Kısa Dönem ve Yedeksubay adaylarının dikkatine

+ Yorum Gönder
Erkeklere Özel ve Asker Ocağı Bölümünden Kısa Dönem ve Yedeksubay adaylarının dikkatine ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Fatal
    Özel Üye
    Reklam

    Kısa Dönem ve Yedeksubay adaylarının dikkatine

    Reklam



    Kısa Dönem ve Yedeksubay adaylarının dikkatine

    Forum Alev
    319. Dönem askere gittiğinde onların yakınları forumda bir çok soru soruyordu ve sağlıklı cevap alamıyorlardı onların sorduğu sorulara ben cevap verdim. Bu soru ve cevapların hepsini şimdi burada paylaşıyorum ki 321. dönem arkadaşlar askere gitmeden okusunlar bir ön bilgileri olsun

    Burada bana sorulmuş ve cevap verdiğim soruları göreceksiniz bu sorular K.K.K. na bağlı askerler için geçerlidir

    Askerlikle ilgili bazı bilgiler

    1. Askerlere mektup gönderebilirsiniz fakat gönderdiğiniz mektuplar komutanlar tarafından okunduktan sonra ilgili askere teslim edilir. Amacı askerin komutanlarına söylemeyip de yakınlarına söylediği sorunları varsa bunları bulmak ve istihbarat amaçlıdır.

    2. Yemin törenine isteyenler katılabilir.

    3. Kışla içinde cep telefonu yasaktır. Çarşı izinlerinde kullanabilirler.

    4. Her birliğin telefon numarasını arayarak yakınlarınızla görüşebilirsiniz. Tabi hangi bölükte ve hangi koğuşta yattığını bilirseniz daha kolay olur.

    5. Çok acil bir şey oldu ve ulaşmak istediniz. Birliğini arayın kendi komutanını isteyin durum hakkında bilgi verin. Komutanı en geç 5 dakika içinde yakınınızı bulur sizle görüştürür.

    6. Yemin töreninde yakınınız komutanlarından izin alarak evci çıkabilir. Evci demek o geceyi dışarıda garnizon içinde herhangi bir ev yada otelde geçireceği anlamına gelir. Yakınınızı evci çıkarabilmeniz için evli abla yada abi veya anne baba olmak zorundasınız.

    7. Bayram esnasında daha yemin etmedikleri için evci izni vermezler ama belki çarşıya çıkmasına müsade ederler. Bu durum komutanlığın inisiyatfindedir.

    derinss tarafından gönderildi.
    efsane_lipton tşk ederim bilgiler için öncelikle..
    şimdi birilerinden duydum soyadı yüzünden yemin törenine katılamadık falan dediler.. anlayamadım ?? almıyorlar mı yoksa off dayanamam o zaman ben ..
    birde şöyle bir durum var sevgilim tuzla'da ve ailesi yemin törenine katılamaz çok uzaktalar.ancak sevgilim 8 yıldır istanbulda ikamet ediyor,bunun bir faydası olmaz değil mi? yani başvurularını vs hep istanbuldan yaptı? istanbulda ki evine evci çıkamaz yani..
    eğer soy isim önemli değilse bir abla bulup izin alabilir miyiz? tavsiye edeceğin bir fikir var mı?

    bir evci çıkmazssa.. cumartesi pazar neyse işte görüşebilir miyiz? yedek subay kendisin..
    tşkler..

    Eğer yemin edecek asker sayısı çok fazla olursa her asker 4-5 yakınını getirdiğinde tören alanı o kadar ziyaretçiyi alamayacağı için bazı askerlerin yakınlarının hepsi töreni izlerken geç gelen bazı askerlerin yakınlarının ise töreni hiç izleyemeyeceği değerlendiriliyor. O yüzden komutanlık bir sınırlama getiriyor. Mesela Herkes 4 yakınını söylesin derler yada Soyadı aynı olsun derler. Ama genelde uygulanan yöntem. Daha önceden kaç yakınının törene geleceğini bi kağıda yazıp vermesini isterler. Herkes kağıda yazar toplam sayıya bakarlar eğer tören alanı kapasitesinin üstündeyse fazla yazanlardan azaltmasını isterler. Yani siz her halükarda törene katılırsınız

    İstanbuldaki evine ailesiyle oturmuyorsa evci çıkamaz. Ama şöyle bir durum var anna yada babasıyla aynı evde oturduğunu beyan ederse. Evin son 6 ayda yatmış su vs. faturalarını gösterirse ( evci çıkmak için bazı şartlar var hepsi aklımda değil komutanlarına sorsun daha net bilgi verirler) evci çıkabilir. Mesela çoğu kişi şöyle yapar. Babasının ikametgahını kendi evine aldırır muhtardan ve evciye baş vurur. Baş vurduktan sonra belki 1 kez kontrole gelirler babası aynı evdemi diye (genelde gelmez) babasının ikametgahı olunca evci çıkabilir. Evci ne demek her hafta cuma akşamı eve gelir ve pazar akşamı geri döner. Bu eksiksiz her hafta devam eder. Bİr kere başvurulur ve öğrencilik bitene kadar devam eder. Tabi aynı garnizonda olması şart. Komutanlarına sorarsa daha net bilgi alır. Benim daha önceki konuda bahsettiğim ise özel evci denen şey. Yani sevgiliniz ankarada oturuyor ve ankaralı olsun anne babası da istanbula onu ziyarete gelsin 1 geceye ve 1 kereye mahsus verilen izin özel evci iznidir. Bunun iin evli abla abi yada anne baba gerekir.

    evci çıkamazsa her hafta sonu cumartesi pazar eğer ceza almamışsa çarşı iznine çıkar ve görüşürsünüz.


    cep telefonu konusunda dikkat. Cep telefonunun cezası "emre itaatsizlik" tir ve disiplin cezaevinde 1 hafta yada daha fazla hapis cezası ile cezalandırılırlar. 2. kez yaparsa emre itaatsizlikte ısrara girer ve 6 aydır cezası. mynette çıktı bi asker cep telefonundan 6 ay aldı


    Kısa dönemlerde izin durumu (başka bi üyenin cevabından alıntı)
    Askerlik süresi----------Toplam gün sayısı 180 (6 ay)

    -Kullanıllanılabilecek izin gün sayısı12+12=24 gün

    -İlk 12 gün sınava girilen ilk gün başlar ve askere teslim olduğu gün biter.

    -Diğer 12 gün ise yemin töreninden sonra isteyenin izine ayrılabileceği gün sayısıdır.

    -Toplam gün sayısı olan 180' den izin sürelerini çıkarırsak askeriyede kalacağı toplam gün sayısını buluruz.

    180-(12+12)=156

    - Herkesin mecburi kullandığı 12 günün dışındaki isteğe bağlı diğer 12 günlük izne çıkan askerler çıkmayanlardan 12 gün sonra geç terhis olur.

    -İsteğe bağlı 12 gün izni kullanmayan askerler, bu izni terhis olduğu tarihte kullanır ve terhis olduğu günden sonra 12 gün evine gitse bile yine askerdir....




  2. 2
    Ziyaretçi

    Cevap: Kısa Dönem ve Yedeksubay adaylarının dikkatine

    Reklam



    Merhaba kısa dönem askerlik yapmaktayım hiç izin kullanmıcam yani 12 gün erken bitcek askerliğim bu 12 gün içinde yurtdışına çıkmamda sorun olur mu kıbrısa gitmeyi düşünüyorumda







+ Yorum Gönder
askerlikte evci izni şartları,  askerde evci çıkma şartları,  yedek subay yemin töreni kaç gün sonra,  yedek subay yemin töreni ne zaman,  kısa dönem askerlik gün sayısı
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi