneği terk ediyor. Co-pilot koltuğunda belki pek yüzüne olmasa da sesine alıştığımız Nicky Grist değil, bu kez bir başkası oturuyor. Bu değişiklik sanırım geçtiğimiz sene gerçekleşen Colin McRae � Nicky Grist ayrılığı dolayısıyla gerçekleşti. Yeni yardımcı pilotumuzun sesi biraz daha genç ve ilk zamanlarda kulağa hoş geliyor ama yine de bazen Nicky Grist'i arattığı da oluyor. Yeni yapımda yardımcı pilot zaman zaman hatalar yapabiliyor ve ayrıca pisttin durumuna ve sürüş stilinize göre farklı tepkiler veriyor. Örnek olarak, demo'daki toprak pistte (USA) tozdan etkilenerek öksürmesini ilginç bir not olarak yazımıza ekleyelim.

    Oyunda bir başka önemli kabul edilebilecek değişiklik ise özellikle replay'lerdeki kamera açılarında gerçekleşmiş. Özellikle bazı açılarda sanki canlı yayında bir yarışı izliyormuşçasına kameraman kamerayı araca odaklamakta zorluk çektiğini görmek mümkün. Bu sırada oluşan kameradaki titreme efekti aracın gerçekten hızlı gittiği hissini vermesinin yanında oyuna apayrı bir tat katmış. Bunun dışında yine pistin görsel açıdan güzelliklerini gösteren sanatsal kalitedeki profesyonel çekimler de replay bölümünde görülmeye değer diğer bir başka özellik. Replay'lerde gerçekleşen bu iyileşme oyun içi kameralara pek yansımamış gibi görünüyor. Önceki yapıma göre demoda gördüğümüz kamera açıları daha az (üç ile sınırlandırılmış). Umarız oyunun bitmiş halinde daha çok kamera açısı görebiliriz.

    Görsel açıdan bu kadar iyi olan bir oyunun sistem ihtiyaçları ise makul görünüyor. Oyun minimum P3 750 mhz işlemci, 256 mb ram ve 32mb T&L destekli bir makine gerektiriyor. Ama daha akıcı ve net grafikler için en az P4 veya AMD 1.4Ghz işlemciye, araçlardaki Environmental Mapping, Pixel Shading gibi parlama ve tozlanma gibi etkileri görebilmek için GeForce 3 Ti veya üzeri ekran kartına ihtiyacınız olacaktır. Testleri yaptığımız makine P4 1.5 (1.65 efektif-intel i845D), 256 MB DDRRAM, Geforce FX 5600 konfigürasyonuna sahipti ve oyunun performansı gayet iyi görünüyordu. MX serisi kartlarda da oyun güncel sürücüler yüklü olmak kaydıyla gayet düzgün bir biçimde oynanabiliyor fakat birçok görsel efekti bu kartlarda görmek maalesef mümkün değil.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi